Guttemamma og tanker videre

  • Trådstarter Trådstarter Sukkerungen
  • Opprettet Opprettet
S

Sukkerungen

Guest
etter å ha sett en liten sprellemann på ultralyd i dag så tørr jeg endelig å tenke litt videre i svangerskapet og tiden etter.
Hadde en MA i mars i år å har vært nervøs for å oppleve det samme igjen. Har dog fått sett baby tre ganger hittil men først i dag 10+6 tør jeg å slappe helt av. Denne gangen skal det gå bra!

Så... Jeg har to gutter fra før. To herlige, fine gutter <3 og..... Siden det er lov å tenke litt i retning ønske også når det kommer til kjønn... Jeg ønsker meg en gutt til!
Det virker som de fleste har vondt for å fatte at en kvinne kan ønske seg noe annet enn jenter. Noen som er i min situasjon som trives godt som guttemamma og ikke absolutt må ha en jente for å være fornøyde?
Jeg fikk høre under forrige svangerskap "du håper vel på en jente nå" og "denne gangen skal du se du får en jente" osv... Jeg håper på en gutt jeg sier jeg å får rare blikk tilbake. Hva feiler det folk?
Gå rundt å håpe og ønske på andre menneskers vegne? Må innrømme at jeg synes det er aldri så lite frekt...
For det første bestemmer man ikke selv kjønnet, for det andre, tror man virkelig det er mulig å bli skuffet over friske fine sønner?

Gleder meg til resten av svangerskapet og til å få vite kjønnet! Jeg tror det er en gutt! Å jeg håper litt at det er en gutt ;-)
 
Tror det er fordi de aller fleste får ulike kjønn hvis de får flere barn. Hadde du hatt jente fra før ville de sikkert sagt at det sikkert ble gutt osv. Både fordi det er vanlig å få ulike kjønn og fordi det på en måte er "bestemt" at det skal være sånn. Får man 3-4 barn er det sjelden at alle er av samme kjønn, men det skjer. Og man hører jo om de parene som får tre av ett kjønn og vil ha et til barn bare fordi de vil ha det motsatte-og fortsetter til de får det. Ikke noe galt i å ønske seg gutt selv om mann er kvinne-og ingen feil å ønske seg datter hvis man er mann. Tror bare det har med stereotypene rundt omkring:) morsomt med et av hvert kjønn, men mye glede også når alle er av samme kjønn :)
 
Det er vel ingen som som har sagt man blir skuffet om man får bare friske sønner :) Jeg har selv 2 sønner fra før, å selvfølgelig er det det samme om nr 3 er gutt eller jente. Ja jeg ønsker meg jente, jeg mener det er lov til å ha ønsker/drømmer/håp :) Jeg blir like glad uansett kjønn, gutt eller jente :)
 
Det er vel ingen som som har sagt man blir skuffet om man får bare friske sønner :) Jeg har selv 2 sønner fra før, å selvfølgelig er det det samme om nr 3 er gutt eller jente. Ja jeg ønsker meg jente, jeg mener det er lov til å ha ønsker/drømmer/håp :) Jeg blir like glad uansett kjønn, gutt eller jente :)

Jo det er nettop det noen har sagt XD
 
Jeg har en gutt fra før av og ønsker meg egentlig en gutt til :) Skjønner godt følelsen. Jeg elsker å være guttemamma <3

Nå er dette svangerskapet veldig forskjellig fra det forrige og jeg blir mer og mer sikker på at jeg venter en jente denne gangen. Blir faktisk litt stresset av tanken ;)


(regner med at det er underforstått at barnet er veldig ønsket uansett kjønn)
 
Jeg har en gutt fra før av og ønsker meg egentlig en gutt til :) Skjønner godt følelsen. Jeg elsker å være guttemamma <3

Nå er dette svangerskapet veldig forskjellig fra det forrige og jeg blir mer og mer sikker på at jeg venter en jente denne gangen. Blir faktisk litt stresset av tanken ;)


(regner med at det er underforstått at barnet er veldig ønsket uansett kjønn)

Det er veldig underforstått :-) <3 kjenner meg igjen i alt du skriver. Spennende å se hva det blir
 
Vi har ei jente fra før, så alle forventer at vi ønsker oss en gutt denne gangen. Tror folk går ut i fra at man ønsker seg begge kjønn. Jeg kjenner helt oppriktig at jeg ikke bryr meg om kjønnet. Det er mer spennende å tenke på HVEM det er som bor i magen. Vil H*n være turbo som storesøster, rolig, undrende og tankefull eller sprelsk og full av påfunn. Osv osv. Man får jo et barn, ikke et kjønn :) Dessuten er forskjellene innad kjønnene større enn forskjellene mellom kjønnene, så det gir en ingen svar å vite kjønnet. Når det er sagt er man i dag veeeldig opptatt av kjønn, og mange tror nok at det som kvinne ikke går ann å bare.ønske seg gutter. Tull og tøys! ;) Guttemamma, jentemamma eller "blandingsmamma" spiller ingen rolle :) stolte mødre er vi uansett :D
 
