Begynte med store mengder slim g blod kl 04 fredag 26. Sammentrekninger fra kl 12, rier fra ca kl 15, dro på sykehuset kl 16.30 og hadde kun to cm åpning. Fikk beskjed om å gå en tur ca en time, og da tok det seg opp! Satte meg i en varm dusj ca kl 18, riene økte i styrke, men kl 20.30 var det fortsatt bare tre cm... Jordmor tok vannet og ikke lenge etter begynte jeg å få trykketrang! Da var det ca sju cm, og jordmor tøyde litt oppi der mens jeg fikk presse litt. På en time gikk jeg fra tre til ti cm, og kl 22 kom lille Oscar ut. Han var stressa og hadde bæsja i fostervannet. Måtte også ha litt hjelp fra vakuum. Jeg så en gråblå bylt forsvinne ut av rommet - forferdelig! Men de var så rolige i stemmen, så jeg skjønte at det skulle gå bra :) Så gikk kjæresten min å henta han og jeg fikk ham på brystet <3
Rett etterpå kom anestesilegen - klar for å gi meg epidural... haha... Snøt ham for den ja! Fødselen var heftigere, vondere og mye kjappere enn jeg hadde trodd, og jeg er jammen glad det er lange til neste gang. Nå er vi hjemme og nyter mirakelet - begynner å få tak på amming :)
Rett etterpå kom anestesilegen - klar for å gi meg epidural... haha... Snøt ham for den ja! Fødselen var heftigere, vondere og mye kjappere enn jeg hadde trodd, og jeg er jammen glad det er lange til neste gang. Nå er vi hjemme og nyter mirakelet - begynner å få tak på amming :)