Gynekolog, check!

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Da har jeg vært hos gynekolog. Greit å vite at alt er i skjønneste orden etter fødselen. Hun virket veldig fornøyd med knipingen og, så det var jo bra! Liksom det "alle" snakker om. Har dere vært hos gynekolog eller er dere fornøyde med å bare gå til lege? Er jo greit å ta en celleprøve fra livmoren en gang i blandt og, så da er det like greit å få en kontroll etter fødsel synes jeg:)
Er dere forresten flinke til å knipe? Har ingenting fast her, men kommer på det en gang i blandt:)

Æsj ja, jeg må i vei jeg også :P For å ta celleprøve. Har jo tatt keisersnitt, men er greit å ta den celleprøven.. Men ååå.. liker det ikke :p Blæ! Må ringe til uka!

Jeg var for en uke siden. Veldig godt å ha det gjort, spesielt den celleprøven. Denne gangen var det til og med litt gøy å komme til gynekologen, for det var han som oppdaget at jeg sannsynligvis var gravid:) Så det var litt gøy å kunne fortelle at jeg faktisk var det:D Knipingen var visst bra nok, selv om jeg ikke er så flink å huske den hele tiden.

Tok sjekken hos fastlegen min på 6 ukers kontrollen. Celleprøve og hele pakka.. Greitt å få d gjort ja. ;)
Kniping ja.. huff er ikke så flink til å huske på det. Men prøver å gjøre det hver dag. Min tredje fødsel så kjenner at det har blitt litt mere slapt nedi der. Så må trenes!

Jeg var for en uke siden. Veldig godt å ha det gjort, spesielt den celleprøven. Denne gangen var det til og med litt gøy å komme til gynekologen, for det var han som oppdaget at jeg sannsynligvis var gravid:) Så det var litt gøy å kunne fortelle at jeg faktisk var det:D Knipingen var visst bra nok, selv om jeg ikke er så flink å huske den hele tiden.
Hehe, så koselig!:) Da ble det liksom noe spesielt ved da. Hadde du en anelse før du var der eller?

Tok sjekken hos fastlegen min på 6 ukers kontrollen. Celleprøve og hele pakka.. Greitt å få d gjort ja. ;)
Kniping ja.. huff er ikke så flink til å huske på det. Men prøver å gjøre det hver dag. Min tredje fødsel så kjenner at det har blitt litt mere slapt nedi der. Så må trenes!
Visste ikke om det var myte eller om det var sant. At man blir mer og mer "slapp":p Men det er vell gjerne det samme for disse mannfolka?:p

Æsj ja, jeg må i vei jeg også :p For å ta celleprøve. Har jo tatt keisersnitt, men er greit å ta den celleprøven.. Men ååå.. liker det ikke :p Blæ! Må ringe til uka!
Er ikke akkurat noe man gleder seg til. Jeg har funnet en veldig flink privat dame her i byen. Da er det liksom ikke så stress:) Det er nok stor forskjell på disse gynekologene.

Hehe, så koselig!:) Da ble det liksom noe spesielt ved da. Hadde du en anelse før du var der eller?

Ja det var gøy. Han ble så glad da jeg sa han hadde rett:) Nei hadde ingen mistanke. Hadde fått beskjed et år tidligere om at jeg neppe kunne få barn på naturlig måte, så det var litt av et sjokk da jeg tok testen og så at han hadde rett. Et veldig positivt sjokk så klart:D

Tok det hos fastlegen, med celleprøve. Og så sjekket hun at jeg gjorde knipeøvelser riktig, så det er jo greit å vite :) Pleier å gjøre knipeøvelser mens jeg kjører bil eller ser tv, prøver å huske det hver dag

har ikke vært på noen kontroller.. men drøyer noen år for å dra til privat gynekolog, må vel begynne å ta celleprøver snart..
kniping har jeg heller ikke vært så flink med de 3 siste åra... eller ikke så mye før der heller :p selv etter 3 fødsler så føler jeg ikke så slapp der nede.. bare tamponger som ikke vil sitte ordentlig å lekker :P

Næh, så koselig! Gratulerer :D

Ja det var gøy. Han ble så glad da jeg sa han hadde rett:) Nei hadde ingen mistanke. Hadde fått beskjed et år tidligere om at jeg neppe kunne få barn på naturlig måte, så det var litt av et sjokk da jeg tok testen og så at han hadde rett. Et veldig positivt sjokk så klart:D
Så fantastisk:) Det må jo ha vært en super nyhet!

Hadde sjekk hos gynekolog idag. Alt så bra ut. Hun sa at hun kunne ikke tro at jeg fikk barn for tre måneder siden. Hadde blødninger i 10 uker så det var greit å sjekke med tanke på rester. Hun kunne også se at eggløsning var rett rundt hjørnet. Føles bra å vite at alt er OK. :)

Hadde sjekk hos gynekolog idag. Alt så bra ut. Hun sa at hun kunne ikke tro at jeg fikk barn for tre måneder siden. Hadde blødninger i 10 uker så det var greit å sjekke med tanke på rester. Hun kunne også se at eggløsning var rett rundt hjørnet. Føles bra å vite at alt er OK. :)
så bra :)

tok en ekstra sjekk hos legen etter at jeg hadde hatt små blødninger i nesten 3 uker etter at jeg satt inn spiral. Men det var helt normalt sa hun, spesielt fordi man ikke vet hvor i syklus en er sånn rett etter fødsel. Dumt ikke sånt står på pakningsvedlegget eller de kunne sagt det da de satt den inn. Men godt at det var normalt da :)

Back
Topp