hånd-fot-munnsykdom

mamma85

Glad i forumet
Har noen av deres barn hatt dette? Er et virus.. gutten min har fått dette. Tror han har en mild form for det da han kunn har utslett og ikke væskende blemmer.. kunn inni munnen han er mest plaget men det er heller ikke væskende blemmer inni her[8|] så begynner å lure på om det kan være riktig diagnose han har fått.. har hatt det siden mandag.. uten at noe er blitt bedre[&o][&o] han har heller ikke feber og kjempe fin allmentilstand..heldigvis.
 
Hvis noen har opplevd dette kor lang tid tar det før det går over? begynner å tro det kan ta lang tid[8|][&o]
 
Min 2 åring hadde det da han var 1 år, værst inne i munnen, men hadde også en mild form for det. Ikke feber, kun blemmer. Virket som de i munnen var værst da han ikke fikk i seg noe. Ble smittet i barnehagen, ingen andre i familien fikk det(er egentlig svært smittsomt..)
 
Les mer her:http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=9054
 
Helene har fått det nå, og vi er hjemme fra jobb og barnehage denne uka.
 
Hun har vel fått det i barnehagen, men foreløpig har ingen andre i familien fått det.
 
Merket det først om søndag som var, og så ble hun værre fram til tirsdag. Stort sett i munn hun har sår, så hun vil ikke spise noe særlig. Har fått i henne litt youghurt og litt is. Var hos legen i går, og da fikk jeg beskjed om at det kunne gå 5-6 dager før det begynte å bli bedre.
 
I barnehagen fikk jeg beskjed om at dersom allmenntilstanden er bra, fikk hun gjerne komme. Men jeg har valgt å holde henne hjemme. Hun sover dårlig om natta, og i og med hun ikke spiser noe særlig, så er hun veldig sliten og gretten. Men har ikke hatt feber.
 
 
Back
Topp