Januarbaby_2026
Flørter med forumet
Kunne spist hele dagen.. Og helst gode søte usunne ting. I går cravet jeg og sluuuuuukte to wienerbrød på rappen.. Sleiket papiret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, takk til tipsSamme her. Jeg spiste en skål med potetgull da jeg våknet idag. Null ork til å lage meg noe. Og så holder spisingen kvalmen i sjakk. Er det noen som har tips til noe sunt en kan ha liggende i kjøleskap/skuff som er enkelt å hive i seg når kvalme eller akutt matlyst slår inn?
Nøtter og frukt funker fint. Eller godt brød med smør og hvitost. Eller kokt egg. Men det har blitt en del salte kjeks når kvalmen er på sitt verste.Samme her. Jeg spiste en skål med potetgull da jeg våknet idag. Null ork til å lage meg noe. Og så holder spisingen kvalmen i sjakk. Er det noen som har tips til noe sunt en kan ha liggende i kjøleskap/skuff som er enkelt å hive i seg når kvalme eller akutt matlyst slår inn?
Bare sånn et lite heads up om flere av dream yoghurt isene uten sukker. De har maltitol i seg. Og spiser man mye av det så kan man få veldig vondt i magen. Jeg ligger i kramper på gulvet etter selv små mengder maltitol. Og har hørt at mange sliter med det samme. Det er vondere enn en fødselMye god frukt og bær i sesong nå! Det er friskt og kan spise MYE av det. Og ispinner som ikke har mye kalorier. Den gule Dream yoghurtisen er SÅ god, og bare 100 kcal. Prøver å drikke mye, og ikke spise før det har gått 14-15 timer siden sist på formiddagen. Litt sånn periodisk faste light. Er SÅ sulten nå, men en time til det har gått 15 timer…. Gikk på vekta i dag og den viste 2,3 kg opp siden jeg ble gravid. Får litt panikk, må passe på.
Uffda, lurt å passe på mengdene da ja. Spiste en, den gule, gikk veldig fintBare sånn et lite heads up om flere av dream yoghurt isene uten sukker. De har maltitol i seg. Og spiser man mye av det så kan man få veldig vondt i magen. Jeg ligger i kramper på gulvet etter selv små mengder maltitol. Og har hørt at mange sliter med det samme. Det er vondere enn en fødsel![]()
Om den har sukker så er det stort sett ikke maltitol i. Og i de yoghurt isene finnes det både med og uten sukker. Husker ikke hvilken som inneholder hva. Bare lurt å være obsUffda, lurt å passe på mengdene da ja. Spiste en, den gule, gikk veldig fint![]()
sånne magesmerter som gravid tror jeg er ekstra grufultJa det har du rett i. Må passe på ift. sukkerfri drops og pastiller, kan fort bli trøbbel med magen hvis ikke.. Fant en ny en på Rema i dag da, isbjørn is, ananas-splitt. Smakte frossen pina colada nestenOm den har sukker så er det stort sett ikke maltitol i. Og i de yoghurt isene finnes det både med og uten sukker. Husker ikke hvilken som inneholder hva. Bare lurt å være obssånne magesmerter som gravid tror jeg er ekstra grufult
Samme her. Kjempesulten og kvalm hele tiden. 9+0 i dag.Har fått sinnsykt matlyst siden igår. Kl er 14 og jeg har allerede spist 4 ganger i dag. Blir ikke mett selv av mat med mye fett og proteinHvordan skal dette gå! Kan ikke huske det var sånn sist før i 3. trimester. 10+1 i dag. Skjedde liksom over natta.
Jeg føler at oliven og frukt hjelper en del på kvalmen. F.eks. eple, nektarin eller jordbær. Har prøvd med potetgull, men oliven fungerer mye bedre, og kjennes bedre ut : )Jeg smakte på noe nye sukkertøy.,, Dvs, spiste en halv eske, som resulterte i gjentatte dobesøkJa det har du rett i. Må passe på ift. sukkerfri drops og pastiller, kan fort bli trøbbel med magen hvis ikke.. Fant en ny en på Rema i dag da, isbjørn is, ananas-splitt. Smakte frossen pina colada nestenVeldig frisk og god,
men samtidig søt.

