Guttemage eller jentemage?

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Det sies jo at med jenter så får magen en litt mer vannmelonform og er ofte litt spissere. Mens med guttemage er det mer fotballform, mye rundere mage. [emoji4]

Har du guttemage eller jentemage?
Stemmer dette med kjønnet om dere vet hva det er?

Synes det er litt spennende å vite om det stemmer med mage da jeg selv ikke vet kjønnet. [emoji85]

Jeg har selv guttemage, veldig rund. Hadde det med kommende storebror også, så det stemte sist gang. [emoji4]

Jeg har hørt at jentemage er litt bredere, at man legger på seg liksom fra sidene på ryggen og rundt hele veien. Mens med guttemage er det mer bare rett foran på magen, og ingenting rundt. I kombinasjon med det du skriver.

Men jeg har vel da hatt guttemage begge gangene, og det stemmer jo med at jeg har hatt to gutter i magen.

Men har også hørt at om babyen har mye hår plages man med halsbrann f.eks. Det stemmer ikke for min del, førstemann hadde masse hår, og UL viser at denne også kommer til å ha hår. Men ingen halsbrann. Men begge svangerskapene har vært veldig like, med de samme "plagene" (har hatt lite plager), samme symptomene osv osv.

Jeg trodde det var guttemagen som visstnok var spiss/utoverstående og jentemagen som var rund, jeg? Uansett - tror ikke på det og har hatt lik mage med jente og gutt :-)

Jeg har hørt at jentemage er litt bredere, at man legger på seg liksom fra sidene på ryggen og rundt hele veien. Mens med guttemage er det mer bare rett foran på magen, og ingenting rundt. I kombinasjon med det du skriver.

Men jeg har vel da hatt guttemage begge gangene, og det stemmer jo med at jeg har hatt to gutter i magen.

Men har også hørt at om babyen har mye hår plages man med halsbrann f.eks. Det stemmer ikke for min del, førstemann hadde masse hår, og UL viser at denne også kommer til å ha hår. Men ingen halsbrann. Men begge svangerskapene har vært veldig like, med de samme "plagene" (har hatt lite plager), samme symptomene osv osv.

Her stemte det med halsbrann å mye hår med første [emoji4] har hatt mye halsbrann denne gangen også så vi får se om det stemmer denne gang også. [emoji85]

Her har jeg hatt litt mer forskjellige plager denne gangen en sist. Så det får meg til å tro litt at det kanskje kan være ei jente. [emoji39] Men symptomene kan jo være ulike uansett kjønn da. Har hørt at mange mener at om du har de samme symptomen som sist svangerskap så er det samme kjønn. Om det er ulikt det/de forige svangerskapet så er det det motsatte kjønn. Men formen på magen sier gutt. [emoji173]

Min var mer kulerunde sist og er bredere nå. Ventet gutt sist og jente nå. Men det skal også sies at storebror lå i hodeleie store deler av svangerskapet og hun er her har stort sett ligget på tvers, så det spiller nok en stor rolle ift mageformen vil jeg tro.

Jeg tror absolutt det er noe i det.

Jeg venter jente nr 4 og merker godt til disse "kjærlighetshåndtakene" på sidene ;)

Innimellom har jeg fått en gutt og da var det selve magen bare som ble stor. Ingen håndtak.

Om man kan se det bakfra er det jente, om ikke er det gutt;)

Har kun lagt på meg over magen og kan ikke se bak fra at jeg er gravid. Venter gutt[emoji4]

Venter en gutt, men aner ikke om jeg har jentemage eller guttemage. 38+5 :)
02164C96-2DE0-4141-B7B1-77A6D52C8E5A.jpeg

Kjærlighetshåndtakene har vært der i alle år, så de har ikke kommet av svangerskapet :)
5734D0DB-B50B-4E3E-BB47-04479789FCEF.jpeg

Min mage er formet slik at det ser ut som jeg har svelget en fotball:joyful:. Vises ikke bakfra og jeg venter jente. Hadde akkurat likedan mage sist sv.skap og fikk jente da å:rolleyes: Har hørt så mye forskjellig om hva som er jente og guttemage så tror nok ikke det finnes noen fasit. Alle bærer jo babyen forskjellig samt at de ligger forskjellige veier så det er nok veldig individuelt.

Man kan ikke se bakfra at jeg har stor gravidmage. Jeg venter ei jente. Har fått mange kommentarer på at jeg har jentemage uten at jeg har annonsert kjønn. Jeg har ikke lest om gutte/jentemager, så jeg vet ikke om det stemmer

Jeg får høre at jeg har typisk gutte mage [emoji6] og venter en gutt. Men får og høre at jeg ikke har lagt på meg mye, og at jeg kun har lagt på meg på magen, men jeg ser selv hvor klærene strammer og hvor mange kilo jeg har gått opp[emoji13]

Jeg har helt lik mage og kropp nå som sist, og bærer helt likt. Kun lagt på meg magen, bærer lavt og ser ut som at jeg har svelget en fotball. Sist fikk jeg jente (selv om alle som så magen min da gjettet på gutt) og denne gangen bor det en gutt der inne ♡ Så i hvert fall på meg er det ingen forskjell på gutte- og jentemage :)

Sniker fra juni [emoji4] Hadde helt lik form på magen, men fødte først gutt og nå en jente [emoji294]️ Da jeg leverte sønnen min i barnehagen noen uker før termin kom det en gutt bort og spurte hvorfor jeg hadde svelget en ball [emoji23]

Synes magen er lik, fikk Gutt som førstemann og flere ultralyder sier jente nå... Så tipper jente denne gangen og gått for rosa klær og skap :-p

Back
Topp