hånd arbeid..

*JanuarSpire2013*

Gift med forumet
er det noe dere intr. for innen hånd arbeid? jeg liker å strikke, men er ikke såååå god på det, bortsett fra luer og skjerf :p men liker veldig å brodere..

første man her fikke ett brodert ole brum teppe av mamma's venninne da hun ble født, og da jeg ble gravid med nr 2, fant jeg ut at jeg ville prøve det selv, bestilte ett baby teppet og broderte til han, og nå som jeg er gravid igjen ville jeg prøve på enda ett, så har bestilt ett nytt prosjekt.. det tar tid, men jeg har lyst til at alle barna min skal he ett eget baby teppe de kan få selv da de blir voksne.. :) gleder meg til å få det, og sette igang :)

har dere noen prosjekter tal babyen? :)

Ikke kommet så langt ennå...
men jeg liker godt å strikke og brodere. Lenge siden jeg har brodert nå.
Strikkingen er på helt enkelt nivå.

Dårlig med håndarbeid her i huse gitt =/
Men Oldemor borti gata lagde teppe til storebro.

Jeg er ikke kjempe-handy av meg, men skal lage et vognteppe av bestemorruter tenkte jeg;) Syns det er ganske så avansert og tidskrevende men jeg har da laget av bunke med ruter allerede;)

Her har jeg en bunke med prosjekter til reka i magen. Har strikket en body som skal brukes på sykehuset og den første tiden. Skal strikke et par til tenker jeg men må strikke noe annet innimellom for ikke å gå lei.

Bildet er hentet fra nettet men den er helt lik på denne

Her strikker jeg helt enkle ting. Skal strikke teppe til vesle bamsemumsen i magen, men ikke helt hvilket ennå tar gjerne imot tips/oppskrifter :) Så har jeg fullført ett par prosjekter som jeg begynte på til mellomste bror (som nå snart er 4 år) Så jeg er flink og begynne på håndarbeid prosjekter, men det er ofte vanskelig å sluttføre de :p Brodere har jeg ikke gjort på mange år, men har noen juleduker jeg kan dra frem om lysten kommer :)

Har strikket monsterbukser og heklet litt. men har ikke all verdens med tålmodighet, så gir fort opp :P Men må vel prøve å strikke noe til disse to små.. 
Ellers er mormor og farmor veldig flinke til å strikke :) 

Kan hekle litt, men strikking klarer jeg ikke... Har en mor som kan begge deler, som både strikka og hekla til første mann:) Så håper hun gjør det igjen!

CasiopeiA skrev:
Her har jeg en bunke med prosjekter til reka i magen. Har strikket en body som skal brukes på sykehuset og den første tiden. Skal strikke et par til tenker jeg men må strikke noe annet innimellom for ikke å gå lei.

Den var kjempesøt!! Har du oppskrift å dele???

jeg broderer men har ikke brodert  noe til første så gjør nok ikke det til neste heller, men føste mann fikk rammet inn de første klærene sine, det skal neste oxo få :)

og bønna få en antikk vogn som jeg driver å pusser opp som seng på stua. og da h*n blir stor skal den flyttes opp på rumme dems, som da skal brukes som pynt :) og avt nr 3 skal bruke den :)

Jeg syr vognposer, og lille i magen skal selvfølgelig få en pose :)

Eg er veldig glad i å strikke, men det blir ikke særlig avansert nei. Har strikket tepper, luer og sjerf stort sett. No holder eg på med sokker og synes det er greit. Storebror har fått en jakke og tenkte eg skulle prøve på ett sett til den lille i magen, men vil vite kjønnet først :) 

Jeg blir bitt når jeg er gravid... Hehe... Strikket trøye, lue, sokker, votter og teppe til eldste. Minsten fikk teppe og sokker. Så får vi se denne gang. Vil vite kjønn først =)

jc skrev:

CasiopeiA skrev:

Oppskiften finner du i boka Myk start. Mener den ligger på nett også. Søk på Fuglemammas omslagsbody. Da finner du nok oppskriften.

hånd arbeid har eg ikke sansen for nei..
Så det lar eg andre i familien ta seg av :) har en svigerinne som liker å strikke, og en venninne som alt har strikket et hentesett til reken :)

Holder meg til pynting av kaker.. Det kan eg :=)

CasiopeiA skrev:

jc skrev:

CasiopeiA skrev:

Oppskiften finner du i boka Myk start. Mener den ligger på nett også. Søk på Fuglemammas omslagsbody. Da finner du nok oppskriften.

takk

Bestilte boken jeg  gleder meg til den kommer!!!!!!!!!!

jc skrev:
Bestilte boken jeg  gleder meg til den kommer!!!!!!!!!!

Du har virkelig noe å glede deg til! Den boka er fantastisk!

Back
Topp