gutter og leker

søtnos79

Andre møte med forumet
hva syns dere om leke våpen? jeg er helt i mot at barn skal leke med våpen, selv om det bare er leker.. selv kjøper jeg ikke slike leker til min sønn. hva mener dere???

Både og egentlig
husker selv når jeg var liten, har en storebror.
vi lekte og hadde leke pistol

ORIGINAL: søtnos79

hva syns dere om leke våpen? jeg er helt i mot at barn skal leke med våpen, selv om det bare er leker.. selv kjøper jeg ikke slike leker til min sønn. hva mener dere???

helt enig... styrer unna og har gitt klar melding til familie og venner i forhold til bursdagsgaver og julegaver, at "krigsleker" ikke blir aktuelt

Amadeus har aldri fått leke med våpen. Jeg har sett at han tar en pinne å "skyter" med, men når jeg sier at han ikke har lov, kaster han den. Å når vi får Brioreklamen i posten peker han på våpen å sier at sånn får jeg ikke leke med[:D] (ikke sånn sur da, bare at det vet han å det er greit)
Actionman å andre "krigsleker" får han heller ikke. Heller ikke se på "sience fiction"-tegnefilmer (skrives det sånn[8|])
Nå høres jeg sikkert streng ut, men jeg mener at ved å gjøre det sånn unngår jeg en "drittunge"[8D] Jeg synes det er stygt å se på unger som leker krig!
Å det har faktisk funka[:)] Nå har han begynt på skolen, å da er han litt mere rampete, jeg ser at han tar etter de gutta som har hatt litt "friere tøyler". Men hovedsaken er at han vet hva jeg har lært han[:)]

Dette er min mening da, håper jeg ikke tråkker noen på tærne.... Det finnes ingen oppskrift på barneoppdragelse.

Min sønn får ikke lekevåpen. Ikke sabeltannsverd engang. e syns det e fælt rett og slett....

Likevel finner han ting som han kan bruke som sverd og pistol o.l det har han lært i barnehagen av andre barn,,

Faktisk på karnevalet nå forrige uke var det ikke tillatt i barnehagen med lekevåpen. I fjor var der 4-5 stk som var sabeltann og gutten min var den eneste uten våpen.,

Jeg kjøper ikke sånne leker, men det er kanskje noe med det at han ikke liker å leke med sånn, han har et sånn kaptein sabeltann sverd, men husker vel knapt å leke med der.
Er ikke så veldig gira på spidermann, supermann, turteles og slikt.

Bare jeg som har en gutt som leker med slike ting ser jeg...jaja. Har ikke noe i mot at han leker med det jeg...gjorde jo det samme da jeg var lita[;)][:D] men han har fått klar beskjed om å ikke sikte på andre[;)] 
Men nå e det transformers som e favoritt leken for øyeblikket[:D]

Bortsett fra at ungene sikkert har 20 vannpistoler hver seg (shopping med morfar) har vi ingen sverd, pistoler osv i hus. Er ikke så veldig glad i kruttlapp pistoler osv (selv om jeg hadde en haug med det selv når jeg var lita.. smalt av inni banker osv), men pinner kan brukes til så mangt ;) Hysterisk ang det er jeg ikke, skulle ungene få en pistol eller ett Kaptein Sabeltann sverd i gave av noen er det ikke krise, men kommer ikke til å kjøpe det selv.

ORIGINAL: Cissi

Bare jeg som har en gutt som leker med slike ting ser jeg...jaja. Har ikke noe i mot at han leker med det jeg...gjorde jo det samme da jeg var lita[;)][:D] men han har fått klar beskjed om å ikke sikte på andre[;)] 
Men nå e det transformers som e favoritt leken for øyeblikket[:D]

Her går det i sabeltan sverd og pistol.
bare han ikke sikter mot andre ser jeg ingen problemer.
Husker selv når jeg var liten, lekte cowboy og indianere( har en store bror[:D])
ikke fått noe varig men der. La barn være barn... la de få prøve seg litt. Skader ikke det

Pil og bue, sverd og enkle pistoler synes jeg er greit, men mer avanserte våpen som maskingever osv synes jeg ikke noe om. Gutten min har ikke fått noen våpen enda, men når han fyller år så skal bestefaren lage hagle til han.(hadde det når jeg var lita jeg også, å det var ganske spennende å ha den med på "jakt" i skogen her)

ORIGINAL: søtnos79

Er enig med deg..

Back
Topp