HÆ!!!

~Lille lilla Snodig~

Elsker forumet
Sitter å ser på megafon på nrk super, om en 7. klasse fra Uranienborg skole i Oslo.
De skulle fortelle hvordan de trodde andre barn som bodde på landet hadde det.
De trodde at bygdebarna ikke spiste taco, pizza og kebab. Bygdebarna spiste mest egg og karbonader, de tror ikke de har internett, at nesten alle hadde utedo og de trodde at ingen hørte på den samme musikken de hørte på i byen. De trodde heller ikke at bygdebarna hadde noe kles stil, for som hun ene jenta sa: "Der vi har hytte går alle i joggebukse, så jeg tror de bare har joggedresser"

Må si jeg er litt overrasket over at de faktisk tror det, de er jo 12-13 år. Eller "forventer" jeg for mye nå

Hmmmm, de reiser vel bare til utlandet på ferie. De er kanskje aldri andre steder i Norge en Oslo og omegn.

ORIGINAL: Enaj

Nuvel,

jeg var rundt omkring på Gol for å finne en lunsjplass for å få meg en burger, dette var på en lørdagsformiddag og jaggu meg ikke enkelt. Landet til slutt på en cafe og spiste faktisk stekt egg på karbonade [8|]

He he he joda ser den, men det er jo fordi det er så få mennesker på Gol i forhold til Moss at det ikke lønner seg for en burgersjappe å ha oppe.

ORIGINAL: skibomsen

Nuvel,

jeg var rundt omkring på Gol for å finne en lunsjplass for å få meg en burger, dette var på en lørdagsformiddag og jaggu meg ikke enkelt. Landet til slutt på en cafe og spiste faktisk stekt egg på karbonade [8|]

Da har du gått på feil sted på Gol.. Og jeg håper virkelig ikke folk lever i trua om at vi bare spiser egg og karbonade.. Da tror jeg seriøst det er noen som bør ta seg en tur utenfor bygryta..

Hmm, blir litt for enkelt å si at jeg har gått på feile steder på Gol for Gol er ikke så stort. Var ihvertfall ikke noe burger på de 3-4 stedene vi var innom i Gol Sentrum før vi havnet på den lokale cafe`n/bakeri å fikk stekt egg på karbonade.

Men det har jo med etterspørsel å gjøre. Det betyr jo ikke at de IKKE spiser det der

ÅÅÅÅ no fikk jeg lyst på Kebab[:)] 

Har ikke spist det på over ett halvt år..

*ringe til storebror å spørre om han gidder*mmmm

veeell... overrasker meg ikke.. De sa vell ikke noe om at de tror det går isbjørn i gatene her i nord, eller...?[8|]

ORIGINAL: Apeloffen

veeell... overrasker meg ikke.. De sa vell ikke noe om at de tror det går isbjørn i gatene her i nord, eller...?[8|]

He he he nei de nevnte ikke noe om det. Jeg har bodd i Oslo jeg, og nå bor jeg på bygda. Syntes absolutt det er best å bo her. Men det er jo smak og behag.

Det er forøvrig ikke dette med maten som forbauser meg mest, men at de tror vi ikke har internett og at de tror vi faktisk har utedo

Ikke bare barn som er slike da.
Pappan min jobber på offshore på plattform, og har kolleger fra hele landet.
For noen år siden kjøpte pappa og dem seg ny bil, en Audi med diverse finnesser,
bla Tip tronic eller noe sånt. Det ble snakk om nybilen på jobben til pappa,
hvorpå en av pappas kolleger fra det tykke sørland presterer å si "Å jasså, sier du det, har dere det
så langt nord altså[8|][8D]) (Om tip tronicen eller hva det var (kan lite om sånne bilfinesser))

ORIGINAL: Mrs.B

barn fra oslo altså... [:-][:D]

Fnis... samme slo meg[8D]

Haha...[:D] Jeg må innrømme at jeg har noen fordommer rettet mot byfolk, og denne tråden hjalp ikke akkurat.[8D]

ORIGINAL: Mrs.B

barn fra oslo altså... [:-][:D]

[:-]

Jeg sitter her med sønnen til samboeren min.. sønnen er 13 år.. spurte han om dette.. om hva han trodde barn på bygda spiste og hva de hadde på seg osv... han så bare dumt på meg og svarte : Vanlig vel[8D]

forventer ikke mere av bybarn (og noen voksne) jeg... er selv vokst opp på landet og 90% av de jeg hadde på besøk kom med kommentarer som gjorde at jeg måtte rynke på brynene allerede som 6 åring[8D]..
Byfolk og deres forhold til bygda er litt som amerikanere og deres forhold til europa..[8|] synd at ikke foreldre lærer ungene sine om bygda[8|]

ORIGINAL: ~Lille lilla Snodig~

Sitter å ser på megafon på nrk super, om en 7. klasse fra Uranienborg skole i Oslo.
De skulle fortelle hvordan de trodde andre barn som bodde på landet hadde det.
De trodde at bygdebarna ikke spiste taco, pizza og kebab. Bygdebarna spiste mest egg og karbonader, de tror ikke de har internett, at nesten alle hadde utedo og de trodde at ingen hørte på den samme musikken de hørte på i byen. De trodde heller ikke at bygdebarna hadde noe kles stil, for som hun ene jenta sa: "Der vi har hytte går alle i joggebukse, så jeg tror de bare har joggedresser"

Må si jeg er litt overrasket over at de faktisk tror det, de er jo 12-13 år. Eller "forventer" jeg for mye nå

[:D] Vet ikke om jeg skal tørre å innrømme at jeg har gått på Uranienborg skole i 9 år [8D] 

Gjør det ikke
Det har jeg alltid trodd[>:][&o][:-]

Kan jo ikke annet enn å le heller. By barn ser jo på oss fra landet som noe eksotisk. Tresko og hest med kjerre. Kan det bli bedre.

Var i praksis i en 7 klasse, og vi hadde om Sør-Afrika, og vi begynte med å spørre de hva de viste om Afrika. De svarte da fattigdom, stråhytter, null strøm, sult osv osv. Noen av de nektet da de så bilder av Sør-Afrika og Johannesburg[:D] DET ER IKKE I AFRIKA!!!!! Men det kom seg da, og det stemmer jo at det er fattigdom, strå/leir hytter osv, men det er jo så mye mye mer[:D]

Må bare fortelle; det er jo en del turister rundt omkring her om sommeren, og det kom noen italienere forbi her jeg bor.. De kikket på det store kaninburet vi har i bakhagen og spurte, i fullt alvor, is that where the penguins live..? [:o]

ORIGINAL: Maelle

Må bare fortelle; det er jo en del turister rundt omkring her om sommeren, og det kom noen italienere forbi her jeg bor.. De kikket på det store kaninburet vi har i bakhagen og spurte, i fullt alvor, is that where the penguins live..? [:o]

Du svarte vel ja,og spurte om de vil ta bilder 10£ per[:D][:D][8D]

Back
Topp