Guttenavn

Styx

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg leter etter gode guttenavn. Storebror heter Kolbjørn og det navnet elsker vi. Men hva skal lillebror hete. En stund var vi enige om Gerhard, men det er litt hardt. Jeg liker Holger. Men er ikke helt fornøyd, mannen liker Konrad, men det liker jeg ikke så godt. Er vanskelig å finne gode navn som vi ikke har assosiasjoner til, som er norske og litt gammeldagse.

Jeg syntes alltid Leonard var litt tøft, min oldefar het det. Men har ei venninne som har kalt sin sønn Leon, så det blir litt for likt.

Min samboer er opprinnelig fra Afghanistan, så her prøver vi å finne et navn som passer for begge holdt jeg på å si:) Forslag mottas med takk ;)

Jeg leter etter gode guttenavn. Storebror heter Kolbjørn og det navnet elsker vi. Men hva skal lillebror hete. En stund var vi enige om Gerhard, men det er litt hardt. Jeg liker Holger. Men er ikke helt fornøyd, mannen liker Konrad, men det liker jeg ikke så godt. Er vanskelig å finne gode navn som vi ikke har assosiasjoner til, som er norske og litt gammeldagse.
Bare en idé, men har dere vurdert å finne navn med ett annet semi-skjult dyr i seg? Det var jo vanlig før, med ønske om dyrenes styrke til barnet.

Brynjulf fra ulv er for eksempel ett sterkt norsk navn som jeg synes kan passe med Kolbjørn [emoji106][emoji4]

Synes også Torolf er fint i noenlunde samme stil :)

Last edited:
Synes Oddmund er fint. Gammeldags og ikke så vanlig. Og passer til Kolbjørn.

Synes det er nydelige navn dere har funnet, jeg liker også Vemund, Hilmer og Georg =) Ikke lett det der med navn...:confused::joyful:

Synes Oddmund er fint. Gammeldags og ikke så vanlig. Og passer til Kolbjørn.
Oddmund eller Oddbjørn vurderer vi også. Storebror er oppkalt etter min bestefar Vilhelm, og vi vil gjerne kalle opp lillebror fra samme generasjon, men navnene er Erling, Odd & Einar Bjørn. Ingen av dem treffer liksom helt. Alternativer mottas med takk :joyful:

Takk for mange fine forslag :) mange av dem har vi snakka om og jeg liker flere godt.

Back
Topp