Gutter og jenter dusje i samme garderobe?

Vi var 7 år i første klasse, og hadde felles dusj i svømmehallen ihvertfall i ett år, kanskje lengre. Ingen som reagerte negativt på det. Er også lettere for én lærer å passe på hele klassen også, ikke alle som klarer alt selv selv om de er 6 år, mtp disponering av tiden.

Hadde personlig ikke hatt noen motforestillinger rundt det, men er ganske sikker på at sønnen min ikke ville vært komfortabel med det

De er bare 5-6 år så burde jo ikke være noe problem egentlig, men det kan jo selvfølgelig hende at noen barn ikke liker det og det kan være et problem for de.

Så hun er redd det bidrar til at tenåringer debuterer tidligere seksuelt? :o
Og hun lurer på hvorfor vi skal gjøre nakenhet naturlig? :o
Kjenner jeg ble litt sjokkert nå jeg, i dag med alt kroppspresset, der tenåringer ikke tør å ha på bikini på stranda, der unge barn helt ned i 9 årsalderen har meninger om sin kropp fordi vi voksene gjør nakenhet til noe helt unaturlig. For en trist utvikling det er:(
Ja. Det var noen av argumentene hun hadde. Helt på trynet!
I klassen til snuppa på 8 år så har de allerede begynt med litt kommentarer om kropper og slikt.. Ble faktisk tatt opp på foreldremøte. syns det er helt vanvittig at kroppspresset er som det er nå for tiden.

Ja det er vel heller uvanlig vil jeg tro

Min 7 åring begynner faltisk å få Antydning altså.. Blir 8 i sommer da, men alikevel, noen er tidlig ute ;) men jeg ser fortsatt ikke helt problemet altså ;) blir ikke noe problem før voksne gjør det til det...

Ser ikke problemet med seksualitet, men som sagt, vanskelig for de som evt ikke er komfortabel med situasjonen. De har jo ikke noe valg. I første og andre klasse dusjet vi ikke etter gymmen, og da var vi i samme garderobe, jentene på ene siden og guttene på andre. Dette var ikke noe rart, men hvis vi skulle dusjet sammen så kanskje?! Er veldig usikker.

Back
Topp