Gutter mindre enn jenter?

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg må bare spøre av nysgjerrighet, da noen nære av meg mener dette:) Dere som har fått både jente og gutt.
Når det gjelder vekt ved fødsel, veide gutten mindre enn jenta?

Statistikk viser vel at gutter veier bittelitt mer enn jenter. jeg var tyngre enn alle brødrene mine, men så var jeg også den eneste som gikk litt over termin. Hadde guttene gått til termin hadde de nok blitt ca like tunge.

Statistikk sier gutter,
Men jeg var mye tyngre enn bror min og han kom noen dager etter termin jeg kom før :)
Samme med mannen min, han var mye mindre enn søstra si.
Så vet ikke

Statistikken sier at gutter veier mer, men førstefødte er ofte lettest så er førstefødte gutt og neste jente så ender vel jenta ofte opp som tyngst.

Nei, så avgjort ikke [emoji14] jenta veide "bare" 3850. Guttene veide 4500 og 4910 :)

Gutten veide mer enn begge søstrene.

Statistikken sier at gutter veier mer, men førstefødte er ofte lettest så er førstefødte gutt og neste jente så ender vel jenta ofte opp som tyngst.

Min førstefødte jente veide 3236, gutten som var nr 2 veide 3896, og nr 3 som var jente, veide 3160 så her var nr minst, men så kom hun jo før termin (de andre kom etter).

Ikke her ihvertfall.
Eldste var jente og hu ble født 6 dager over termin, veide 3800g og var 51cm.
Nr 2 var gutt født på termindato, han veide 4770g og var 55cm. Så her var det stor forskjell med gutten som den største.

Nr 1: jente, 1 uke før termin, 3100g og 47 cm
Nr 2: jente, 5 dager før termin, 3230g og 49 cm
Nr 3: gutt, 2 dager over termin, 3500g og 50 cm

Storebror veide 3125 og lillesøster er ikke født men estimert til å veie 3400 for en uke siden

Statistikken sier vel gutter, men bestemoren min fikk 4 barn, mamma kom sist som eneste jente og veide mest med hele 4700g

1; jente 3680g
2; gutt 3440g

Back
Topp