Guuud så dyrt det er!!!

Lindajo

Elsker forumet
Å kjøpe vinterutstyr til 2!!! Snakker om vinterdresser, ullhals, luer, ulltøy og ikke minst: gode vintersko.
Stakkars kortet mitt må fryses ned for å få det kaldt igjen[8D]

Har nok svidd av over 3000 kr idag på dette[&:] Bare vinterskoene ble 1600 kr for 2 par[&:]

Men en bra ting da, var at jeg fant en reimadress til Aksel til 30%[:D] Det hjalp jo litt på[;)]
Fjorårets modell og i str 80. Str 86 svømte han jo i, noe jeg forsåvidt er glad for ellers måtte jeg kjøpt til full pris[8D]
Helene fikk en av Reflex sine vinterdresser. Mye pga 1600 kr er sinnsykt mye for en vinterdress, og hun farter jo rundt ute og sitter ikke så rolig som Aksel. Det var derfor jeg kjøpte reima til han. De har ekstra beskyttelse i rumpa[:)]

Har dere kjøpt inn vinterutstyr nå? Hva har isåfall dere kjøpt?

Edit: Selvfølgelig må de ha gode vinterklær, det er ikke det jeg klager på, men prisen[;)] Vil jo heller ungene skal være varme enn å fryse[:)]

jeg har kjøpt det meste på salg i fjor.. eneste jeg "trenger" er ny vinterdress til martine. men det er bare fordi jeg vil ha en er hjemme og.. men den får hun av min mor og de til jul!

Det er dyrt ja! Skjønner godt dere merker det med to barn [:)] Reimadressen kjøpte vi til halv pris i våres så den har jeg glemt litt [8D] Kjøpte vintersko til 750 forrige uke og blitt en god del ullundertøy, tynne ullsokker, tjukk ullgenser, ullhals, votter osv.. Så ja det ER dyrt! Men gode varme unger er gull verd når det blir kaldt [:)]

ja.... det vet jeg godt[;)]...så derfor handle på salg og arvesko ....

Har svidd av mange tusen lapper på ulltøy, sko, dresser osv ja. Så nå er det sparing på HØYT nivå frem til jul [:D]

Vi kjøpte Leketøy ifjor og gjør det samme i år. I tillegg har vi også kjøpt sko på Coop - Friends sko i str 23. Totalt ble det 700,- for dress og sko.
Luer og votter har vi arvet i fleng, så det var deilig å slippe så store utgifter :-)

Huff, ja dette er dyre ting om man betaler full pris. Merkene vet hva de skal ha!!

Vi har handlet det meste på salg, arvet litt og fått litt.

Ja tror jeg skal handle på salg til neste år altså[8D] Sparer nok endel penger på det[:D]
Varme unger er gull verdt for meg også, så jeg betaler gladelig den prisen[:D][:D] Tør liksom ikke kjøpe "billigprodukter", mye pga jeg har dårlig erfaring med det selv[&o]

Gode sko er viktig for meg at ungene har. Helene er plattfot så hun må ha gode sko for å være varm på beina, og Aksel må ha gode sko pga problemene med kiss'en. Kjøpte faktisk noen billige joggesko til Helene ifjor for de var veldig fine, men de ble jo ødelagt etter to mndr, så derfor kjøper jeg gode sko som er dyrere for de varer helt til de er for små[:)]

Men fikk jo noe på salg, så det er jo noe da[:D]

Rekker aldri å handle på salg, kommer alltid for sent så alle de største str er utsolgt[&o] Fikk 30% avslag på årets viking, så rå happy for det[:-] Ja er dyrt til de små ja, men er det jeg prioriterer høyest.

Så heldige dere er som kan arve ting til barna[:D] Skulle virkelig ønske at mine hadde noen å arve av[:)]

Mange tror sikkert at jeg er materialistisk som bare kjøper det beste av det beste, men det gjør jeg ikke altså[:)]
Jeg kjøper det jeg tror og føler er best for mine barn uavhengig av pris[;)] Vinterklær er noe jeg syns er ekstremt viktig, så derfor så kjøper jeg det jeg føler er best og det koster litt, men det er jo mitt valg da[:)]

