Håndarbeid

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Vi skal begynne å gjøre istand rommet til lille nå (har til nå egentlig bare vært gjesterom), og nå har jeg lyst til å sy et sengeteppe til å ha over gjestesenga som står der inne. Tenke å prøve meg på noe sånn quilt i rosa... Har null erfaring med sånt, og har ikke sydd så mye før, men syns det er gøy! Noen som har prøvd? Er det vanskelig eller overkommelig? Har lyst til å sy noen store bokstaver jeg kan sy sammen og henge opp med silkebånd.. Vanskelig eller overkommelig?

Absolutt overkommelig! Det viktigste er å være nøye på klipping og merking sånn at det blir likt.:)

* æpp'n *

Fant faktisk noen oppskrifer i et par bøker her, så skal se om jeg finner noe tøy i morgen :)

Ååå quilt høres så gøy ut! Men hvordan gjør man egentlig det?

Vet ikke :P har ikke prøvd før! Sitter å leser litt på det nå da... Får se om jeg blir noe klokere...

Vet ikke :P har ikke prøvd før! Sitter å leser litt på det nå da... Får se om jeg blir noe klokere...
Kult:-) For hånd eller symaskin?

Må man ha spesiell fot for å quilte? Eller er det vanlig enkel søm?
ut i fra det jeg hat lest i boka jeg fant her nå, så kan man bruke bare vanlig synaskin med vanlig søm, men som sagt,jeg har egentlig ikke peiling! Bruker ikke ha det når jeg setter i gang sånne prosjekt :P

Back
Topp