Gutten min besjer skum :/

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Han er nå rett over 2 mnd, jeg fullammer.Han har til nå hatt gul kornet avføring, maaaange ganger i døgnet.
Nå har han sjeldnere avføring, 1-2 ganger  i døgnet. Det kommer masse om gangen. Fargen er skiftet til mer mørkere grønn.
2 ganger har han gjort fra seg på stellebordet nå, og vi har merket at avføringen kommer som vanlig konsistens i starten, men så går det over til og være skum[8|]

Altså gulgrønn skum, ser ut som såpeskum[8|] Masse er det og[8|]

Han er veldig urolig om dagene, virker som noe plager han. Ofte får vi ikke roet han i det hele tatt..
Men det rare er, han sover hele natta nå.[8|]

Vondt i magen om dagen, og bra om natta da?[8|]

Men altså, SKUM?[8|]

Akkurat sånn bæsja lillegutten her også[8D] La plutselig merke til det da han var så "snill" å gjøre fra seg på stellebordet[:D] var flere ganger det, og så gikk det plutselig over. Vet ikke hva det var jeg.[8D]

Så skum med minsten vi og et par ganger, og da hadde han mageknip. Ganske normalt.

Minner meg litt om da pjokkulf slet med magen.

Hørte fra en barnelega at alle farger var normale, men grønn avføring (i vårt tilfelle- mosegrønn) var et sykdomstegn.

(uten at det betyr alvorlig syk, altså)

Men grønt og skum minner meg om syk sønn.
Satser på at det ikke gjelder for alle. Og ikke meningen å skremme[:)]

ORIGINAL: *Sandermamma*

Akkurat sånn bæsja lillegutten her også[8D] La plutselig merke til det da han var så "snill" å gjøre fra seg på stellebordet[:D] var flere ganger det, og så gikk det plutselig over. Vet ikke hva det var jeg.[8D]

Hmm, håper det er normalt da[:)]

Anker på alt med mage og tarm for tiden.
Han har blitt operert skjønner du, og tarmene hans ble flyttet på. Livredd for at noe ligger feil[&:]

Har vært "skum" i bleiene her og.. Sikkert normalt! [:)]

ORIGINAL: Gollemor

Hørte fra en barnelega at alle farger var normale, men grønn avføring (i vårt tilfelle- mosegrønn) var et sykdomstegn.

Hvilke sykdommer da da?[8|]

Det var også skum avføring hos datteren min som liten så er sikkert ingenting. Men kansje det er lurt å ringe avdelingen hvor han ble operert å høre bare for å være sikker.

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: *Sandermamma*

Hmm, håper det er normalt da[:)]

Anker på alt med mage og tarm for tiden.
Han har blitt operert skjønner du, og tarmene hans ble flyttet på. Livredd for at noe ligger feil[&:]

jeg er nok av den hysteriske garden til tider, men mtp det dere har vært gjennom med han, ville jeg tatt en telefon til legevakta.
Bare for å være på den sikre siden.
Det er sikkert ikke noe farlig, men det skader ikke med en telefon:) for å roe deg selv litt også.

Mtp det dere har vært gjennom, er det en større "fare" for at han kan få mer magevondt enn andre? mtp at det har med tarmene og gjøre tenker jeg..
Og det at han er så urolig.
Min eldste var slik, men han hadde kolikk, og låsninger i ryggen..

Hmmm, aner ikke med det skum greiene. Men vet at grønn avføring kan tyde på magevondt. Stemte hvertfall her.

Men hør med lege du!

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: Gollemor

Hvilke sykdommer da da?[8|]

(uten at det betyr alvorlig syk, altså)

Men grønt og skum minner meg om syk sønn.
Satser på at det ikke gjelder for alle. Og ikke meningen å skremme

< Melding endret av Gollemor -- 06.02.2011 19:22:57 >

Sønnen min hadde sepsis (forgiftning i blodet). Bakterieoppvekst, men de fant ikke kilden.
Han var 3-4 uker og lå 1 uke på sykehus. Kritisk, men det gikk gulle godt etter noen runder med antibiotika rett i blodet.
Da opplevde vi grønn skumbæsj første gang, og det var da legen sa det.

Det har vært noen episoder etter det også, men da i forbindelse med små virusinfeksjoner, forkjølelser. Magen ble litt svak da han var syk, så det skal ikke så mye til før det slår seg på magen hans.

Sepsis er veldig sjeldent altså, så ikke være redd for det[:)] Han hadde dessuten bare høy feber som eneste symptom.

Hmm.. siden han er operert, ville jeg nok tatt en fon til lege (helst på avdelingen han var på). Men det sier jeg bare for at jeg er småhysterisk, og har litt kjipe erfaringer.

Alt er nok i skjønneste orden.

Nå har jeg snakket med nyfødt i Haugesund.
Ho jeg snakka med skulle forklare det til barnelegen, så skal de ringe meg opp igjenn.

Ho syntest det hørrtes litt spesielt ut, så nå er jeg litt stressa [&:]

Håper du får et godt svar fra sykehuset.

Minste min slet med skummende grønn avføring fra han var ca 6 mnd. Vi leverte avføringsprøver og legen fant ingenting.
Men har selv konkludert med foreløbig at han ikke tåler produkter med melk i så godt.

Men din er jo mye mindre så vet virkelig ikke.

Noen ganger kan grønn avføring tyde på for lite næring, fortalte legen meg!! Men skum vet jeg ikke..Men du får nok et bra svar fra legen/nyfødt når de ringer tilbake[:)]

Noen ganger kan grønn avføring tyde på for lite næring
ORIGINAL: *Precious*

Noen ganger kan grønn avføring tyde på for lite næring, fortalte legen meg!! Men skum vet jeg ikke..Men du får nok et bra svar fra legen/nyfødt når de ringer tilbake[:)]

Det vet jeg, det hadde han nemlig i starten når vi begynte og tilføre næring[:)]
Men dette han har nå er en helt annen type besj[8|]

Da har de ringt fra sykehuset.
Skal inn til sjekk med guttungen i mårra.

Kunne komme i kveld om vi følte behov for det, men siden gutten har rolige netter så ble vi enig om at det var best og ta det i morgen.

Masse lykke til i morgen, håper alt er i orden med sønnen din.

ORIGINAL: rodstilk

Har vært "skum" i bleiene her og.. Sikkert normalt! [:)]

Back
Topp