Jeg kjøper også klær jeg liker uavhengig av pris, om det er på H&M, pompdelux, barnas hus, dyrere merker o.l.
Bare jeg liker de, så er det greit, men har jo en grense selvfølgelig[:)]

reima og reflex osv er gjevnlig på salg
[:)]
du må kjøpe vinterdress på salg på våren og vårdress på salg på vinteren så gjør du store kupp[:)]...minus er at fargen er ikke helt siste inn....hvis det betyr noe[8D]... ...tenk 1 år fram i tid ... og noen ganger kan du ha en viterdress to sesonger .....på ungene våre så har de hatt den ene reflex dressen på tredje sesong ...funker bra reflex dressene... har tre dresser til ungene ...2 i barnehage og en hjemme forde de er i friluftbarnehage

Ja skal begynne å gjøre det altså[;)] Farge spiller ingen rolle så lenge dressen funker som den skal[:D]

Når pleier salgene å være på dressene? Hadde reflex dresser til de ifjor, men var ikke fornøyd med den til Aksel da han satt mye mer ute og han ble kald for ingen av de voksne aktiviserte han, noe som resulterte i lungebetennelse hos han siden han var så kald ute. Satt jo helt alene hver dag når jeg hentet han i den kulden uten noe å gjøre stakkars[:(] Tenkte på det da jeg kjøpte reima dressen. Var kjempefornøyd med den til Helene, så da blir det nok reflex dresser til begge neste år når han er mer aktiv[:)]

Ja, er svindyrt med vintertøy. Klarte å svi av 3.000,- på ett barn og én shoppingrunde jeg[&:] I dag skulle jeg bare en liten tur innom H&M og klarte å svi av nye 550,- på lillesnupp.....

her har vi vært så heldig å arva en del[:D] ser fort hvor mye penger jeg har spart på d ja. også fikk vi tak i reima vintersko på obs til 399,- så at di koster 699,- på barnashus i går. vinterdressen kjøpte jeg på salg i vår, men den er enda for stor.. heldigvis har vi en fra i fjor som enda er passe.

Kjøpte dress til N på salg i fjor, så den fikk jeg billig - 50 %. til SA har vi arvet en reflexdress og den er kjempegod.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor alle absolutt skal ha reima. Jeg har hatt både helly hansen, reflex og reima og er like fornøyd med alle.

Mangler vintersko enda vi.... Må vell ut en tur i dag eller i morgen, det ble jo brått vinter! ;)

Har ett par etter meg (!) som er kjempevarme! Men de tåler ikke vann, så de passer egentlig midt på vinteren når det er kaldest.

Kjøpte brukt reimadress på Finn.no i fjor til 400,-. Den er ikke slitt i det hele tatt, men den er stoooor. Kjøpte str. 92, men kunne sikkert hatt 80... ;) God plass til masse ullklær under da.

-Chicita-

Kjøpte dress til N på salg i fjor, så den fikk jeg billig - 50 %. til SA har vi arvet en reflexdress og den er kjempegod.

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor alle absolutt skal ha reima. Jeg har hatt både helly hansen, reflex og reima og er like fornøyd med alle.

ganske ening med deg ..har både reima , reflex merker heller ikke noe særlig forskjell[:)] ...hadde en del gamle arvedresser før da lona& moritz var små men da kom de hjem med enormt mye våte klær ----så i dag har jeg har altid en ny dress til dem som holder vann ute.....og litt brukt men som sagt funker reflex dressen fint på 3 sesong ...bare spraier den inpringnering i blant

helenemamsen.. hehe.. ja det er svin dyrt å handle til to!! Jeg har ikke regnet på hvor mye jeg har brukt!! Sikkert flere tusen!!

Har kjøpt viking sko til de begge. Cherrox til de begge. + at eldstemann har fått ett par timberland pen vintersko.
To reima dresser til de hver...
reima fleece sett til de hver...
Janus ull til eldstemann ( lag nr to) og en fleece fra hm til eldstemann som kun skal ligge ekstra i bhg.. Snuppa har ull fra name it som lag nr to.. + fra pop etter eldstemann..
har nøstebarn ull lue fra i fjor til eldstemann, men kjøpte en til vesla da.. og har kjøpt to reima luer til de hver..
to reima votter til eldstemann.. og ett par til vesla.. hun har arvet to par også. så holdt med ett par der..
Pen kåpe i ull til vesla.., eldstemann sin passet fra i fjor! deilig!!
har kjøpt reima fleece hals til vesla.. og må kjøpe noen flere i ull til de.. Har noen fra POP fra i fjor og forfjor. men de har det blitt noen hull i..

JADA! Så har blitt noen tusinger blakkere!!! Men nå er jeg så og si ferdig! Bortsett fra noen halser til, og en ullpysj til eldstemann!! :)

Back
Topp