Guttungen biter i puppen

Crayzie

Forelsket i forumet
Marsboerne
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre nå. Det hender at guttungen biter godt til i puppen, og med 6 tenner så kjenner jeg det godt. Nå er det sånn at jeg nesten kvier meg for å gi han mat.
Han er 8 mnd, har aldri fått mme og spiser nesten ikke fast føde. Føler derfor ikke at jeg kan slutte med ammingen heller.
Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Når han er 8 mnd gammel er vel ikke mm nok lengre. Er det noen grunn til at han ikke spiser noe særlig fast føde?

Ang. bitingen så er alle råd jeg har kommet over: ikke gi ham noen reaksjon. De skjønner ikke at det er vondt når de er så små, og lydene vi lager er kjempemorsomme, så sjansen er stor for at den fortsetter med bitingen.
Lirk ham løs før han rekker å bite evnt?

Det virker bare ikke som at han har skjønt at mat er til å spise seg mett på. Han smaker på alt, men er som oftest fornøyd etter et par t-skjeer. Noen få ganger har han spist så mye som en halv porsjon grøt. Hs mente at det ikke var noe å bekymre seg for. Så lenge han vil smake og han legger på seg. Jeg har tydeligvis nok melk. Han la nettopp på seg halvt kilo på en mnd.

Når det gjelder bitingen så prøver jeg å ikke reagerer, men de gangene han har bitt meg til blods har det ikke bare vært enkelt. Og de gangene jeg har reagert så syntes han ikke det var morsomt iallfall, da gråt han. Jeg bruker ta han vekk fra puppen og ikke gi mer på en stund når han biter.
Vanskelig å lirke han vekk før han biter for han gir ikke noe forvarsel. Virker som han biter hvis ikke melken kommer fort nok, hvis han er trøtt og frustrert over at han ikke får til å sove og hvis vi er ute noen plass sånn at han egentlig ikke har tid til å spise pga han skal følge med på alt, men så er han jo så sulten. :p

Han biter ikke hver gang han spiser, men jeg synes det har blitt oftere. Tidligere hendte det at han tok pause i spisingen for å bite meg litt i fingeren.
Er ammeskjold noe som kan brukes? Jeg har aldri prøvd det før så jeg vet ikke helt hva det er, men navnet høres veldig lovende ut. :p

Min hadde også en periode med biting, syns det var kjempegøy :-P hadde heldigvis ikke tenner enda. Her ga det seg etter en mnd ca

Får han spise selv når du tilbyr fast føde? Brødskive for eksempel?
Han får ofte spise selv hvis han vil, men ofte bare gaper han når vi kommer med noe. Maispuffer er vel det han spiser mest av selv. Har på det meste spist nesten 2 puffer.

Har lest at de anbefaler å trykke barnet tettere mot brystet når det biter. Da må det gape og slipper bitetaket. Vanskelig å bite med munnen full av pupp.
Kontra å trekke barnet fra seg, da det vil bite hardere da.

Back
Topp