Gutten min har sluttet med nattbleie,men tisser i senga

Skrulletulla

Gift med forumet
støtt og stadig [&:][:o][>:] kjenner jeg er så lei av å vaske sengetøy og pysjamaser og noen ganger dyna [:'(]

Har dere noen tips til å få slutt på dette? Hva gjorde dere?? Vi gir han veldig lite å drikke til kveldsmaten og går selfølgelig han med på do rett før sengetid..

Noen netter er han tørr,men ofte er det vått der [&:]

Trenger råååååd!!!

Mi har vært så flink at hun tisser før vi går opp på rommet og synger og leser.. så er hun der i 30 min og leser litt alene og så kommer hun ned for å tisse litt igjen[:)]

Så vet ikke hva du skal gjøre jeg[&o]

Vi sender de på do før vi legger oss og vi[;)]

ORIGINAL: Fragglen Vips

så dere løfter de bare på do i "søvne" har gjort det et par ganger vi også..

Kjøp tisse laken i hvertfall. vi hadde dette problemet med jenta vår men det sluttet da vi passet på at hun faktisk tisset når hun var på do. Hun våkner ikke hvis hun blir tisse trengt. Er ikke lett. snakk med helse søster

ORIGINAL: Skrulletulla

ORIGINAL: Fragglen Vips

så dere løfter de bare på do i "søvne" har gjort det et par ganger vi også..

Bærte de før,men nå vekker vi de og sender de på do..Går helt fint da[:)] Og bruker så klart tisselaken og..

Vi satte inn en potte på rommet hennes[:)]

ORIGINAL: mammasin

Niesa mi hadde samme "problem" hun klarte ikke holde seg på natta.. Fram til hun var ganske så stor..
de var hos legen og hun fikk en nesespray hun tok før hun la seg, og har aldri hatt uhell etter det.. [:)]

jøss.. nesespray ja,åssen type spray er det?

ORIGINAL: Oline

Var han som regel tørr natta gjennom før dere tok av bleia?

nei,ikke i det hele tatt faktisk.. [8|]

Nei, det er jo forskjellige måter å gjøre det på[:)]

Vi kommer ikke til å ta nattbleia av gutten vår før han våkner med tørr bleie flere morgener på rad.
Før det er jeg ikke sikker på om han har helt kontroll når han sover.
Er godt i gang nå, så håper vi kan prøve uten til helga.

Leste faktisk et sted at det kan ta opptil 2 år(!) etter at dem har slutta med dagbleie og frem til de klarer å holde seg tørre på natta. (synes det hørtes utrolig lenge ut...)

Å guud,såpass lenge [&o] var så lei den nattbleia,siden han bæsjet i den vær morgen når han våknet isteden for å gå på do [:'(] drittlei av å ta drittbleiene til storegutten.. Får prøve å vekke han når vi går til sengs i elleve/tolv tiden,se om det hjelper.. føler det er for tidlig å ta han med til lege osv [8|]

ORIGINAL: idapjus

WHAT! Riste på hodet.. Har gubben din sluttet med nattbleie? Og tisser i senga?? Øhm..[8|]

hæ??[8|]

Niesa mi hadde samme "problem" hun klarte ikke holde seg på natta.. Fram til hun var ganske så stor..
de var hos legen og hun fikk en nesespray hun tok før hun la seg, og har aldri hatt uhell etter det.. [:)]

jøss.. nesespray ja,åssen type spray er det?

Det var noe hun fikk på resept hos legen.. Funket overraskende bra[:)]

genialt da..

ORIGINAL: Lone_mor

går ikke ann å bruke slike "bleier" somm er laget for de som tisser seg ut på natta. Ser ut som en vanlig truse. har ingen erfaring med de, så de bare i butikken en gang. 

hmm,ja.. men er redd han tror han har bleie da,og bare tisser enda mer [&:]

her tisset hun før hu la seg også bar vi henne på do en tur til før vi la oss selv.. da var sengen tørr.. etter en stund med dette våknet hun selv at hu måtte på do.. nå er hu tørr [:D] klart uhell skjer, men er bare å være tålmodig trur je.. går nok bra.. lykketil![:)]

Nei, det er jo forskjellige måter å gjøre det på[:)]

Vi kommer ikke til å ta nattbleia av gutten vår før han våkner med tørr bleie flere morgener på rad.
Før det er jeg ikke sikker på om han har helt kontroll når han sover.
Er godt i gang nå, så håper vi kan prøve uten til helga.

Leste faktisk et sted at det kan ta opptil 2 år(!) etter at dem har slutta med dagbleie og frem til de klarer å holde seg tørre på natta. (synes det hørtes utrolig lenge ut...)

Kan bekrefte den der. Vi nærmer oss vel 1,5 år nå, og er ikke i nærheten av morgentørr bleie enda. [&o] Han gjør sitt beste stakkar, men er nok rett og slett ikke klar enda. Helsesøster anbefaler at vi bare tar tiden til hjelp enn så lenge. [;)]

ORIGINAL: Bdancer

har dere sjekket om det er noe med lukkemuskelen hans? eller noe psykisk?
ville nok hatt på han bleie så lenge han tisser jeg da istedenfor å vekke han hver natt - ikke bra å ikke få sammenhengende søvn.

hvordan sjekker vi lukkemumuskelen da?? Han er fælt til å skvette på dagtid også,skifter nesten hver dag i bhg,men det tror jeg er pga han ikke gidder å gå på do.. men ikke godt å si..

Her har guttungen vært uten bleie i ett år ca men bruker fremdeles bleie om natten, har agt til han at han kal få slutte med den når han hatt mange tørre bleier etter hverandre,no er han av og til tørr og som regel litt våt i bleien[:)]

Veldig mange barn som ikke er tørre før i 5-årsalderen faktisk! Selv om de klarer seg fint uten bleie på dagtid. Og det betyr slett ikke at det er noe galt med de på noe som helst måte.

Før man begynner å venne av med nattbleie, er det lurt, som Oline sier, at han flere morgener på rad har tørr bleie. Dette er en av indikasjonene på at de er klare for å stoppe med nattbleien.

Og som Oline også sier, er kun i svært sjeldne tilfeller at medisinering er nødvendig.

Min teori er at det man jo som oftest hører er hvor flinke barna er til å slutte med bleie, og så "glemmer" foreldrene å ta med at barna faktisk ikke var tørre på natta før de var 4-5 år, til tross for at de stoppet med dagbleien i 2-3 årsalderen. Derfor forstår man ikke hvor vanlig dette er, og tror det er noe galt med barnet hvis det ikke er tørt på natten kort tid etter at man stoppet med dagbleien.

Snuppa vår sluttet nettopp med dagbleie, og planen min var egentlig å stoppe med nattbleie snart også. Men fordi hun fortsatt ofte skvetter litt i den, velger vi å vente litt med å venne av henne den.

tvillingene her og var skikkelig slue når de sluttet med bleie.. De og bæsja og i bleia hver måren i begynnelsen pga de ikke giddet og gå på do.. De sa de ville sove litt lengre[>:] Og det samme ang pissing i senga i begynnelsen... De ville sove litt lengre! Det var ikke akseptabelt til slutt så vi måtte nesten true de med ting[&o] med ting som at dere må begynne med bleie igjen o.l Siden da har det så og si ikke vært uhell. Men vi fikk beskjed på hs om og bære de på do før vi la oss[;)] og det har funket veeeeldig bra.. De og tissa ofte i buksa i bhg pga de ikke hadde tid til og gå på do.. Men i begynnelsen så hadde de på seg bleie ute ettersom det var vinter og de hadde på seg dresser[;)]

Back
Topp