Håndarbeid

Pepsii007

Forumet er livet
Himmelbarn
Junispirene24❤️
☀️Påskeliljene 2026☀️
Tenkte vi kunne ha en egen tråd med ulike håndarbeid vi driver med. Legge ut bilder osv :joyful:

Så lurt! Jeg kjøpt inn garn til babyteppe (kjøpte det allerede i vinter, hehe), men kom liksom aldri i gang. Denne tråden kan sikkert gi litt motivasjon! :happy::Heartred

Jeg har tenkt til å lage babyteppe til lille i magen, men tror jeg venter til vi vet kjønn :love017

Tror jeg vil strikke hentesett eller dress. Mulig mamma ordner hentesett, for det har hun gjort til de to andre :joyful:

Jeg gleder meg også til å begynne å strikke til lille, men føler ikke jeg kan før vi har passert uke 12. Hentesett, babytepper, luer, sovedress, alt mulig skal produseres her :)

Jeg gleder meg også til å begynne å strikke til lille, men føler ikke jeg kan før vi har passert uke 12. Hentesett, babytepper, luer, sovedress, alt mulig skal produseres her :)
Jeg er så usikker på hva. Prøver å søke opp oppskrifter, men finner ikke noe jeg vil ha enda :hilarious:

Jeg er så usikker på hva. Prøver å søke opp oppskrifter, men finner ikke noe jeg vil ha enda :hilarious:
Jeg har strikkebok fra Lene Holme Samsøe med oppskrifter til baby/barn som jeg syns er veldig fine! Og så elsker jeg PetiteKnit sine, pluss har fått opp oppskrifter på en serie som heter lille eikenøtt eller noe med eikenøtt i alle fall i feeden på fb :hilarious: Generelt får jeg opp en del babystrikk i feed om dagen, syns det er så mye fint!

Jeg har strikkebok fra Lene Holme Samsøe med oppskrifter til baby/barn som jeg syns er veldig fine! Og så elsker jeg PetiteKnit sine, pluss har fått opp oppskrifter på en serie som heter lille eikenøtt eller noe med eikenøtt i alle fall i feeden på fb :hilarious: Generelt får jeg opp en del babystrikk i feed om dagen, syns det er så mye fint!
Skal google litt mer :joyful:

Jeg er ikke veldig erfaren strikker, så har kjøpt garn til å strikke dette enkle teppe fra drops :happy: Har kjøpt et lysegrønt garn (ikke akkurat det som er på bilde), da passer det uansett kjønn og syns det ser søtt ut sammen med både blåe, rosa, og andre mer nøytrale babyklær :Heartred

Og hvis jeg rekker så kan jeg strikke et i "riktig" farge etter det tenkte jeg, kanskje med navnet på :happy:

Åh, dette er en gøy tråd! Jeg begynte å strikke når jeg var gravid med førstemann, og har strikket alt mulig til både baby, barn og til meg selv ;) dagen etter positiv test denne gangen kjøpte jeg garn til selmas sovedrakt, har såvidt begynt på den

Åh, dette er en gøy tråd! Jeg begynte å strikke når jeg var gravid med førstemann, og har strikket alt mulig til både baby, barn og til meg selv ;) dagen etter positiv test denne gangen kjøpte jeg garn til selmas sovedrakt, har såvidt begynt på den
Ååå, Selmas sovedrakt :Heartred strikket den til en venninne, ble så fin!

Selmas sovedrakt er så søt, strikket den til førstemann :Heartpink Denne gangen vet jeg ikke helt hva jeg skal strikke, men funderer på minivolang-bukse og genser.

Jeg har så lyst på et enkelt strikkeprosjekt da jeg ikke er noe proff strikker og kjeder meg fort:dead:

Men ser europris har 40% nå på garn, er det noen som kan anbefale garn derfra og eventuelt hvilket? Viss jeg feks vil strikke en genser
:)

Tenker det hadde vært veldig koselig å kunne strikket en liten bunad etter man har funnet ut av kjønnet:happy:
Åååh ja blir jo 17. mai ikke lenge etter fødsel, dette har jeg også lyst å prøve meg på!

Håper å lære meg å strikke før jul. Begynte på en nisselue i fjor, men kom ikke så langt dessverre før jeg satt meg fast og det ble krøll på tråden.

Back
Topp