Guttungen har lært å sykle uten støtte hjul

bondekone

Forumet er livet
Guttungen var å sov over i barnehagen fra torsdag til fredag. I forbindelse med det så skulle de ha med syklene. Så da vi leverte at det var gutten våres som ikke hadde støttehjul. Pratet med et par av foreldene og de sa at ungene dems hadde syklet uten støttehjul siden de var 4år.
Da guttungne ble hentet på fredag efta så sier han "mamma du må ta av støttehjulene for det er bare babyer som bruker det "
Jaja tenkte jeg, og spurte om han mente det og da sier han at han hadde lånt sykkelen til bestekameraten sin.
Så idag ble det til at jeg tok de av, og den som syklet stolt opp og ned baken var guttungen
Er så stolt av ham
 
Så flott er alltid moro når de lærer noe nytt!
Det er ikke nødvendigvis slik at alle lærer det når de er 4 år, guttungen her sykler ikke uten støttehjul enda, men er på god vei. Han har likt bedre å bruke sparkesykkel han
 
her så har guttungen brukt tråtraktoren mest siden det han interiserer seg for
 
Så utrolig gøy;-) jenta mi lærte det sent i vår, så hun er ganske fersk på sykkel uten støttehjul hun også:-) drev og sprang etter henne og støttet henne i ca 2 uker før hun torte å la meg slippe henne, men nå går det unna;-) vi blir jo så utrolig stolt:-) arti:-)
 
Så flott da.

Vi tok av støttehjulene i våres, men han kan ikke sykle enda. Vet ikke helt hva som er lurest. Han er egentlig for stor for den sykkelen han har og burde fått ny, men da må han lære å sykle først.. og uansett så belaster han kroppen helt feil når han bruker det så han lærer ikke å sykle med dem på heller..
Men han har dessverre ikke vært så ivrig på syklinga etter at vi tok dem da, men men.. han lærer vel han også.
 


Mikke skrev:
Så flott da.

Vi tok av støttehjulene i våres, men han kan ikke sykle enda. Vet ikke helt hva som er lurest. Han er egentlig for stor for den sykkelen han har og burde fått ny, men da må han lære å sykle først.. og uansett så belaster han kroppen helt feil når han bruker det så han lærer ikke å sykle med dem på heller..
Men han har dessverre ikke vært så ivrig på syklinga etter at vi tok dem da, men men.. han lærer vel han også.

kan være det som gjør at han slitter, så her at jenta til bror min hadde for stor sykkel og klarte ikke å sykle,men da ho fikk mindre sykkel så gikk det fort
samme er hvis sykkelen er for litten da klarer de ikke å få balansen ordentelig
Vi og vurderer å kjøpe nye sykkel til guttungen siden den nå er stilt opp på max så ser litt rart ut kan en si
 
Han klarte faktisk å sykle i helga og var såå stolt. Morro når de lærer noe nytt altså.

Men jeg ser en fordel med at sykkelen er litt liten er jo at bena lett kan ta i bakken når de trenger det.
Tror det er 20" det står at neste størrelse er, og jeg syns de ser veldig store ut + at de har jo gir og ikke bakbrems.. hmm
men er enig i det med balansen da..
 
har du vært på biltema å kikket?, vi vae der i helgen å kikket de hadde 20" med brems som en tråket bakover som på de små og uten gir
Ble til at vi bestemte å la guttungne ha den han har ut sommeren,er jo ikke lenge igjen før høsten og møkkværet kommer

Forstår du er stolt er jo bare så gøy å se de mestre nye ting, gratulerer med gutt som sykler
 


bondekone skrev:


Mikke skrev:
Så flott da.

Vi tok av støttehjulene i våres, men han kan ikke sykle enda. Vet ikke helt hva som er lurest. Han er egentlig for stor for den sykkelen han har og burde fått ny, men da må han lære å sykle først.. og uansett så belaster han kroppen helt feil når han bruker det så han lærer ikke å sykle med dem på heller..
Men han har dessverre ikke vært så ivrig på syklinga etter at vi tok dem da, men men.. han lærer vel han også.

kan være det som gjør at han slitter, så her at jenta til bror min hadde for stor sykkel og klarte ikke å sykle,men da ho fikk mindre sykkel så gikk det fort
samme er hvis sykkelen er for litten da klarer de ikke å få balansen ordentelig
Vi og vurderer å kjøpe nye sykkel til guttungen siden den nå er stilt opp på max så ser litt rart ut kan en si


her lærte mi det da hun var 4, vi kjøpte også større sykle da den minste var liten. men gikk faktisk tilbake til å bruke den minste igjen for å lære seg å finne balansen, da kunne hun få beina helt nedi bakken og sparke fra(som på disse balansesyklene det selges en del av) i litt små nedoverbakker og  vips så klarte hun å sykle på den litt større sykelen også
 
Back
Topp