Gynekolog så ikke noe på UL antageligvis 5+5

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg var hos fastlege for å ta en 3.hcg blodprøve i dag, venter på svar. Fra 1. Til 2. Prøve var d en stigning på 75 %, graviditetstester er stadig sterkere.

Stakk innom gyn i dag da jeg passerte, og tlf tid åpnet kl.09 og j måtte hjem å sove etter nattevakt.

Endte opp m å komme inn på kontoret og hun ville gjøre en GU. Jeg føler meg litt dum som sa ok. FOR det er jo tidlig.

Jeg blødde jo 4+1 og i fire dager - tilsynelatende normal mens - men testet sterkere etter blødning enn før.

På GU så hun ingenting, eller to «mørke området» ene var antageligvis væske og andre sa hun ingenting om, men slimhinnen var ganske tynn så hun trodde ikke d var noe.

Hvorfor er tester sterkere?
Er det for tidlig å se noe?
Eller er alt håp borte?
Er kroppen min bare utrolig teit?

Forøvrig langvarig ubehag ene lyske i går, murring rygg, ømme pupper..
 
Jeg får jo ett håp av dette innlegget. For j klarer ikke å forstå den stigende hcg-en.
Men kanskje j lander når j får svar på dagens HCG om den er fallende.
 

Vedlegg

  • 61A50C73-9533-4D9A-9D6D-DD4366E17931.png
    61A50C73-9533-4D9A-9D6D-DD4366E17931.png
    71,4 KB · Visninger: 84
Det er egentlig ikke så mye annet du kan gjøre nå enn å vente...
Hvis du er gravid, så er det fuølt mulig at det er så tidlig at man ikke kan se hjertet slå enda. Par dager har mye å si i denne fasen.
 
Det er egentlig ikke så mye annet du kan gjøre nå enn å vente...
Hvis du er gravid, så er det fuølt mulig at det er så tidlig at man ikke kan se hjertet slå enda. Par dager har mye å si i denne fasen.

Veit.:Heartbigred Det er bare så frustrende usikkert og vanskelig. Blir bare litt ute av meg selv.
 
Veit.:Heartbigred Det er bare så frustrende usikkert og vanskelig. Blir bare litt ute av meg selv.
Det forstår jeg, jeg måtte selv vente 10 dager på hcg svar etter blødning for å finne ut om jeg hadde hatt sa eller ei. Og det værste var å ikke vite.. Føler med deg.
Prøv å slå deg til ro med at det her og nå er utenfor din kontroll.
 
Det forstår jeg, jeg måtte selv vente 10 dager på hcg svar etter blødning for å finne ut om jeg hadde hatt sa eller ei. Og det værste var å ikke vite.. Føler med deg.
Prøv å slå deg til ro med at det her og nå er utenfor din kontroll.

Dagene løper jo avgårde, men når man lever i det uvisse så går dagene så sakte..
det hjelper med fornuftige ord. :shy::Heartpink Jeg skal prøve å ta de til meg. Jeg jobber i helga og det tror jeg er like greit!
 
Dagene løper jo avgårde, men når man lever i det uvisse så går dagene så sakte..
det hjelper med fornuftige ord. :shy::Heartpink Jeg skal prøve å ta de til meg. Jeg jobber i helga og det tror jeg er like greit!
Ønsker deg lykke til ❤️
 
Kan det være du har en graviditet utenfor livmoren? Føler en del av symptomene dine stemmer med det.
Det kan selvsagt også være at det et tidlig, men hun burde sett noe 5+5 :oops: om ikke et hjerte, så hvertfall et embryo.
Når skal du tilbake på ultralyd?
 
Uten å skremme deg, så syns jeg dette høres mistenkelig likt ut med da jeg var gravid utenfor livmor.. hcg steg som bare det, men fant aldri noe på UL
 
Sniker: ved 5+4 så hun en svært hule, og ikke så mye mer hos meg. Er 26+6 idag. (målet hos meg var å sjekke at det ikke var 2, og at jeg ikke var lenger enn jeg trodde siden syklus er så ustabil). Hun sa forøvrig at de som regel ikke tok ul før i uke 7, men tvillinger skulle hun klare å utelukke med 90% sjanse så tidlig :p men jeg måtte være forberedt på at de ikke så noe særlig
 
Håper de ser noe etterhvert! Det er fullt mulig å ikke se noe så tidlig, er en grunn til at TUL egentlig ikke anbefales før uke 7! Men synes du skal være obs på symptomer som stikkende smerter i nedre del av mage, rygg og lysken, og om de strekker seg opp mot skuldra! Da kan det være tegn på svangerskap utenfor livmor!
 
