Guttenavn - hjelp!

Minimeg

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Januarlykke 2019
Jeg trenger deres hjelp jenter. Jeg liker nesten INGEN guttenavn, og nå er det en gutt i magen. Synes alle guttenavn er enten oppbrukt, kjedelige eller for "Oslo vest" og jeg klarer ikke å finne noen jeg liker.
Eneste jeg har på lista mi til nå er Elliot, men det får jeg ikke mannen med på.. Ja og så har jeg min oldefar sitt navn, men det får jeg ihvertfall ikke mannen med på. så da er det stopp :eek:
Forslag? Dette blir ikke lett.. :bag:

Nathaniel, Leander, Liam, Benjamin.. Noen av guttenavnene jeg hadde i hodet før jeg fant ut at vi får jente :)

Benjamin er fint, det heter sønnen vårres ;) ellers er jeg skikkelig fan av Aleksander!

Samme sliter jeg med! Jeg liker veldig godt norrøne navn som Birk og Ask, men mannen liker ingen av de:p

Jeg leker med Lodin, Alvar, Amiel, Adelsten, Adrian, Arian, Aslak, Aslan, Adam, Gabriel, Sariel, Ramiel, Uriel. A-navn for jeg syns de klinger så godt (og det er lett å rope ;-) ) De fire siste fordi det er erkeenglenes navn, vi er ikke religiøse, men de navnene er så vakre (syns jeg da) men vi velger nok ikke noe bibelsk navn... Vi leter også etter sjeldne pene norrøne navn som ikke er direkte gudenavn (derav Lodin) det var blasfemi å kalle barnet direkte etter gudene i norrøn tid så de lagde egne 'versjoner' :-)her er andre sjeldnere navn som fanget mitt øye, men nå har vi alle forskjellig smak... (heldigvis): Bertinius, Birk, Cedric, Celius, Damian, Damien, Eldin, Estin, Emrik, Eyolf, Olander, Oleander, Othelius...

Vi hadde noen guttenavn på lista vår, men de trenger vi ikke lenger ;)

Ludvig, Samuel, Mikkel, Oskar, Seth (etter min oldefar), Jakob, Liam, Sverre,

Jeg er ikke superfan av å finne navn på topp 10 lista, men for min del må det ikke være 1 av 1000 som heter det :)

Ville f.eks kalle forrige for Sofie om det var jente, men det utgår helt klart nå. Trenger ikke være 1 av 7 som heter det i klassen heller ;)

Magnus, Erlend eller Joachim. Guttungen vår heter Joachim, og de andre navnene kan vi ikke bruke. Hadde det vært mulig hadde nok vi valgt Magnus. Nå heller vi mot Christopher, men er litt usikker på den enda :)

Du finner helt sikkert noe du liker etter hvert:)

Jeg elsker navnet Timian, men mannen går ikke med på det :-P

Vårt favorittnavn (sålangt) er Ludvig. Ellers har jeg : Oskar, Henrik, Aksel, Liam, Sixten. Tror det står mellom Ludvig, Sixten og Liam om mannen får ha et ord med i spillet :D

Sixten er jo veldig svensk, så jeg har ikke hørt om alt for mange som heter det her ennå, så det kan være en fin måte for mannen og videreføre noe svenskt.

Jeg og samboer er veldig glad i norrøne namn :) gutten vårres heter Odin :) namn som var på listen når jeg var gravid med han var også : storm, trym tage, thor, tormod,ask
Nå ventervi jente å favorittnamnet så langt er Thale :)

Her var det mange forslag ja! :) takk! Ingen vinnere enda, selv om flere av navnene er fine. Problemet er bare når noen i nær omkrets heter det samme som det jeg kunne tenkt meg ;)

Sliter med guttenavn selv de jeg liker vil ikke mannen jeg liker Henrik Sivert,Oscar, Vegard,Magnus

Vi også synes det er vanskelig med guttenavn, blir aldri enige! Øverst på lista troner for øyeblikket Elias, Edvin, Adrian, Gustav og Theodor, så får se om det blir noen av dem!

Jeg trenger deres hjelp jenter. Jeg liker nesten INGEN guttenavn, og nå er det en gutt i magen. Synes alle guttenavn er enten oppbrukt, kjedelige eller for "Oslo vest" og jeg klarer ikke å finne noen jeg liker.
Eneste jeg har på lista mi til nå er Elliot, men det får jeg ikke mannen med på.. Ja og så har jeg min oldefar sitt navn, men det får jeg ihvertfall ikke mannen med på. så da er det stopp :eek:
Forslag? Dette blir ikke lett.. :bag:
Jeg er her inne og sniker jeg:angelic:
De guttenavnene som ligger høyest på lista mi, når jeg en eller annen gang blir gravid igjen og om det blir en gutt, så er de alternativene:

• Melvin
•Olai (også et alternativ som mellomnavn)
•Lias

Og så har jeg jo en Matheo og en Milian fra før:happy:

Jeg er her inne og sniker jeg:angelic:
De guttenavnene som ligger høyest på lista mi, når jeg en eller annen gang blir gravid igjen og om det blir en gutt, så er de alternativene:

• Melvin
•Olai (også et alternativ som mellomnavn)
•Lias

Og så har jeg jo en Matheo og en Milian fra før:happy:

Hei! Så hyggelig! :)
Fine navn, men er redd det blir for spesielt for mannen.. Han har enda ikke kommet med seriøse forslag, men tror han er ganske tradisjonell dessverre.. :(
Håper alt er bra med deg? :)

Back
Topp