Guttenavn

Jeg tar også gjerne i mot tips! Jeg liker sjeldne navn. Gjerne forbundet med naturen - eller navn som har rot i natur på noen måte.

Jeg tar også gjerne i mot tips! Jeg liker sjeldne navn. Gjerne forbundet med naturen - eller navn som har rot i natur på noen måte.
Jeg digger navnet Eik :Heartred Men hadde aldri fått mannen med på det, ikke bare fordi det er ett spesielt navn men fordi vi har ett tre i etternavnet:hilarious:

Vi vet ikke hva vi liker lengre :hilarious: Har et relativt sjeldent navn til eldste på K, og yngste har et litt mer vanlig men fortsatt sjeldent navn på L. Begge har 4 bokstaver, så vi vurderer det… blitt glad i litt mer unormale norrøne navn, så vi har snakket om Yme eller Ymir, men er usikker på om det blir for unormalt. Takk for tips, tenker det bare er å skrive tips her inne, er nok ikke eneste som sliter!

Korte men fine norrøne guttenavn: Skjalg og Njål.

Jeg liker også sånne navn som er norrøne, men litt mer "vanlige", typ Erik/Eirik, Knut, Bjørn og Håkon.
Raud (etter Raud den rame) hadde også vært gøy :)

Jeg digger navnet Eik :Heartred Men hadde aldri fått mannen med på det, ikke bare fordi det er ett spesielt navn men fordi vi har ett tre i etternavnet:hilarious:
Det var fint :Heartred

Vi vet ikke hva vi liker lengre :hilarious: Har et relativt sjeldent navn til eldste på K, og yngste har et litt mer vanlig men fortsatt sjeldent navn på L. Begge har 4 bokstaver, så vi vurderer det… blitt glad i litt mer unormale norrøne navn, så vi har snakket om Yme eller Ymir, men er usikker på om det blir for unormalt. Takk for tips, tenker det bare er å skrive tips her inne, er nok ikke eneste som sliter!
Synes det var flotte navn! Man blir så fort vant til navnet, det blir også alle rundt, så da blir det liksom ikke unormalt lenger, så ville ikke tenkt på det:happy:

Har ikke noe sjeldne navn tror jeg, har Samuel og Levi på topp, ellers har jeg notert: Gabriel, Elijah, Henry og Benjamin.

Sniker fra februar! Har en liste med litt mer moderne, men semi-tradisjonelle navn. Favorittene mine er de to på topp, men om det blir to gutter en gang kan de dessverre ikke brukes sammen (selv om de sikkert blir noen røvere :hilarious:) Venter gutt selv, så blir nok en liten Jonathan på oss!

Jonathan
Kasper
Henrik
Theodor
Tobias
Georg
Sebastian

Edit! Ser nå at du ville ha litt mer sjeldne navn, men lar kommentaren stå i tilfelle den er til hjelp for andre :)

Vi har valgt navnet Theo Sebastian :Heartblue Theo for at det er så kort og en forkortelse av Theodor som betyr Guds gave og det er han virkelig føler vi etter å ha ventet i 11 lange år:love017 og Sebastian for at vi ville ha 2 navn og synes det passet så godt til:)

Kjenner noen med ett tre i etternavnet som gav guttungen ett tre til fornavn :p han fikk riktignok ett mellomnavn for å bryte det litt opp da:hilarious:

• Haha
Reactions: E&B
Back
Topp