Mener å huske at du hadde ganske lav HCG på blodprøver også, foreløpig? Et par hundre? Det passer med at hun ikke kunne se noe på UL enda. Tommelfingerregel er at man sjelden ser så mye før HCG er rundt 5000 minst. Ville tenkt 1 av 3. Enten utvikler det seg langsomt, eller så er du litt kortere på vei, eller så har du mistet.
Ved exu stiger som regel HCG normalt helt i starten, før det begynner å stige i rygg og napp og svinger litt samtidig som man blør. I alle fall de som utvikler seg langt nok til at de blir problematiske (man kan jo ikke vite om endel tidlige SA/kjemiske egentlig er exu, siden de går til grunne såpass tidlig at man ikke kan vite hvor de ligger).
Ville fortsatt med HCG-målinger til du får et tydelig svar på hvilken vei dette går, evt til de er høye nok til at man kan forvente å se noe på UL. Om det skjedde, ville jeg bedt om en ny UL
 
Kan det være du har en graviditet utenfor livmoren? Føler en del av symptomene dine stemmer med det.
Det kan selvsagt også være at det et tidlig, men hun burde sett noe 5+5 :oops: om ikke et hjerte, så hvertfall et embryo.
Når skal du tilbake på ultralyd?

Gyn sa at jeg ikke trengte å være bekymret for EXU, men fikk jeg sterke smerter måtte j så klart kontakte lege.

Fikk ny time førstkommende torsdag. Men jeg får se An hcg og form om jeg drar eller avbestiller/utsetter den timen.
 
Uten å skremme deg, så syns jeg dette høres mistenkelig likt ut med da jeg var gravid utenfor livmor.. hcg steg som bare det, men fant aldri noe på UL

Relativt lav hcg, så ingen mistanke om exu nå.
 
Mener å huske at du hadde ganske lav HCG på blodprøver også, foreløpig? Et par hundre? Det passer med at hun ikke kunne se noe på UL enda. Tommelfingerregel er at man sjelden ser så mye før HCG er rundt 5000 minst. Ville tenkt 1 av 3. Enten utvikler det seg langsomt, eller så er du litt kortere på vei, eller så har du mistet.
Ved exu stiger som regel HCG normalt helt i starten, før det begynner å stige i rygg og napp og svinger litt samtidig som man blør. I alle fall de som utvikler seg langt nok til at de blir problematiske (man kan jo ikke vite om endel tidlige SA/kjemiske egentlig er exu, siden de går til grunne såpass tidlig at man ikke kan vite hvor de ligger).
Ville fortsatt med HCG-målinger til du får et tydelig svar på hvilken vei dette går, evt til de er høye nok til at man kan forvente å se noe på UL. Om det skjedde, ville jeg bedt om en ny UL

Hcg har blitt målt til 169-294 og gårsdagens venter j på.
Takk for svar!
Tenker i grunnen som deg ift ny ul, at j avlyser/utsetter den timen hun satte meg opp på allerede torsdag - dersom blodprøve svar/form tilsier at d ikke er noen vits i.
Kroppen kan være vanskelig å forstå seg på:confused:
 
Sniker: ved 5+4 så hun en svært hule, og ikke så mye mer hos meg. Er 26+6 idag. (målet hos meg var å sjekke at det ikke var 2, og at jeg ikke var lenger enn jeg trodde siden syklus er så ustabil). Hun sa forøvrig at de som regel ikke tok ul før i uke 7, men tvillinger skulle hun klare å utelukke med 90% sjanse så tidlig :p men jeg måtte være forberedt på at de ikke så noe særlig

Sa hun noe om slimhinne? Eller kunne hun bekrefte at du var gravid?
 
Uten å skremme deg, så syns jeg dette høres mistenkelig likt ut med da jeg var gravid utenfor livmor.. hcg steg som bare det, men fant aldri noe på UL

Hadde hcg vært høyere hadde j nok vært bekymret for det..
 
Sa hun noe om slimhinne? Eller kunne hun bekrefte at du var gravid?
Hun bekreftet graviditet ja, sa at det var en graviditetshule der, men sa ingenting om slimhinner. Det så ut som en svart flekk i livmoren bare. På Ul I uke 11 så vi en sprellende bamsemums med ett hjerte som slo
 
Back
Topp