Guttenavn?

englemamma18

Elsker forumet
Jeg var overbevist om at vi ventet jente, og hadde mange fine jentenavn på listen. Men så viste det seg at vi venter en liten herremann, som gjorde navnevalget ekstremt vanskelig. Jeg har liksom ikke kommet over noen guttenavn jeg har falt pladask for, men har funnet noen jeg synes er OK. Har dere noen fine navn dere vil dele? Jeg er ikke veldig glad i veldig norske navn som Ola, Per og Espen, men heller ikke navn som Ismail, Sakarias, Samuel og Emmanuel.
Har en liten liste over det jeg synes er OK navn, men er veldig i tvil på nesten alle..ImageUploadedByBV Forum1472722836.215639.jpg

Sønnen min heter Elias, syntes det er det fineste guttenavnet <3 og nå skal vi få en gutt til, så det blir ikke lett å finne navn til denne karen :P

Jeg var overbevist om at vi ventet jente, og hadde mange fine jentenavn på listen. Men så viste det seg at vi venter en liten herremann, som gjorde navnevalget ekstremt vanskelig. Jeg har liksom ikke kommet over noen guttenavn jeg har falt pladask for, men har funnet noen jeg synes er OK. Har dere noen fine navn dere vil dele? Jeg er ikke veldig glad i veldig norske navn som Ola, Per og Espen, men heller ikke navn som Ismail, Sakarias, Samuel og Emmanuel.
Har en liten liste over det jeg synes er OK navn, men er veldig i tvil på nesten alle..Vis vedlegget 194368

Nesten akkurat som meg, og mange av de samme navnene på min liste også. Har i tillegg disse:

Erik
Eskil
Kristoffer
Mathias
Niklas
Rasmus
Henning
Øistein
William

Navnet jeg helst ville hatt - Henrik - er allerede tatt av guttens fetter :-(

Sliter skikkelig selv. Er sikker på at gutten blir navnløs :( finner ingen navn som vi virkelig vil ha.

Noen vi syns er fine og som står på vår liste likevel:

Kasper
Birk
Matheo
Emilian
Adrian
Karsten

Er i samme bane som jeg tenker jo :) Står foreløpig melllom Sophia, Leah og Aurora :)
Lykke til med å finne det perfekte navnet til prinsen din :)
Tusen takk, har jo enda god tid, men liker å være godt forberedt :P Typisk hvis vi bestemmer et navn, også passer det ikke i det hele tatt når vi får prinsen ut :p

Har ikke funnet noen navn jeg liker :( Tror jeg skal kjøpe en navnbok. Ellers har dere kommet over noen nettsider?

Nesten akkurat som meg, og mange av de samme navnene på min liste også. Har i tillegg disse:

Erik
Eskil
Kristoffer
Mathias
Niklas
Rasmus
Henning
Øistein
William

Navnet jeg helst ville hatt - Henrik - er allerede tatt av guttens fetter :-(
Hva med bare Henri da? :)

Navnet er allerede klart, men jeg er en av de kjipe som ikke har lyst til å dele det enda :P

Andre navn vi har vurdert er Jakob, Markus, Nikolai, Jakob, Simen, Mathias, Magnus, Noah.

Hva med bare Henri da? :)

Hvis noen kjenner meg her så er det ganske åpenbart hvem jeg er når jeg sier dette, men det gjør jo egentlig ikke noe...

Har alltid ønsket å bruke Henry etter min morfar, som jeg er så veldig glad i, men har møtt feil mann.... Hans eks heter nemlig Henriette, og han kalte henne for Henry/Henri. Derfor nekter han :( Hadde ikke plaget meg, fortid er fortid. Nest beste var Henrik, men nå har hans bror og kone tatt det navnet for kort tid siden, oppkalling etter hennes far Henry. De visste ikke at jeg ønsket å bruke navnet, og på det tidspunktet var jeg heller ikke gravid, så jeg kunne ikke akkurat si noe på det. Skjønner jo og at hun ville kalle opp etter sin far.

Når det ikke blir ei jente, og guttenavnene jeg alltid har tenkt jeg skal bruke er uaktuelle, så ble valget veldig vanskelig :( Godt jeg bare er halvveis i svangerskapet og enda har litt tid til å tenke!

Vi hadde også mange fine jentenavn på listen, har en Mie fra før, og hadde tenkt på Ronja, Maja, Leah, Thea osv.. Men nå viser det seg at det bor en liten gutt i magehuset. Vi står helt fast på navn, og det eneste vi egentlig er enige om er at vi ikke vil ha noe "jålete"...

Hittil har jeg disse navnene på listen:
- Olai
- Emrik
- Martin (eller John Martin - da blir han oppkalt etter bestefar og onkel)
- Olav
- Haakon
- Konrad

Listen er ikke akkurat veldig lang - Vi stresser ikke, kommer ikke til å klare å bestemme oss før vi har møtt han uansett, men det hadde jo vært veldig greit å hatt noen ordentlige fine alternativer "liggende".. Synes det er SÅ frustrerende å ikke finne noen navn som virkelig klinger..

Emilian, Emilio, Matheo, Teo, Leon, Kasper er mine favoritter. Samboer er mer på Joakim, Filip, Alexander, Patric..

Har ikke funnet noen navn jeg liker :( Tror jeg skal kjøpe en navnbok. Ellers har dere kommet over noen nettsider?
Jeg tror jeg har kikket på alt som finnes av navnesider. Har nå begynt å titte litt på engelske sider etter navn som fungerer godt med norsk uttale :) Kommer til å kjøpe en navnebok snart, hvor vi kan farge over de navnene vi liker med hver våres farge, også blir vi enige utifra de navnene vi liker begge to :)

Jeg tror jeg har kikket på alt som finnes av navnesider. Har nå begynt å titte litt på engelske sider etter navn som fungerer godt med norsk uttale :) Kommer til å kjøpe en navnebok snart, hvor vi kan farge over de navnene vi liker med hver våres farge, også blir vi enige utifra de navnene vi liker begge to :)
Navn som funker bra på begge språk er jeg også veldig fan av. Mitt eget fungerer overhode ikke hehe.. Lurt med farger i bok! Tror jeg må få kjøpt en snart jeg også. 4mnd igjen i morgen og har en følelse av at tiden kommer til å fly.

Sliter skikkelig med guttenavn vi også!
Har riiiimelig strenge krav, så kanskje ikke så rart hehe :dead:
- Må ikke være mainstream, altså ikke lucas, leander, leo, theo osv da alle jeg kjenner sine barn heter det :arghh:
- Må være skikkelig Norskt navn
- Kan ikke være navn vi har forbinnelser til
- Skal være ett navn, enkelt helst.

Haha føler vi ikke kommer noen veg!

Back
Topp