Hånd-, fot- og munnsykdom eller vannkopper?

1600km nord

Glad i forumet
Frøkna (12mnd) er syk og vi vet ikke hva det er. Hun har hatt feber (i 2-3dager, 39 på det meste) og utslett i og rundt munnen. I munnen har hun hvite prikker som er tydelig vonde. På haken har hun 3 røde prikker som etterhvert har fått skorpe. I dag kom det en rød prikk til, på kinnet. Hun har ingen prikker andre plasser, hverken på hender, føtter eller andre plasser på kroppen.
Jeg tenker jo hånd-, fot- og munnsykdom. Noen som har barn som har hatt det? Fikk de prikker på hendene og føttene? For siden hun har ingen tenker, jeg at det også kan være vannkopper. Men jeg har aldri hørt om vannkopper som kun dukker opp i munnen og ansiktet?? Noen som har kloke tanker?
Det kan forresten virke som hun begynner så smått å bli litt bedre. Hvis ikke så går vi til legen om en dag eller to. Ville bare høre her om det er noen som har erfaring [emoji846]
 
Last edited:
Mine har hatt hånd, fot og munnsykdommen mange ganger. Ingen feber noen av gangene, vet at mange får dette. Væskefylte blemmer i bleieområdet, rundt munn og på hender. Mini hadde også byller inni munnen en av gangene, dette var fryktelig, og han spiste nesten ikke på flere uker. Det ble derimot ikke skorper, blemmene tørket bare inn.
 
Minste her hadde hand- fot og munnsjuke utan utslett på hender og føtter i begynnelsen. Hadde prikker på rumpa og munnen og fekk på hendene etter kvart. Han fekk feber og var veldig sjuk, utslettet i munnen var vondt og han var veldig plaga.

Anbefaler å høyre med lege! Berre ein lege kan gje eit sikkert svar :)
 
Back
Topp