Gutter og jenter

Athea87

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har to jenter fra før som er veldig tette i alder, og som leker mye sammen og deler mange interesser. Nå venter vi en liten gutt! Er litt redd for at han havner litt utenfor, og ikke får noe særlig glede av søstrene, og at han blir litt ensom i familien, i motsetning til jentene som har et så nært forhold. Noen som har erfaringer med både gutt og jente, er det håp om at de får et nært og godt forhold, eller kan man ikke forvente det før de blir voksne i beste fall?

Hei!

Jeg har to jenter fra før som er veldig tette i alder, og som leker mye sammen og deler mange interesser. Nå venter vi en liten gutt! Er litt redd for at han havner litt utenfor, og ikke får noe særlig glede av søstrene, og at han blir litt ensom i familien, i motsetning til jentene som har et så nært forhold. Noen som har erfaringer med både gutt og jente, er det håp om at de får et nært og godt forhold, eller kan man ikke forvente det før de blir voksne i beste fall?
Jeg har ei jente på 8 år og en gutt på 6 år. De har utrolig mye glede i hverandre. De er veldig flinke å leke med hverandre.

Har en gutt og ei jente med 2 år imellom, de har stor glede av hverandre og regner hverandre som sin beste venn.

Det har med mest personlighet å gjøre, ikke med kjønn eller aldersforskjell.

jeg har en lillebror som er mange år yngre enn meg, vi har alltid trukket mot hverandre.
han oppdaget som 10-åring at jeg hadde samme humor som han og pappa, så det er et spesielt bånd der :Heartred

Jeg har to gutter, men begge har hatt jenter som bestevenner i barnehagen. Har liten tro på at kjønn i seg selv vil være et hinder. Tror det handler mer om personlighet og interesser

Jeg har to jenter med nesten 2 års mellomrom. Fikk så en gutt, som kun var 1 år yngre enn minste jenten.
Hadde akkurat samme følelsen som deg.
Vi løste problemet med å lage enda en gutt :hilarious:
Jentene er ett team, og guttene ett team.

Jeg har to brødre, en som er eldre og en som er yngre. Har alltid følt meg litt utenfor i søskenflokken, da de alltid søkte seg mer til hverandre enn til meg. De prøvde aldri bevisst å holde meg utenfor, men det falt seg naturlig da de hadde mer like interesser og væremåter. Ønsket meg alltid en søster da jeg vokste opp. Jeg tror mange erfarer at det kan være lettere å bygge nære søskenrelasjoner med søsken av samme kjønn, men det finnes definitivt mange unntak. Det finnes jo utallige eksempler på dårlige likekjønnede søskenrelasjoner, og tilsvarende eksempler på gode søskenrelasjoner mellom søsken av ulikt kjønn. Jeg ville derfor ikke tatt sorgen på forskudd, og heller tenkt at de mest sannsynlig vil få både glede og nytte av relasjonen til søsknene sine - uavhengig av kjønn. Får de det ikke i starten, så erfarer jo mange at de kommer hverandre nærmere med årene :)

Kjønn er nok ikke avgjørende for hvordan søskenforholdene blir. Jeg har flere søsken selv, og er feks nærmere den ene broren min enn søsteren. Fordi vi er mer like som personer enn meg og søsteren min :)

Back
Topp