HÆLVETES NAV!!!!!

ella1

Gift med forumet
[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Jeg får 80% av min org lønn hver mnd. Synes det har gått ganske greit,helt til jeg fikk min 1.lønnsslipp i år. Beløpet på totalen(etter 20% vekk) var mindre enn min vanlige lønn[8D]...og de begrunner det med at de har dagsatser istedetfor o gå ut fra min totale lønn. Er dette virkelig mulig?? Gjør de det med dere også???

Da blir det jo ikke 80% av lønningen,men ca 60,70%....går vel ikke ann det vel???!!!

Noen som kan svare??

tusen takk[:)]

Kan ikke svare, for jeg får fra jobben[8D]

Men ille teit dersom de gjør det da[:@]

ORIGINAL: nurkis og Sander

Kan ikke svare, for jeg får fra jobben[8D]

Men ille teit dersom de gjør det da[:@]

samme her men utrolig rart for de skal vel ikke regne dagsats når du har jobbet da skal de jo ta 80% av lønnen din liksom ikke dagsatsen

jeg har 100% da, men jeg får også dagsatser...er 1025kr dagen eller noe sånt, minus skatt da!

men alt i alt så blir d mindre enn jeg får til vanlig!

bedritne NAV!

ORIGINAL: MammaTilSmåsnuppene

De regner ut en dagsats av lønnen, og så får man for antall arbeidsdager i mnd - altså ikke for helger og røde dager, stemmer ikke det???
Tror de opererer med dagsats på alle, bare at den varierer fra person til person ut fra lønna.

Har også en dagsats -tror det skal være slik for alle, men er heller ikke sikker!!
Vi skal få betalt for helligdager også, hvis det var det du mente med røde dager....men helger får man ikke.

ok,men da blir det jo ikke 80 % av lønningen. Dumt å kalle det det da[8D] (stemte ikke med det heller)
Synes det er forkastelig av NAV-dritt nav[:@][:@][:@]

Tusen takk for svar damer[:D]

ORIGINAL: MariaMommy

De regner ut en dagsats av lønnen, og så får man for antall arbeidsdager i mnd - altså ikke for helger og røde dager, stemmer ikke det???
Tror de opererer med dagsats på alle, bare at den varierer fra person til person ut fra lønna.

Har også en dagsats -tror det skal være slik for alle, men er heller ikke sikker!!
Vi skal få betalt for helligdager også, hvis det var det du mente med røde dager....men helger får man ikke.

OK...var litt usikker på akkurat det med røde dager. Men stemmer sikkert det du sier [:)] Skulle bare mangle! [8D]

Er ikke helt sikker, men vet at man ikke skal "tape" penger når man er i permisjon og da skal de røde dagene være med de også [:D][:D] Skulle bare mangle ja, helt enig[:)]

ORIGINAL: ella1

Jeg får 80% av min org lønn hver mnd. Synes det har gått ganske greit,helt til jeg fikk min 1.lønnsslipp i år. Beløpet på totalen(etter 20% vekk) var mindre enn min vanlige lønn[8D]...og de begrunner det med at de har dagsatser istedetfor o gå ut fra min totale lønn. Er dette virkelig mulig?? Gjør de det med dere også???

Da blir det jo ikke 80% av lønningen,men ca 60,70%....går vel ikke ann det vel???!!!

Noen som kan svare??

Beløpet

Men du skal jo ha det samme nå som du har fått tidligere (i fjor)...hva fikk du i fjor og hva fikk du nå??
Kanskje meg som ikke skjønner helt altså....

Du er ikke alene!
Jeg ringte og hørte med dem om hvorfor jeg fikk så lite penger, og jeg fikk akkurat det samme svar som deg...at de regner ut fra "dagsats". Dagsats meg her, dagsats meg der, det er det dummeste jeg har hørt

En mnd fikk jeg bare 16.000,- utbetalt, og mnd etter fikk jeg bare 11!!! er det mulig?!
Når man søker om 100% lønn i måneden, skal man ikke få det da??

ORIGINAL: Storetroll

Du er ikke alene!
Jeg ringte og hørte med dem om hvorfor jeg fikk så lite penger, og jeg fikk akkurat det samme svar som deg...at de regner ut fra "dagsats". Dagsats meg her, dagsats meg der, det er det dummeste jeg har hørt

En mnd fikk jeg bare 16.000,- utbetalt, og mnd etter fikk jeg bare 11!!! er det mulig?!

Har du 80% eller 100%??
Jeg har 100 og jeg får utbetalt nogenlunde det samme som jeg gjorde da jeg jobbet.
På utbetalingsblanketten du får så skal det stå hva dagssatsen din er...
Dagsatsen er satt i forhold til hva du tjener når du jobber -du kan jo regne selv hvor mye du tjener når du er på jobb en dag, pg så skal du ha enten 100% eller 80% av det...

Skjønner det er kjipt når man ikke får det man forventer å få...

Du er ikke alene!

Har du 80% eller 100%??
Jeg har 100 og jeg får utbetalt nogenlunde det samme som jeg gjorde da jeg jobbet.
Dagsatsen er satt i forhold til hva du tjener når du jobber -du kan jo regne selv hvor mye du tjener når du er på jobb en dag, pg så skal du ha enten 100% eller 80% av det...

ja men jeg trodde da jeg søkte at jeg kom til å få det samme som jeg fikk da jeg jobbet. og jeg har enda ikke fått en eneste utbataling fra nav som var like mye som det jeg tjente.

kjedelig å føle seg blakk hele tida... :-/

Du er ikke alene!

Har du 80% eller 100%??

ja men jeg trodde da jeg søkte at jeg kom til å få det samme som jeg fikk da jeg jobbet. og jeg har enda ikke fått en eneste utbataling fra nav som var like mye som det jeg tjente.

kjedelig å føle seg blakk hele tida... :-/

Skjønner deg veldig godt, ikke noe greit å ha det sånn!
Har du prøvd å regne litt på det selv, for å se om det du får utbetalt stemmer? Kan være lurt å sjekke om det er riktig det du får...

kan det være mulig??
jobbe 100%, vil ha utbetalt 80% og ender med 60% lønn...jeg fatter ikke nav

jeg tok 100% og skatter mer enn det som er vanlig.. ba om å skatte 35%, fikk skattesmell delux når jeg hadde perm med vic..

nå husker jeg ikkeh va jeg fikk utbetalt når jeg var sykemeld,se om jeg finner ut det.. tror jeg ligger på ca det samme nå..

ORIGINAL: ella1

Noen som kan svare??

sånn er det for meg også også fordi jeg jobber helger og det dekker ikke nav så jeg mister ganske mye. pga dagsatser og greier...

Har fått samme som jeg pleier å tjene de tre første mnd, men nå i januar fikk jeg brått mindre. Håper ikke det blir sånn neste gang å, da må jeg ned å sjekke opp! Men er jo som dere sier teit at de sier man får 100% f.eks også får man ikke det! :/

Back
Topp