Gutten min på 15år tror han har blitt smittet ....

Dararamm

Glad i forumet
Gutten min på 15år tror han har blitt smittet av min 'sykdom' 

De to eldste har lagt merke til at jeg er ganske uvel disse dagene og har vært ganske snille med mammaen sin, prøvd å hjelpe litt slik at mamma kan legge seg. 
Er ikke lett å skjule kvalmen, går jo rundt som en reke..... bøyd frem. Legger meg titt og ofte frem på bordene når jeg står på kjøkkenet og må gå fra middagsbordet uten å klare å spise for å legge meg litt før jeg for i meg litt mat.

Hva syns dere...... ?
Burde jeg si i fra til de ? Hadde tenkt å vente litt, men jeg kanskje må gi en forklaring slik at han slutter å innbille seg 'svangerskaps kvalme'

De er jo ganske store om den eldste er 15 år, så kanskje det kan være lurt å si det slik at de ikke skal bekymre seg også? Litt morsomt at de føler seg kvalme da, hehe :)
Men hvis du ønsker å holde det hemmelig en stund til er det kanskje greit å ikke si det :)
Jeg hadde ikke vært redd for å si det, men så klarer ikke jeg å holde på hemmeligheter og skulle det gå galt så er det bare sånn det er...

Hekla85 skrev:
De er jo ganske store om den eldste er 15 år, så kanskje det kan være lurt å si det slik at de ikke skal bekymre seg også? Litt morsomt at de føler seg kvalme da, hehe :)
Men hvis du ønsker å holde det hemmelig en stund til er det kanskje greit å ikke si det :)
Jeg hadde ikke vært redd for å si det, men så klarer ikke jeg å holde på hemmeligheter og skulle det gå galt så er det bare sånn det er...

ja, den ene er 15 og den andre 16 slik at dette er ingen babyer altså.

Tror nesten jeg må si noe til de fordi han på 15 skal reise i morgen og jeg vil ikke at han begynner å uroe de han møter med at mamma hadde omgangsyke og at han føler seg uvel og at alle de skal bli redde å bli syke på ferien.

Uff nei, "omgangsyke" er ikke noe å ha med seg i bagasjen, blir fort litt hysterisk da :( Du kan jo si det ikke er noe smitsomt? Men da forstår de det kanskje uansett at du er gravid?

Uff stakkars ,skjønner godt at han føler seg kvalm jeg, jeg er sånn selv når folk rundt meg er dårlig, er jeg så redd for å bli dårlig selv at jeg rett og slett kjenner litt for godt etter og inbiller meg at jeg og snart kommer til å stå der og synge i den store hvite telefonen :S nå oppfordrer jeg jo aldri folk til å lyve men om du vil holde graviditeten hemmelig går det jo an å ta en hvit en...migrene for eksempel, det kan man jo ha i lang tid om ikke medisinene virker, man kan jo skylde på det :P (og så krysser jeg fingrene for at du ikke har det og aldri får det i virkeligheten, det er helt j*****)

Jeg syns du burde si det. Mora til venninna mi var dårlig for noen år siden, hun var i tillegg hos legen og tok prøver etc og venninna mi visste at ho ble testet for diabetes men broren hennes som da var kanskje 19 år trodde ho hadde kreft og skulle dø siden ingen sa noe til han. Så kanskje greit at de får beskjed så de ikke evt går og innbiller seg noe annet...

Men det var jaggu et godt hopp fra 15 og 16 år til å få en ny baby nå! :) hvordan blir det tror du?

Jeg hadde også sagt det. De er store, og forstår mer enn du aner ofte. Jenta mi på fire, fikk vite det denne uken. Jeg merket hun begynte og oppføre seg anderledes, ble mer "baby" og jeg så bekymringen i øynene hennes når jeg sa jeg var kvalm og hadde vondt når jeg prøvde løfte henne. Hun er stor nok til å huske at jeg hadde vondt med lillebror også, så derfor fortalte jeg det til henne. Nå er hun seg selv igjen, og er ikke så veldig opptatt av babyen enda. Men det var nok noe inni henne som sa at det skjedde noe bak hennes rygg. Minstemann på 20 mnd forstår ikke helt ena, men skal låne noen bøker etterhvert. Barn både føler og forstår, og noen blir urolige når det skjer ting de ikke får satt fingeren på. Jeg forstår godt at du ønsker og vente, men de er store nok til å også forstå at de skal lukke munnen til alle andre. Lykke til uansett hva du velger.

*Cake-Pop* skrev:
Jeg syns du burde si det. Mora til venninna mi var dårlig for noen år siden, hun var i tillegg hos legen og tok prøver etc og venninna mi visste at ho ble testet for diabetes men broren hennes som da var kanskje 19 år trodde ho hadde kreft og skulle dø siden ingen sa noe til han. Så kanskje greit at de får beskjed så de ikke evt går og innbiller seg noe annet...

Men det var jaggu et godt hopp fra 15 og 16 år til å få en ny baby nå! :) hvordan blir det tror du?

Har fortalt det til de nå..... hadde lagt merke til litt bekymringer hos de.

Jeg har de to guttene på 16 og 15år og så har jeg en på 2,2år slik at jeg har fått litt øvelse igjen.
Prøver ikke å fortelle noe til han på 2år enda..... han har downs og forstor ikke så veldig mye enda det som blir sagt til han.  Forstår bara enkleste ord og meninger som 'mat, drykke, melk, mø, natta og hadde' Men han uttrykker seg veldig med 'NEI' for tida haha Tror ikke han alltid vet hva han vil bare at han ikke vil det jeg har bestemt for han :)

Javelin skrev:
Uff stakkars ,skjønner godt at han føler seg kvalm jeg, jeg er sånn selv når folk rundt meg er dårlig, er jeg så redd for å bli dårlig selv at jeg rett og slett kjenner litt for godt etter og inbiller meg at jeg og snart kommer til å stå der og synge i den store hvite telefonen :S nå oppfordrer jeg jo aldri folk til å lyve men om du vil holde graviditeten hemmelig går det jo an å ta en hvit en...migrene for eksempel, det kan man jo ha i lang tid om ikke medisinene virker, man kan jo skylde på det :P (og så krysser jeg fingrene for at du ikke har det og aldri får det i virkeligheten, det er helt j*****)

Haha ja, omgangsyke er jo det verste en vet. Ikke kanskje at han begynte å føle seg dårlig.

Våknet faktiskt med migrene denne morgenen, hadde så dårlig synsforstyrrelser og hele pakka men det er så rart at i førrige graviditet og ser ut som denne gangen også at jeg for alle tegn på et forferdelig migrene anfall men så blir det ikke så ille alikevel. Verst er angsten jeg for når jeg tror at et skikkelig anfall er på vei vitende at jeg ikke kan ta ordentlige medisiner. 

Jammen meg sprekt å få et nytt kull med barn når du har så store

Back
Topp