Jeg gikk på wegovy før forrige svangerskap. Sluttet noen måneder før jeg ble gravid. Var så sykt sulten da! Kunne spist hele døgnet! La på meg 25 kg de 28 ukene jeg var gravid... helt sykt!Utrolig hvor sulten jeg er. Kjenner jeg savner Mounjaro noe veldig..! Anbefales ikke å bråstoppe på den, men måtte jo det, og jeg brukte 10 mg..! Krever virkelig viljestyrke av stål kjenner jeg. 2 timer til jeg kan spise, 15 timers faste (på ukedager) Det rumler i magen ja![]()
Ja, det er veldig overgang å gå fra å nesten ikke være sulten til å være sulten nesten hele tiden. Og hvor sterk sulten er..! Sykt. Kjedelig å gå opp såpass mye ja, det skjønner jeg. Bra du ikke har like mye sult nå, det roer seg etterhvert da skjønner jeg. Jeg ble litt kvalm og magen var verre når jeg gikk på Wegovy, byttet til Mounjaro når det kom til Norge, i november i fjor. Hadde ingen bivirkninger på denJeg gikk på wegovy før forrige svangerskap. Sluttet noen måneder før jeg ble gravid. Var så sykt sulten da! Kunne spist hele døgnet! La på meg 25 kg de 28 ukene jeg var gravid... helt sykt!
Og siden det ikke er så mange måneder siden fødsel så har jeg ikke klart å gå ned de 25 kgene igjen. Så startvekten nå er vond å se på. Men merker at jeg har ikke den sulten denne gangen. Legen forklarte det med at kroppen har ikke fått tid til å stabilisere vekten så den vil hige etter å nå gammel vekt! Så imponerende om du klarer å holde deg relativt stabil. For den sulten jeg kjente på da var helt ekstrem!
Jeg gikk først på ozempic, før jeg gikk over til wegovy. Var veldig fornøyd så skal tilbake på wegovy når jeg er ferdig med alt som har med baby å gjøre. Wegovy er heldigvis ikke like dyrt som mounjaro. Sparte det fort inn i matutgifter følte jegJa, det er veldig overgang å gå fra å nesten ikke være sulten til å være sulten nesten hele tiden. Og hvor sterk sulten er..! Sykt. Kjedelig å gå opp såpass mye ja, det skjønner jeg. Bra du ikke har like mye sult nå, det roer seg etterhvert da skjønner jeg. Jeg ble litt kvalm og magen var verre når jeg gikk på Wegovy, byttet til Mounjaro når det kom til Norge, i november i fjor. Hadde ingen bivirkninger på denDet er dyrt da (4700kr mnd), så greit å slippe den utgiften nå som vi venter en liten en… Endel som må skaffes…Skal begynne på den igjen så snart jeg har mulighet, hadde så god effekt av den. Håper det er riktig det jeg har lest om at den kommer til å gå ned i pris etter hvert.
Merker jeg sliter veldig med kroppen nå, så håper jeg ikke legger like mye på meg denne gangen. Nå er jeg oppblåst i tillegg så merker at jeg unngår folk for jeg føler meg så lite vel.Kjekt at Wegovy ikke gir deg bivirkninger da, for ja, Mounjaro har stiv pris. Jeg er også veldig oppblåst, føler meg ikke vel ift. kroppsfasongen om dagen nei. Bare et par uker før jeg fant ut at jeg var gravid kjøpte jeg meg flere fine jeans av type som jeg ikke har kunnet brukt før… måtte legge unna de fort…Jeg gikk først på ozempic, før jeg gikk over til wegovy. Var veldig fornøyd så skal tilbake på wegovy når jeg er ferdig med alt som har med baby å gjøre. Wegovy er heldigvis ikke like dyrt som mounjaro. Sparte det fort inn i matutgifter følte jegMerker jeg sliter veldig med kroppen nå, så håper jeg ikke legger like mye på meg denne gangen. Nå er jeg oppblåst i tillegg så merker at jeg unngår folk for jeg føler meg så lite vel.