Gyngehest og parkett....

rampens pappa

Andre møte med forumet
...passer dårlig sammen...

Jeg har lett og lett og lett etter en gyngehest med gummi under.. Men finner det ikke..?

Og rampens mamma begynner å bli vill etter gyngehest, og jeg er livredd for parketten.

Det må da være flere enn meg som vil ha gyngehest, men likevel ikke vil ødelegge parketten?

man kan vel få kjøpt sånn gummiskinner eller evt sånn gym matte, heter vel kanskje yogamatte [:D]

Har tenkt litt på matte selv, men noe sier meg at jeg ikke kan føle meg trygg på at gyngehesten blir stående BARE på den matta :)

Min første tanke var en matte eller et gulvteppe, men risken er at den hesten traver av matten på et punkt ja..

Men det finnes jo foskjellige typer lister/skinner både i plast og gummi, for sjansen er nok stor for at du må modifisere den litt selv. Kan ikke se for meg at gyngehest produsenten bryr seg så mye om parketten...
Vet ikke hvor skadelig litt myk hardplast er for gulvet, vil tro det ihvertfall er bedre enn treskinnene som sitter under hesten. Å sånne plast-belegg finnes jo å få kjøpt til sleder..

Vi har gyngehest med brede tre-meier. Ingen problemer med parketten her.. Så har vi eikeparkett da og eik er jo hardt som f.. [8D] 

Problemet her er at det er Skanska som har bygd leiligheten, og de har da valgt den billigste møkkaparketten som fins på markedet (Harris Wood). Og den tåler seriøst ingen ting.

Hadde jeg hatt en skikkelig parkett på gulvet, så hadde jeg ikke brydd meg så fælt..

En gyngehest vil neppe skade gulvet mer enn andre leker og ting som dunkes mot parketten. Det er nok enkelt å lime ei strimmel med gulvbelegg eller noe annet under meiene, men unger er unger og et gulv må tåle å bli brukt.

Når jeg jobbet for Skanska så la vi for det meste Karelia Eikeparkett, som var relativt bra kvalitet :)

Kjøp en rull med gummilist med lim på baksiden. Sånn som er beregnet langs vinduer, skyvedører osv.
Vi laget nylig vugge og satte en slik list under. Helt genialt, gir myk vugging og demping og beskytter gulvet. [:)]

Sykkeldekk eller noe lignende skrudd på meiene da?? Selvfølgelig skrudd fra sida og ikke fra undersida logisk nok om du ikke vil ha værre merker.[8D]

Back
Topp