Gynekologvisit - hvahvordanhvorfor?

Amadores

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Hei! Jeg har et spørsmål som jeg håper dere kan besvare. :anyone

Litt forhistorie: Det startet med at mensen uteble i 3 mnd etter p-pilleslutt, så jeg tok kontakt med lege. Etter blodprøver, og provera kur, er den fortsatt uteblitt. Legen kunne ikke annet enn å sende meg videre til sykehuset til gynekolog, og tok celletest av livmorhalstappen som ble sendt inn. I juli fikk jeg brev om at jeg skulle få tilbud om time innen 6 mnd, da mitt tilfelle ikke hastet (tydeligvis). Så fikk jeg plutselig mensen nå i oktober, tenkte at eggløsning ville skje rundt dag 14, siden jeg ikke hadde peiling på syklusen min lengre (før p-pillestart var den normalt 28dg, blødningen var 5dg som den alltid har vært), men nå er mensen uteblitt, og graviditetstest er negativ. Hadde jeg tenkt så langt, skulle jeg selvsagt tatt eggløsningstester, men nå er jo det for sent..

Så det jeg egentlig lurer på, er hva gynekologen kommer til å gjøre? Hva er standard prosedyre, ting de sjekker osv. Aldri vært til gynekolog, eller på sykehus generelt, så er litt redd. Legeskrekk hjelper ikke på. :( Bør jeg forberede/tenke over noe spesielt?

Back
Topp