Gym under graviditeten?

Idepix

Forelsket i forumet
Hei! Jeg er i uke 30 snart og holder på å fullføre mitt isste skoleår på allmenne fag. Jeg har hatt gym under hele graviditeten i samme grad som de andre i klassen min, men har ikke vært med på ballspill osv. pga risikoen med slag/spark mot magen. Nå synes jeg det begynner å bli veldig tungt å holde det samme tempoet som før. Gymlæreren min forstår meg ikke og mener at jeg prøver å "lure" meg unna. Jeg fikk en legemelding som jeg leverte der det stod at jeg måtte ta det med ro i gymtimene. Da ble læreren min sint og kjeftet meg opp. Han sier han kan stryke meg i gym. Jeg har vært innstilt på å ha gym hele tiden, men når det skal være så tungt at det går ut over barnet i magen min så begynner jeg å bli veldig skeptisk. Kan han stryke meg i gym fordi jeg ikke kan være med i like stor grad som de andre? Og har han rett til å kjefte meg opp slik? Er ikke legesn mening viktigere enn hans? Jeg har nesten sluttet å møte opp til gymtimene. Det er flaut å innrømme det men tror jeg er litt redd læreren min. hehe...Synes han er skikkelig urimelig og lite samarbeidsvillig. [&:]
 
Akkurat... Hørtes ikke helt greit ut det der...
Har du tatt deg en tur innom rådgiveren på skolen og hørt om situasjonen!?
Om du ikke møter opp i gym timen,så er det jo iallefall stor sjangse for å stryke...
 
Jeg ville ikke tro at læreren kan stryke deg fordi du ikke deltar i like stor grad lenger...,muligens han kan gi deg dårligere karakter bare... Jeg ville tatt en prat med rådgiver på skolen din, og si at du føler deg dårlig behandlet og at du nå har begynt å "frykte" timene hans fordi du føler deg trakassert av læreren dersom du ikke stiller likt med andre elever...
 
Lykke til!!
 
Det er jo HELT NATURLIG og ikke annet å vente at prestasjonsnivået ditt er betydelig lavere nå som du er gravid, og du er i tillegg langt på vei! Du bør ha krav på en eller annen form for "fritak", det at du er gravid skal jo ideelt sett ikke gå utover karakterene dine!! Blir litt provosert over systemet innimellom. Du bør hvertfall ta deg en prat med rådgiver/inspektør for å høre hva som kan gjøres med situasjonen. Lykke til![:)]
 
du kan kreve å få gymtimen tilrettelagt deg på samme måte som med jobb. det vil si at du får fritak fra gym med andre men må foreksempel gå/svømme istedet.
har ei venninne i samme sits hu tok det opp med rådgiver og rektor, nå er det læreren som må passe kjeften sin.
 
ORIGINAL: Arize

du kan kreve å få gymtimen tilrettelagt deg på samme måte som med jobb. det vil si at du får fritak fra gym med andre men må foreksempel gå/svømme istedet.
har ei venninne i samme sits hu tok det opp med rådgiver og rektor, nå er det læreren som må passe kjeften sin.

Ja, du har krav på å få et tilrettelagt opplegg. Ta kontakt med rådgiver eller rektor.
 
Ok. da tar jeg kontakt med rådgiveren da så får han vel høre det :) hehe
Tusen takk [;)]
 
ORIGINAL: Bøllefrøet 16.05.07

Jeg ville ikke tro at læreren kan stryke deg fordi du ikke deltar i like stor grad lenger...,muligens han kan gi deg dårligere karakter bare... Jeg ville tatt en prat med rådgiver på skolen din, og si at du føler deg dårlig behandlet og at du nå har begynt å "frykte" timene hans fordi du føler deg trakassert av læreren dersom du ikke stiller likt med andre elever...

Lykke til!!

 
Signerer
 
Jeg var også gravid siste året på allmen, Jeg hadde heldigvis en gymlærer som var veldig snill. det jeg fikk gjøre var å gå turer rundt omring, litt styrketrening, sykling og sånn. Men jeg blir veldig sinna når jeg leser det du skriver. Han har ingen rett til å pushje deg hardt når du faktisk er 30 uker på vei. Kjeft tilbake.. neida. Jeg ville gått til en rådgiver på skolen å tatt det opp. Si at det er urimelig av gymlæreren, si også at noen må snakke med han, ikke du. FOrtell at du eventuelt kan sette opp din egen lille treningsplan som du kan gi til læreren og fullføre (eventuelt ut å gå) Det er faktisk ganske slitsomt å bare gå når man er så langt på vei. Han har ikke lov til å stryke deg, det er jeg bombesikker på! Nevn også dette til rådgiveren!! Jeg forstår deg godt!
 
ORIGINAL: zievil

Ok. da tar jeg kontakt med rådgiveren da så får han vel høre det :) hehe
Tusen takk [;)]

 
Ja,gjør det!!![:)]
 
Back
Topp