GUTTENAVN, GABRIEL?

atiram87

Blir kjent med forumet
Eg tenker og tenker på navn for tiden. Både eg og kjæresten syns Gabriel er kjempe fint, men når eg sa det til søstra mi så ga ho klar beskjed om at ho virkelig hata det navnet.. at der et alt for gudelig og at han kjem til å bli mobba som engelen gabriel på skulen... hmm... 
ka syns dere? 
andre fine litt uvanlige navneforslag..? 

likar også: 
Mateo, Samuel, Amadeus, Kaspian... 

Fryktelig dumt at folk ødelegger deres forhold til navn på den måten :( Jeg synes det er et flott navn, selvom det ikke er et navn vi ville valgt. Håper dere finner noe DERE liker :)

Jeg liker Gabriel og Gabriella. Synes også det er synd at andre ødelegger deres forhold til ett navn dere liker, men hvis dere velger Gabriel så blir helt sikkert søseren din å få ett annet forhold til navnet!

Er deres barn og dere som velger det navn dere synes passer til han Skulle jeg valgt navn til mine jenter utifra hva familie liker el ikke liker, ja da hadde jentene ikke hatt det navn de har idag! Vi valgte de navnene VI ville ha, og den dag idag får vi høre hvor flotte og spesielle navn jentene våre har! Synes Gabriel er kjempefint<3

Så utrolig dårlig gjort å si at hun hater det når dere sier dere vurderer det! Vi fikk akkurat samme reaksjon sist gang fra min svigerinne på et navn vi ønsket å kalle datteren vår( vi endte opp med å bruke det navnet også) , så denne gangen sier vi ingenting til noen ang navn før barnet er født og vi har bestemt oss! Blir ordentlig irritert når folk skal bry seg på en negativ måte over navnevalg! Jeg syns forresten gabriel er koselig, og i mine ører, ikke noe mer kristent enn johannes og lukas og de andre bibelske navnene :-)

Liker Gabriel utrolig godt... Hun har absolutt ikke noe med å fortelle dere hvor mye hun misliker navnet.. Det er ikke hennes barn hehe.....
Go for it! :D

Kunne godt kalt en fremtidig sønn det :)

kjekt å høre at så mange lika navnet :) eg vurderar det sterkt, men blir nok ikkje bestemt før vi får sjå den lille :) kan jo hende han ikkje er en gabriel ;) 

Synes det er kjempefint. Har vært innom det navnet selv, men nå er det jo mest sannsynlig jente vi får.

Jeg synes Gabriel er et nydelig navn!! Blås i hva andre sier.  Uansett vil andre bli vant til navnet dere har valgt..  :)

Back
Topp