Gyn på svangerskapskontroll?

Sillig

Blir kjent med forumet
Noken som har vert på første svangerskapskontroll? Ka som vart gjort der? Er de nødvendig med gyn-undersøkelse? Måtte de på kontrollen når eg va gravid med førstemann.. Nettopp skifta lege, han e ganske kjekk! Så meget lite sugen på gyn undersøkelse:p

Hehe... Ser den emoticon
Jeg aner ikke.
Jeg måtte ikke det. Som legen min sa: "Jeg er ingen gynekolog". 

Jeg måtte forrige gang, og det var en kjekk turnuslege som tok undersøkelsen ;)

Tror ikke det blir noe undersøkelse denne gangen for fastlegen min er ikke så himla nøye på alt Det er ei dame vel og merke, så gjør ikke noe om hun finner ut at hun må ta en GU ;)

Tror ikke det er nødvendig, men det er jo greit å ta evnt  klamydiatest osv når man er gravid.Så hvis legen din kan det er jo det greit, men ellers trodde jeg ikke det var nødvendig.  Jeg tok for sikkerhetens skyld når jeg var ca 10 uker på vei, men da hos en gynekolog som tok UL også.. Den første kontrollen, er vel bare sånn standar ta blod trykk, urin prøve, få bestilt time til ord. UL :-)

Jeg tok da jeg var på tidlig UL, lenge siden jeg tok prøve sist og jeg skulle jo uansett spre beina

Når jeg var hos en jordmor så tok de celleprøve. Og da så de at det var noe alle skulle gjøre i begynnelsen avssvangerskapet. Men at mange fastleger ofte glemte det.

hihi må le litt :P Har selv en gammel man som henviser seg til "han der opp" i alt han sier. Så vet ikke om det er noe bedre ;)

Men han sa hvertfall til meg at dem har slutta med det ppå gravide

Som jeg har forstått det- lest litt rundt så er det ikke vanlig dersom man går til vanlig GU sjekk sånn normalt..om det ikke er noen spesielle kiomplikasjoner/spørsmål rundt graviditeten :)
Men om en ikke har tatt prøver på flere år så bør man nok vurdere det! Jeg går vel annethvert år tror jeg? 

De har visstnok sluttet å ta rutinemessig GU ved svangerskapskontroll, rett og slett fordi det er unødvendig.

Min fastlege er av "gammelsorten", jeg har fått GU ved hver eneste førstekonsultasjon (og har blitt vist fram til sykepleiere og studenter) og slipper vel ikke unna denne gangen heller 

har aldri tatt GU når jeg har vært gravid,ikke en gang på 6 ukers kontroll etter fødsel :p

måtte det på den første kontrollen i sist svangerskap, men har ikkje sjekka nåke denna gong...

Back
Topp