Hvor lenge i forveien var de modne eggene synlig i egglederen på ultralyd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kunne nok mistolkes, enig der. Vet det er flere follikler som "modnes" mot eggløsning, men hvor de fleste går til grunne med unntak av 1, av og til flere mtp flerlinger. Poenget mitt var at dette er synlig på eggløsning.Eggposer sees i eggstokk relativt tidlig i syklusen. Om eggene er modne eller ei sees ikke på ul, men eggposer kan måles, og er opp mot ca 17-20 mm rett før eggløsning/uttak. I naturlig syklus vil flere eggposer utvikles, og uten stimulering vil 1-2 være dominerende, men det sees ofte mange små som ikke vil utvikles og som går til grunne.
For min del sees eggposer rett etter menstruasjon, men så har jeg også korte sykluser for tiden.
Kan være hun ikke har lett godt nok...Kunne nok mistolkes, enig der. Vet det er flere follikler som "modnes" mot eggløsning, men hvor de fleste går til grunne med unntak av 1, av og til flere mtp flerlinger. Poenget mitt var at dette er synlig på eggløsning.
Jeg sitter nemlig i en situasjon hvor jeg var hos gyn (26.okt), hun sa da at hun ikke så noen "modne" egg, altså ingen follikler som potensielt ville spille mtp eggløsning senere. Hun sa også at livmorslimhinnen min var veldig tynn. 9 dager senere hadde jeg positiv test i hånda, å jeg klarer ikke å skjønne hvordan det er mulig. For i følge en annen gynekolog jeg snakket med i dag, så var det også godt synlig flere dager i ettertid mtp når eggløsning hadde inntruffet. Men hvordan kan egget ha festet seg dersom slimhinnen var så tynn? Og hvordan kan hun ikke ha sett noe på eggstokkene?
Noe lignende på jo være tilfelle, bare syns det er rart at hun mente det ikke var sjans til at noe kunne feste seg da livmorslimhinna var - i følge hennes ord - altfor tynn. Men noe har i hvertfall vært feil ettersom testene er positive. Nå er det bare å sette opp ul, ettersom hun mente det kunne være fare for graviditet utenfor livmoren. Så får man forhåpentligvis noe flere svar da!Kan være hun ikke har lett godt nok...
Slimhinna kan være tynn og brukandes uansett
Det har jeg hatt en gang. Helt grusomme greier. Og forsåvidt noe jeg også tenkte det kunne være greit å være obs på med det hun sa ang slimhinna... har du tatt blodprøver?Noe lignende på jo være tilfelle, bare syns det er rart at hun mente det ikke var sjans til at noe kunne feste seg da livmorslimhinna var - i følge hennes ord - altfor tynn. Men noe har i hvertfall vært feil ettersom testene er positive. Nå er det bare å sette opp ul, ettersom hun mente det kunne være fare for graviditet utenfor livmoren. Så får man forhåpentligvis noe flere svar da!
Huff, det unner jeg ingen! Så utrolig skummelt mtp følgene! Håper det ikke fikk så store følger for deg!Det har jeg hatt en gang. Helt grusomme greier. Og forsåvidt noe jeg også tenkte det kunne være greit å være obs på med det hun sa ang slimhinna... har du tatt blodprøver?
Mistet egglederen og ikke blitt gravid naturlig etterpåHuff, det unner jeg ingen! Så utrolig skummelt mtp følgene! Håper det ikke fikk så store følger for deg!
Jeg fikk tatt blodprøve i dag tidlig, skal ta ny på fredag! Så spent på svarene. Ultralyd tenker jeg det blir uansett om jeg blir henvist eller må betale selv. Så får jeg senket skuldrene!
Huff, så utrolig trist å høre! Men bra det endte godt mtp at det kan være livstruende, selvom det kanskje føles som en liten trøst.. Kan jeg spørre om det er lenge siden? Og om det var noe i forveien som ga indikasjon/ hvilke symptomer du kjente på?Mistet egglederen og ikke blitt gravid naturlig etterpå
Det var vel i 2016 om jeg ikke husker feil... ingen tegn i forveien annet enn lav hcg og smerterHuff, så utrolig trist å høre! Men bra det endte godt mtp at det kan være livstruende, selvom det kanskje føles som en liten trøst.. Kan jeg spørre om det er lenge siden? Og om det var noe i forveien som ga indikasjon/ hvilke symptomer du kjente på?
Håper det snart klaffer for deg