Guttemage vs jentemage

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Er det noe sannhet i "mytene" at man kan se kjønnet på barnet ved å se på magen?

Jeg får hele tiden høre at jeg har en guttemage, og syns selv det kan passe til beskrivelser. Selv har jeg også bare venninner som har født jenter og de har ikke hatt mage som min.. Stemmer det hos andre, eller er det bare tull?

Tegn på at det er en gutt som kommer ut

• Magen ser ut som en basketball
  • Magen sitter lavt
  • Man kan ikke se bakfra at du er gravid
  • Du legger på deg kun på magen
  • Linea negra (streken noen får på magen) går helt fra kjønnshårene til like under ribbeina
Dette er tegn på at det er en jente i vente

• Magen ser ut som en vannmelon
  • Magen sitter høyt
  • Det er mulig å se bakfra at du er gravid
  • De ekstra gravidkiloene setter seg først og fremst på hofter og rumpe
  • Linea negra (streken noen får på magen) går fra kjønnshårene og opp til navlen

Er nok bare tull.
Sist hadde jeg mindre mage da, men formen er lik med unntak av en ting, den er lavere nå noe jeg igjen er veldig takknemlig for, greit å kunne bøye seg litt frem uten en fot under ribbeina hele tiden :D

Jentemage-tegnene stemmer hos meg, bortsett fra det med at magen skal sitte høyt. Den er lav her pga ho ligger veldig lavt og har gjort det hele tiden :)

Mannen syns jeg har "vannmelonmage", men alle andre spør om vi venter gutt fordi magen har "guttefasong":p Venter jente:)

Jeg venter jente, og utover det at magen sitter høyt føler jeg det meste stemmer :P

Ser ikke forskjell på vannmelon mage å fotballmage:p noen med bilde for å demonstrere ? Jeg venter jente å får høre jeg har guttemage:) ImageUploadedByBV Forum1471615292.739244.jpg

Venter gutt og man hadde ikke klart å få magen høyere opp:p Har rompa til lille godt plassert oppi ribbena! Og det synes godt bakfra (synes hvertfall jeg). Men det stemmer på linea, den går nesten helt opp til ribbena :)

Venter jente, er vell litt vannmelon, men vet ikke helt. Sitter hverken høyt eller lavt tror eg og kan ikke sees bakfra.
Er nok bare tull, legger mest på meg på hoftene, men det gjør jeg jo ellers også.

Det er sikkert bare tull, har akkurat samme type mage som i forrige svangerskap (da var det jente og nå er det gutt), men var mindre mage da. Det kommer sikkert av strukturen til kvinnen og har ingenting å gjøre med babyens kjønn.

Tror ikke på det med jente/gutte mager for å være ærlig, hva i all verden skulle det være med kjønnet på fosteret som formet fasongen på magen? :p

Alle sier jeg har forskjellig mage fra sist og de ser at det ikke er samme kjønn som førstemann, men det er jo da 6år siden sist, jeg veier mer og kroppen min har forandret seg på 6år så er vel naturlig at magen er annerledes også :)

Og at det er såå stor forskjell på magene til meg og min kusine som skal ha rundt samme tid, og vi skal da såklart ha forskjellige kjønn så det er flere i familien som kommenterer at det er morsomt hvor utrolig tydelig forskjell det er på jente/gutte mage og at vi to er bevis på det... Meeeen saken er jo at det skiller oss vel 30kg i startvekt, 20cm i høyde og to vidt forskjellige kroppsfasonger, pluss at dette er min andre og hu skal ha førstemann :p så det er nok helt andre ting enn barnets kjønn som gjør at vi ser så forskjellige ut

Bare tull for meg. Har hatt de typiske guttetegna i alle svangerskap og har en gutt og ei jente fra før. Magen har sett helt lik ut

Jeg har forskjellig mage nå med jente mot for sist gang med gutt, men det som står i hovedinnlegget stemmer ikke på meg ;)
Nå har jeg veldig lav mage, det vises ikke at jeg er gravid bakfra, men jeg har lagt på meg mye mer nå med jenta enn da med gutt. Tror alt er helt individuelt fra svangerskap til svangerskap :P

Fikk gutt sist venter jente nå, magen er helt lik :) tror ikke på det, som det ble sagt tidligere er man jo forskjellig og man selv forandrer seg mye over årene :)

Venter gutt, og det stemmer med linea negra og at graviditeten ikke synes bakfra.

Stemmer litt for min del. Jeg har en typisk guttemage :)

Jeg har jente fra før og skal ha gutt nå. Jeg har helt lik, lav mage som mer eller mindre ser ut som en basketball..Hehe... Linea negra hadde jeg helt opp til enden av magen i svangerskapet med jenta.. Ingenting nå med gutten.

Alle sier jeg har guttemage, og venter gutt :-) Har bare lagt på meg på magen enda, og synes ikke bakfra, med mindre jeg går, da jeg vugger ;-)

Back
Topp