Hånd, fot og munnsykdom.

CrazyBeautiful

Forumet er livet
VIP
Nå har vi fått det også. Først et par mnder med å finne ut at han har astma og få riktige medisiner. Ikke før han er blitt bedre av det, så får han hånd, fot og munnsykdom. Full i utslett på lår, legger, føtter og hender. Han har blemmer mellom fingrene og tærne. I tillegg nekter han å spise fordi han har det samme i munnen. Nå går det i kald drikke og mat. Det lille han får i seg. Stakkars lille sjuklingen min. emoticon

Noen andre som har hatt det?

nemmen lille gutten da!
nok no!
får håpe han blir fort ferdig med det og da holder seg heilt frisk resten av året!

Huff, stakkars lille pjokken! Vi har ikke hatt det, men sønnen til ei venninne fikk det. Han hadde mest i munnen, tror jeg.

Kansje det hjelper med is? Sånne vannispinner som man fryser selv i fryseren hjemme? Kan umulig være godt å ha det i munnen.....

huff, stakkars liten! snuppa mi hadde det tidligere i høst, men hun fikk det nesten bare i munnen da, litt på føttene.. jeg fikk det faktisk selv også!
det var ikke noe gøy, for noen av oss, men jeg skjønner at de ikke vil spise for å si det sånn.. blemmene er ømme, og det er en sånn sviende følelse bak i halsen, når man spiser.. kan sammenlignes med når du spiser sterk chili.  det er vel ikke så mye man kan sgøre, men  ikke fokuser så mye på at han ikke spiser, det kommer tilbake :)  vær  litt kreativ med drikken, jeg har sånn juice presse, så lagde mye grønnsaksjuice ( frukt kan ofte være syrlig og svi mere),  så frøs jeg blå druer, det var veldig suksess, lagde milkshake... det var nå iallefall noen tips:) drikke er uansett viktigst, håper han blir fort bra igjen!

Huffe :( God bedring. Høres ikke noe godt ut :(

Tusen takk for gode ord og innspill. emoticon

Vi stresser ikke med matsituasjonen, men han har heldigvis spist litt banan, kald fiskekake, saftis og fått i seg en del væske.

Han har forresten klart å få sopp i munnen i tillegg (pga. den ene astmamedisinen), så vi var hos legen i dag og fikk resept for det.

For å toppe det, snublet han og gikk rett på trynet, så nå har han et kutt over og under øyet. Jeg synes så synd på lille ulykkesfuglen min, men jeg må.. le litt også.

Kanskje bedre nå enn rundt juletider i det minste. Da håper jeg det blir fred og ro og masse kos.

Snickers og saccosekk: gikk det lang tid før det forsvant?

stakkars liten, e no meir enn nok på han no. Håpe han blir bra til jula :) aldri vert bort i den sjukdommen sjølv men veit at en del he hatt den siste par mnd.

Jenta mi har også det nå.. Mye utslett rundt munnen og matlysten er tydelig mindre... 
Hun fikk det på torsdag og utslettene begynte å se bedre ut på mandag ca... Veldig gradvis men idag så det ganske greit ut. Har brukt en slags sårsalve (tror jeg det var - bacymicin eller noe) som jeg fikk på apoteket.. Vet ikke om det har gjort det bedre, men vertfall ikke verre...
På fredag fikk hun ananas i bhg og da hadde hun skreket!!!!! stakkers liten, bør jo ikke få noe sitrusfrukter 

Leste forresten på nettet at det pleier å vare mellom 1 og 2 uker

Oh....det har jeg ikke spurt om---------MEN---------jeg tenkte VELDIG på dere i dag da jeg leverte poden i bhg, for da sier "tanta": Ja, forresten, bare så du vet det så går denne munn og fot-syka her nå.........også kommer det en tass stabbende, med masse rødt rundt munnen.......kan man gå i bhg?? Jadda......det smitter visttnok før det bryter ut.....

Snickers skrev:
Oh....det har jeg ikke spurt om---------MEN---------jeg tenkte VELDIG på dere i dag da jeg leverte poden i bhg, for da sier "tanta": Ja, forresten, bare så du vet det så går denne munn og fot-syka her nå.........også kommer det en tass stabbende, med masse rødt rundt munnen.......kan man gå i bhg?? Jadda......det smitter visttnok før det bryter ut.....

SNICKERS!!!!!!! ikke si "tante"!!!! emoticon

-kommersnart- skrev:

Snickers skrev:

SNICKERS!!!!!!! ikke si "tante"!!!! emoticon

Hehehe---I know!!!! Eg vett dokk isje lige det, men det va det så passte best inn i innlegget! Men eg låve---skasje gjør det igjen!

Dere er gode. <3 stemmer det, at man kan gå i bhg når blemmene har dukket opp. da har allerede skaden skjedd. jeg har holdt han hjemme siden han ikke har vært helt i form og ikke hatt særlig energi. utslettet er på vei til å forsvinne, men apetitten er så som så. satser på at det kommer seg litt etter litt. god bedring til snuppen din, -kommersnart-!>

Back
Topp