gutter og feber

paparazzi_mamma

Forelsket i forumet
jeg har oppdaget en ting først etter å ha vært mamma til en gutt i snart 3 år...

hver gang han har feber er pungen hans slappere enn vanlig. etter jeg fant ut det så har jeg funnet ut at det gjelder vistnok alle gutter det. Jeg jobber på småbarnsavdeling. så har funnet ut at omtrendt alltid er det samme på de og hvis de har feber.

er kansje bare jeg som er litt treig i toppen.. men altså.....noen andre som har lagt merke til det????

Har merka det her og ja,så det hver gang jeg skulle ta tempen på han men regner med at det er normalt.Aner ikke hvorfor da.

Små gutter får gjerne slapp pung når de er dehydrerte/har lite urin, så det kan være en sammenheng der tenker jeg.

Jepp det stemmer:)
Fikk vite det av legen når hsn var 2 mnd og hadde feber for første gang:)

ORIGINAL: Bdancer

hehe visste du ikke det? pungen forandrer seg hele tiden ved kulde eller varmepåvirkning. Om kroppen er varm, blir den slappere slik at stenene henger lenger vekk fra kroppen og ikke skal bli påvirket av varmen. det samme gjelder når det er kaldt ute så trekker den seg sammen for å være inntil kroppen som gir varme. tempraturen er viktig for sædkvaliteten, og pungen har denne egenskapen fra fødslen av selv om særproduksjonen ikke er i gang enda.

følte jeg litt dum når jeg fant det ut....    men jeg tror jeg rett og slett ikke har tenkt over det før jeg begynte å skifte bleier på andre gutter enn min sønn. og så at det var det samme der når de har hatt feber

det skjer allle gutter ja[:D]
det er for å regulere tempen på pungen! er kroppen varm,så trekker den seg unna for å få luft hvis du skjønner!? hahaha!! dårlig forklart[8D]

visste ikke hvorfor men har sett det hver gang gutten min har hatt feber ja

Back
Topp