Guttenavn til blandingsbarn

Michlooo

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg og kjæresten skal ha en liten sønn om 5 uker, men vi finner ingen navn. Far er albaner, jeg er norsk. Ungen skal ha hans etternavn, og derfor vil jeg ha et mere norsk/internasjonalt fornavn. Hadde Leon høyt på lista, men når jeg ser på nyfødt-liste de siste 3 mnd, ser jeg at nesten 50% av guttebarna heter det :( Kan noen hjelpe meg med å finne navn?? Trenger hjeeelp :)

Min blandingssønn heter Sofiane. 

Det finnes jo masse internasjonale navn... [:)]
Martin
Thomas
William
Robert
Tony
Daniel
Max
Alexander
Dennis

Osv osv osv [:D]

Alek eller Aleksander er i hvertfall albanske navn som funker både på norsk, albansk og resten av verden [:D]

Sofiane var veldig fint :)

Emre blir nok litt for tyrkisk for oss :S Hadde planer om Arsim Andre i mange år, men det ble lagt på hylla (selvom jeg angrer på det)

Dette med navn og blandingsbarn er utrolig vanskelig :(

Arsim er ett av de peneste albanske navn jeg vet... Sulejman. Imer, Muhamed, Dzenan (er vel bosnisk, men de har tilsvarende i Kosovo også)

Er du albaner eller fra der nede? Trenger lissom navnetips som passer der nede, men er norske på en måte. Tenker på framtiden til gutten min, og tror det blir lettere med et så norsk navn som mulig med et albansk etternavn :) Hadde det vært en jente, hadde det jo vært enkelt. Ariana eller Adelina, men nå skal vi ha en gutt da :)

Jeg er vokst opp på asylmottak [8D] mer eller mindre, pga foreldrene mine som jobbet frivillig med flyktninger i alle år hehe. 

mikail? eller isak er jo internasjonale navn.. kenan kan også være en forslag..

David heter min fetters sønn ,han er Norsk - Albansk. Ellers vurderte de Michael, Alexander, Julian og Augustin.

Jacob eller Benjamin! [:D] fine navn som passer godt til blandingsbarn

Benjamin er nydelig!!! Likte ikke navnet før, men så fikk søskenbarnet mitt en sønn som hun ga navnet Benjamin, og etter det har jeg elsket navnet [:D]

Har en kompis som heite Samir. D syns æ e så fint[:)]

Sønnen min er halvt egyptisk og heter Amr, min favoritt[8D][;)].
Har en venninne fra kosovo og sønnen deres heter Dennis.

Sønnen til ei venninne heter Kevin, han har tyrkisk far[:)]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

ORIGINAL: Enaj

Blandingsbarn`s navn bør vel ikke være så mye anderledes enn norske navn, ihvertfall ikke hvis han skal vokse opp her ?! [8|]
Kjenner flere gutter med albansk far og norsk mor, f.eks : Adrian, Luan og Martin.

hvorfor bør de ikke det?[:D]

Synes det kommer ann på etternavnet da... Med mine ungers etternavn hadde de ikke kledd å hete Petter eller Martin liksom...

Adam/Adem
Aleksander
Arian
Denis/Dennis
Eduart/Edvard
Julian

var navn jeg fant på www.albanian.name

ellers har vi jo internasjonale
Isak
Mikael
Benjamin
Jacob
Lukas
David
Elias
Daniel
Oliver
Thomas
Simon

gutten min heter elias [:)] eller alias som de bruker på kurdisk [:)]

Jacob heter min gutt

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Blandingsbarn`s navn bør vel ikke være så mye anderledes enn norske navn, ihvertfall ikke hvis han skal vokse opp her ?! [8|]
Kjenner flere gutter med albansk far og norsk mor, f.eks : Adrian, Luan og Martin.

hvorfor bør de ikke det?[:D]

Selvsagt for dere muslimer som ikke vil "blandes" inn med det norske systemet så må det jo være muslimske navn, har jo skjønt at det er veldig viktig med navnene i islam.
For meg blir det litt feil når ungen skal ha far sitt utenlandskenavn og så skal den også ha et fornavn fra landet til far.
Er litt for 50/50 jeg da, men mulig jeg er bare egoistisk her også, hehe

Og det at man bor i Norge vil gjøre det lettere for en person som har litt "international/norskt" navn enn veldig utenlandsk. ( desverre, men sånn er det )

Enig med deg

Back
Topp