En kamerat sa i dag (da gjengen vår har fått ekstremt mange jenter): "Jeg håper ikke dere får ei ny jente!" Sikkert med glimt i øyet, men det så ikke hormonella og ble så sykt irritert. Jeg svarte: "Ja, det kan du jo bare håpe om du vil." Tenker på det enda og angrer på at jeg ikke sa:" Jeg håper bare det lever". Vi har en lang og noe kronglete prøvehistorie, så kjønn er ikke noe jeg tenker på. Også i forhold til at et barn er en personlighet og ikke definert av kjønn. Jeg tar det jeg får og er bare glad det er en baby inni der <3
 
Eg har fire guta fra før, kjenne da hadde vore kjekt med jenta, men e nåke trygt med da å få gut.. Kjenne eg e heilt 50/50 denne gangen.. Eg og får jo den "denne gangen blir da jenta, eg berre veit da" eller ja ja blir vel jenta på 5. Forsøk" osv! Prøve å sjå øve da og tenka som eg gjer att så lenge h•n e sprell levande og frisk så e da mitt største ønske :) alle mine fire er kvart sitt lille mirakel! Enormt takknemlig <3
 
En kamerat sa i dag (da gjengen vår har fått ekstremt mange jenter): "Jeg håper ikke dere får ei ny jente!" Sikkert med glimt i øyet, men det så ikke hormonella og ble så sykt irritert. Jeg svarte: "Ja, det kan du jo bare håpe om du vil." Tenker på det enda og angrer på at jeg ikke sa:" Jeg håper bare det lever". Vi har en lang og noe kronglete prøvehistorie, så kjønn er ikke noe jeg tenker på. Også i forhold til at et barn er en personlighet og ikke definert av kjønn. Jeg tar det jeg får og er bare glad det er en baby inni der <3

Ja når man har kronglete prøvehistorier eller opplever å miste så setter det absolutt ting i perspektiv <3
 
Jeg synes det er dumt at folk skal kritisere/kommentere andre for hva de ønsker seg..har du gutt og ønsker jente (og motsatt) så er du på en måte pliktig til og si at om det blir gutt denne gangen også, så blir du glad fordi om. Hvorfor kan ikke folk få ønske seg kjønn? Om en vil ha kun jenter, kun gutter eller begge deler, spiller det noen rolle? Det er bare et ønske..alle ønsker seg mest av alt et friskt barn, etterpå kommer kanskje et ønske om hvilket kjønn det skal være. Og alle vet at en må ta det en får, og når barnet har komt ut har jeg aldri hørt om noen som ikke har blitt glad i babyen sin fordi det var feil kjønn.
Det er ikke farlig å ønske seg et kjønn, det er bare et ønske.
At du vil ha gutter er fint for deg, det har du all lov til å ønske deg:) min svigerinne har sagt det samme.
Selv ønsker jeg jente, fordi jeg har lyst å få oppleve å oppdra begge kjønn. Nå vet jeg spedbarn og småbarn perioden med gutter:) og nå er jeg nysgjerrig på om det er likt med jenter:)
 
Det dere presset til at man skal ønske seg det ene eller andre er drøyt! Jeg hadde ingen preferanser sist, men visste med meg selv det ble gutt og jeg var strålende fornøyd. Jeg er eneste jenta i min familie, bare brødre, fettere og onkler. Jeg kan gutter! :P men folk var helt der "ja du ønsker deg vel sterkt en jente nå så du ikke er så alene". Jeg blir litt snurt jeg! Så når ul viser gutt, skal jeg da føle at folk tror jeg er skuffet da, siden de allerede har bestemt at jeg ønsket noe annet, uten å spørre meg? Blæ der fyra du meg opp. Kort oppsummert: jeg er så enig med deg! Og Guttemamma er helt rått. Nå kan jeg godt få jente også, men blir ikke skuffet om det er gutt:D
 
Tanken og ønske om hvilket kjønn vi får når vi er gravide har aldri slått meg. Det blir det det blir, og vi er like takknemlig uansett. Sist hadde jeg veldig guttefølelse, men ut kom ei jente.. ble veldig overraska og like takknemlig som om det skulle ha vært gutt. Det viktigste for meg er at vi gjør vårt beste for at det livet som vi har skapt skal ha det så godt som det er mulig å ha det, og hele tiden skal føle seg elska. På den måten kan ungene våre hele tiden få være den den er. At andre folk sier ulike ting det har jeg å vært borti, men ingen trenger å tilegne meg noen som helst ønsker. Vi får det som er ment at vi skal ha. Så enkelt er det!!
 
Jeg har to friske flotte gutter og da vi venta tredje så tenkte jeg det hadde vært koselig med ei jente men jeg regna med at det ble en tøff guttebass til. Men så kom det ei lita prinsesse. Syns det var veldig koselig, selv om jeg trodde jeg kon til å være guttemamma. Er bare glad så lenge barna er friske jeg. Nå så spiller det ingen rolle hva som kommer bare det er nok ett friskt barn.
 
Back
Topp