Guttenavn

Caath91

Glad i forumet
Augustmagi 2025
Hei! :Heartblue

Trenger litt inspirasjon til guttenavn om noen av dere har noen på lur eller noen navn som dere selv har på guttebaby som dere synes er fine. Synes det er så vanskelig med guttenavn, så mye enklere med jentenavn altså!:rolleyes:

Har noen i mente og vil se an barnet om det passer navnet, men trenger flere å gå på liksom..
Til nå liker jeg og samboer disse:
-William
-Alexander/Aleksander
-Fredrik
-Jonas
-Kristoffer

Jeg synes også det er litt vanskelig. Kanskje også fordi at mine favoritt-navn til gutt ikke fungerer av ulike årsaker. Her er de navnene som kom med på førsteutkastet av min liste. Litt av hvert :)

Vi har nå kommet ned i en liste på ca 5 navn, men jeg er ikke sikker på om jeg er fornøyd med den lista. Får ta en runde til, og kanskje få noe inspirasjon her?

Magnus
Alfred
Bjørn
Peter
Arthur
Håkon
Olav
Thor
Ulrik
Gustav
Iver
Karl
Gunnar
Harald
Embrik
Fredrik
Espen
Øyvind
Erik
Emil
Adrian
Sigurd
Oskar
Edvard
August
Aksel
Edvin
Åsmund
Karsten
Jon
Hallvard

Siden dere liker William, kan jeg foreslå Wilhelm eller Vilmer? Ikke like mye i bruk som William, men fortsatt pene navn☺️

Ellers har @Ranunkel nevnt mange navn som vi også hadde på vår liste før vi fikk vite kjønn.

Jeg liker også disse:

Einar
Kasper
Joner
Henrik
Eilif
Eilert

(Liker veldig godt navn med bokstaven E i seg)

Er så enig i at det er vanskelig å lande på navn!

Slenger med noen av navnene vi har vurdert som ikke er nevnt fra før i tråden her:
Sebastian
Sverre
Isak
Daniel
Herman

Jeg syns Trygve er veldig fint.

Vi får også lillebror, har en fra før som hete Emilian, og en lillesøster som hete Jenny.
No står det mellom Jacob, Julian og Adam. :)

Back
Topp