Guttenavn

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Vi sliter litt med å bestemme oss for hva gutten vår skal hete. Han er ventet om cirka to måneder. :Heartred

Hittil har jeg hatt favoritter som samboeren har avskrevet, og han har hatt favoritter som jeg ikke synes vi kan bruke fordi navnene er "opptatt". Har også diskutert med familie som har kommet med noen negative reaksjoner, men jeg legger ikke vekt på disse, siden det er vi som bestemmer :D

Vår liste;
  • Benjamin. Jeg liker det veldig godt, selv om det er litt langt. Jeg har også en søster som misliker det.
  • Gabriel. Dette liker jeg og samboeren godt. Moren min liker det visst ikke.:laughing002
  • Felix. Elsker betydningen; "lykke". Har fått reaksjoner på at det er et kattenavn.
  • Oskar. Nykommer på lista. Smaker fortsatt på det. :)
  • Leonel/Lionel. Et av favorittnavnene mine er Leon, men det får jeg ikke bruke av samboeren. Synes Leonel er et fint alternativ.
  • Samuel.
  • Noah.
  • Aksel.
Kommende storebror heter Aiden.

Hvilket navn ville dere gått for?
 
Av disse du har her liker jeg Oskar :) om det passer til Aiden vet jeg ikke helt... Kanskje Noah passer bedre? :)

Syns ikke dere skal bry dere om hva søster, mor, bror eller tanter syns, blir fort noen som ikke liker ditt og andre som ikke liker datt:wacky:

Nevøen min heter Ragnar og jeg brukte lang tid på å venne meg til det, syns det var grusomt :hilarious:men nå kan han ikke hete noe annet, det er den han er:)
 
Av disse du har her liker jeg Oskar :) om det passer til Aiden vet jeg ikke helt... Kanskje Noah passer bedre? :)

Syns ikke dere skal bry dere om hva søster, mor, bror eller tanter syns, blir fort noen som ikke liker ditt og andre som ikke liker datt:wacky:

Nevøen min heter Ragnar og jeg brukte lang tid på å venne meg til det, syns det var grusomt :hilarious:men nå kan han ikke hete noe annet, det er den han er:)
Takk for svar :)

Nei, jeg bryr meg lite om hva familie/venner mener, men har det likevel i bakhodet. Angrer litt på at jeg delte med min frittalende familie :p

Synes også Oskar er fint, og det går greit ilag med storebrors navn, men jeg må fortsatt vende meg litt til det. ;)
 
Vi sliter litt med å bestemme oss for hva gutten vår skal hete. Han er ventet om cirka to måneder. :Heartred

Hittil har jeg hatt favoritter som samboeren har avskrevet, og han har hatt favoritter som jeg ikke synes vi kan bruke fordi navnene er "opptatt". Har også diskutert med familie som har kommet med noen negative reaksjoner, men jeg legger ikke vekt på disse, siden det er vi som bestemmer :D

Vår liste;
  • Benjamin. Jeg liker det veldig godt, selv om det er litt langt. Jeg har også en søster som misliker det.
  • Gabriel. Dette liker jeg og samboeren godt. Moren min liker det visst ikke.:laughing002
  • Felix. Elsker betydningen; "lykke". Har fått reaksjoner på at det er et kattenavn.
  • Oskar. Nykommer på lista. Smaker fortsatt på det. :)
  • Leonel/Lionel. Et av favorittnavnene mine er Leon, men det får jeg ikke bruke av samboeren. Synes Leonel er et fint alternativ.
  • Samuel.
  • Noah.
  • Aksel.
Kommende storebror heter Aiden.

Hvilket navn ville dere gått for?
Jeg liker Gabriel veldig godt :D synes det er veldig font og passer med Aiden (alle navnene passer godt med Aiden). Jeg skjønner og ville også sikkert blitt litt påvirket av om andre i familien misliker navnet , men jeg tror også at folk blir vandt med navn og får et nytt perspektiv på navnet når en ny baby får navnet og begynner å like det bedre, så jeg ville ikke avskrevet et navn selv om noen misliker det.

Noah synes jeg også er veldig fint
 
Jeg liker Gabriel veldig godt :D synes det er veldig font og passer med Aiden (alle navnene passer godt med Aiden). Jeg skjønner og ville også sikkert blitt litt påvirket av om andre i familien misliker navnet , men jeg tror også at folk blir vandt med navn og får et nytt perspektiv på navnet når en ny baby får navnet og begynner å like det bedre, så jeg ville ikke avskrevet et navn selv om noen misliker det.

Noah synes jeg også er veldig fint
Takk for svar og oppmuntring! :love7
Kan godt hende vi ender opp med en Gabriel. Noah er heller ikke utelukket, det er en favoritt hos meg i alle fall. :Heartred
 
Synes Leonel passer veldig godt til Aiden!

Men akkurat det med hva familie tenker om navn man selv kanskje liker veldig godt, er grunnen til at vi bestemte oss for navn, men delte det ikke med noen før gutten var kommet.

Da kunne de liksom ikke kicke på det, siden vi presenterte en baby som har fått navnet allerede ;)

Vi har også et noe spesielt navn på gutten, og det var ikke en diskusjon om vi skulle bruke det eller ikke, så vi ville ikke høre eventuelle negative kommentarer om et navn vi hadde bestemt oss for...
 
Synes Leonel passer veldig godt til Aiden!

Men akkurat det med hva familie tenker om navn man selv kanskje liker veldig godt, er grunnen til at vi bestemte oss for navn, men delte det ikke med noen før gutten var kommet.

Da kunne de liksom ikke kicke på det, siden vi presenterte en baby som har fått navnet allerede ;)

Vi har også et noe spesielt navn på gutten, og det var ikke en diskusjon om vi skulle bruke det eller ikke, så vi ville ikke høre eventuelle negative kommentarer om et navn vi hadde bestemt oss for...

Gjorde det samme som deg sist.

Denne gangen har jeg og samboeren diskutert en del, og tenker mye på det. I tillegg spør stadig både min og hans familie, så da tenkte jeg at jeg like godt kunne lufte det for de. Men angret meg med en gang jeg hadde vist listen!

Fortalte søsteren min før hun så listen at jeg ikke ville ha negative kommentarer på navn, siden det var favorittene våre og vi velger det vi vil uansett. Første hun utbryter med å si er -"Dere må hvert fall ikke kalle han Benjamin!" :p Tullete søsteren min. Bra det hun sier stort sett preller av..:laughing002
 
Likte Gabriel og Aksel best namnemessig :)
Betydningsmessig synes eg Felix var kjempefint!
 
Tror Oscar hadde blitt valgt her blant disse. Aksel er også fint, men Oscar klinger kanskje litt bedre med Aiden.
 
Nå har mannen ekskludert Leonel (som jeg synes er så fint!) og Oskar... Sannsynligvis blir det en liten Benjamin, men vi vil se han først. :love017
 
Synes Aksel er veldig fint, det var på lista vår også. Synes også at Felix er et stilig navn, hadde nok ikke brydd meg om noen mener at det er et kattenavn. Gutten vår skal hete Balder, og det er visstnok ganske høyt oppe på lista over populære hundenavn, men jeg tenker at når folk blir vant til det, endrer assosiasjonene seg.
:happy:
 
Back
Topp