Gynekologisk undersøkelse, men ønsker ikke gå til fastlegen...

Trisha

Trisha
Hei :) Er det noen som har erfaringer eller vet hvor jeg eventuelt kan få tatt en gynekologisk undersøkelse hvis jeg ikke ønsker og ta den hos min fastlege? Jeg har ingenting og utsette på legen, men merker at alle legebesøk med ungene har nå gjort det litt mer kleint og skulle ta den GUen der. Regner med jeg må betale selv for undesøkelsen, og at de ikke har tid eller anledning til og ta den på det lokale sykehuset da det ikke er noen medisinsk grunn for det. Jeg har bare venta vel lenge for den vanlig kontrollen (var det etter 25 år man skal inn gjevnlig for og ta den celleprøven?).

Eg hadde nok tatt den hos fastlegen om det ikkje var noko spes grunn til å gå privat.. for hos legen får du det jo gratis no, og sist eg var hos privat gyn betalte eg 1000 kr :( Dei pengane ville eg heller brukt på privat UL seinare i høst :)

Jeg er ikke så opptatt av den ekstra ultralyden. Vet bare at jeg fortsetter og utsette den undersøkelsen og vil bare ha den unna veien. Sist jeg var gravid, som er for 5 år siden, ble jeg sendt til en tidlig ul på gyn og da tok de den undersøkelsen i samme slengen. Overhørte fastlegen på telefon at han hentydet at det var greit at de bare gjorde det siden det var en invendig ul.
Men privat klinikker da eventuelt da. Takk for svar :)

Jeg tar IKKE gu hos fastlegen!! Han sender henvisning til gyn.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg tar IKKE gu hos fastlegen!! Han sender henvisning til gyn.

Men er det noen medisinsk grunn til det? Jeg fikk den følelse av at han var litt ukonfortabel med det selv sist, og derfor fiksa så de tok det på gyn da jeg skulle dit, men er ellers INGEN god grunn til at jeg skal ta av deres kapasitet. Jeg betaler derfor gladelig hvis jeg må det. Nå hadde det vært greit og kunne ta slike celleprøver selv ;)

Ingen medisinsk grunn! Bare jeg som vil til gu da de har bedre og bredere kunnskap om det nedentil. Og du får en god forklaring på ting. Fadtlegen min har aldri sagt noe på det. Har bare gjort som jeg har ønska!

Sniker litt jeg. Jeg har aldri tatt gynekologisk undersøkelse hos min fastlege.
Jeg ber bare om henvisning til et bestemt privat sted, han spør om grunn og jeg har sagt grunnen til det.
Aldri vært noen spørsmål utover det.
Fastlegen min er flink, vil bare ikke bruke han til sånt. Hadde jeg ikke vært konfertabel med.
Da betaler jeg heller det det koster å gå til privat.

Forresten! Hvis du er gravid koster ikke gynekologisk undersøkelse så mye. Jeg har vært på det i løpet av svangerskapet og det kosta meg 50 kroner - da jeg ikke var gravid kosta det vel 3-400 kr.

Jeg har alltid gått til Gyn ved siden av fastlege. Jeg får innkalling en gang i året. Tror ikke jeg ble henvist dit første gangen heller når jeg tenker meg om. Men det er vel en 10-15år siden jeg begynte å gå til han. Han er fødselslege og privatpratiserende. Jeg betaler likevel bare vanlig sats som nå ligger på rundt 300kr uten prøver og sånt no. Med prøver betaler jeg vel rundt 350 tror jeg. Går til han nå og, fordi det er han som kjenner meg. Fastleger har jeg byttet mange ganger, han har jeg beholdt hele tiden...

Hei :) Er det noen som har erfaringer eller vet hvor jeg eventuelt kan få tatt en gynekologisk undersøkelse hvis jeg ikke ønsker og ta den hos min fastlege? Jeg har ingenting og utsette på legen, men merker at alle legebesøk med ungene har nå gjort det litt mer kleint og skulle ta den GUen der. Regner med jeg må betale selv for undesøkelsen, og at de ikke har tid eller anledning til og ta den på det lokale sykehuset da det ikke er noen medisinsk grunn for det. Jeg har bare venta vel lenge for den vanlig kontrollen (var det etter 25 år man skal inn gjevnlig for og ta den celleprøven?).

Jeg tar aldri gu hos fastlegen. Hun er koselig og alt sånn,men jeg vil heller gå til gyn. Så hun sender henvisning til gyn på sykehuset :)

Back
Topp