Guttungen på 2,5 år tisser gjennom bleia ca annenhver natt.. Tips?

illimilli

Elsker forumet
Er det noen bleie som holder bedre enn andre? Tidligere har vi selv erfart at Pampers er best om natta, men nå holder ikke de heller.

Han er vel mellom 13-14 kilo ett sted tror jeg om det har noe å si..

Tror det er så forskjell fra barn til barn..

Jeg brukte Libero til jenta mi.. bleien var alltid tung og lakk..

Så jeg byttet over til Pampers.. men gikk opp 1-2 størrelser.. da var det ingen lekajer.. Så kanskje du kan gå opp i størrelse?

Jeg fikk dette anbefalt av mange.. og funket det;)

når ungen er så stor så tisser de veldig mye. man må bare ha en større bleie eller skifte oftere. eller aller helst tisse noen av gangene i do.

Da hadde jeg bare slutta med hele bleia. Blir jo bare styr om det lekker så mye, og det er jo ikke lenge før han "må" slutte uansett.

Altså det er bare på natta han tisser igjennom. Glemte å skrive det..

sønnen min har tissa ut overmadrassa mi, og senga si, og lammeskinnet sitt:P
Men han får ha kopp med drikke i om natta då:P

Vi gjekk opp ein str i bleie, og brukar alltid body så bleia ikkje skal synke ned på bunnen pga vekta... då vil det lett renne ut på sidene når dei tissa.

sønnen min er snart 2 år ;)

Har aldri opplevd at noen av ungene våre tisser igjennom bleiene på natta, men mener å ha lest her inne at noen anbefalte Landlord sine bleier.. De fra Rema.

Du kan jo gi de et forsøk? :)

Jeg tenkte mindre drikke på kvelden og ikke noe drikke på natta jeg da.........

illimilli skrev:
Altså det er bare på natta han tisser igjennom. Glemte å skrive det..

reduser drikke på ettermiddagen og kvelden (sørg for at han drikker mer på formiddagen). gå på do før leggetid. skift bleie før du går å legger deg dersom han ikke våkner av det. det finnes alltids større bleier da...

Vi hadde samme problem med gutten vår, og hørte på et råd her inne om landlordbleiene fra Rema 1000. De er geniale, vi bruker ikke andre nå. I går var jeg nysgjerrig og sjekket hvor mye vann den klarte å soake og det var faktisk nesten 12 dl!!!!
Billig er de også, 26kr for 45 bleier, eller noe slikt:)

Oonagh skrev:
Vi hadde samme problem med gutten vår, og hørte på et råd her inne om landlordbleiene fra Rema 1000. De er geniale, vi bruker ikke andre nå. I går var jeg nysgjerrig og sjekket hvor mye vann den klarte å soake og det var faktisk nesten 12 dl!!!!
Billig er de også, 26kr for 45 bleier, eller noe slikt:)

Wow! Seriøst 12 dl! Tror jeg kjøper landlord i morgen til å ha på natten!

Sånn er datteren vår også! Tisser seg ut nesten hver natt. Vi har prøvd alle mulige bleier, men hun blir så sår av alle bortsett fra Libero sine og de er for dårlige... *sukk*

Tusen takk for tips..
Nå var det 3'dja natta på rad at det var vått i senga, det er litt kjedlig å måtte bytte på senga hver eneste dag.
Vi forsøkte å begrense drikke inntaket i går, og gutten går bestandig på do(iallefall de gangene jeg tar kveldsstell) før nattbleien taes på.

Men da skal vi også kjøpe landlord bleier å forsøke de.

Gå opp i bleiestørrelse :)

Ja selv med tissing på do så er nattbleiene som regel gode og våte her i huset også... Det er jo enormt hvor mye som skal ut! Og jeg klarer jo ikke å la jenta spise kveldsmat uten å drikke heller, er en tørst så er en tørst.

Hos oss funker det f.eks. ikke med up&go om natten mens den vanlige libero som regel funker greit. En sjelden gang tisser hun for mye eller den blir skjev sånn at det har lekket litt. Vi bruker libero comfort fit str 6 og jenta vår er 14.5 kg. og ikke akkurat spedbygd.

Guttungen min er like stor han og vi har hatt flere fulle bleier på morran kliss våt pysj og seng enn tørre..

Tweak skrev:
Ja selv med tissing på do så er nattbleiene som regel gode og våte her i huset også... Det er jo enormt hvor mye som skal ut! Og jeg klarer jo ikke å la jenta spise kveldsmat uten å drikke heller, er en tørst så er en tørst.

Hos oss funker det f.eks. ikke med up&go om natten mens den vanlige libero som regel funker greit. En sjelden gang tisser hun for mye eller den blir skjev sånn at det har lekket litt. Vi bruker libero comfort fit str 6 og jenta vår er 14.5 kg. og ikke akkurat spedbygd.

Eldorado skrev:
Gå opp i bleiestørrelse :)

Landlord er den eneste bleien mine barn ikke har tisset gjennom på natten. Den eneste bleien lillesøster ikke blir rød av også. :) Bare synd at etter at Rema her begynte å selge egne bleier, så har de bare Landlord inne i ny og ne. Jeg hamstrer bleier når de først har.

Sukkertopp skrev:
Landlord er den eneste bleien mine barn ikke har tisset gjennom på natten. Den eneste bleien lillesøster ikke blir rød av også. :) Bare synd at etter at Rema her begynte å selge egne bleier, så har de bare Landlord inne i ny og ne. Jeg hamstrer bleier når de først har.

Samme her. Men de er jo ikke akkurat dyre, så for en hundrelapp har iallefall vi bleier nok for over en måned:)

Back
Topp