Gutte vs jentesvangerskap

Mamma_90

Flørter med forumet
Hvordan har svangerskapet deres vært hittil og hva venter dere? Jeg vet ikke kjønn og begynner å bli rimelig spent på hvem som er i magen [emoji4] kjekt å lese andres erfaringer [emoji41]

Svangerskapet har vært enkelt og greit frem til nå hvor det bare er tungt og vondt:p
Venter jente denne gangen.

Med gutta har jeg også hatt greie svangerskap, men har vært mye mer hormonell og i ubalanse med gutta enn hva jeg er nå.
I forhold til kvalme har jeg ikke kunnet klage noen av disse tre gangene heldigvis:p

Var mer kvalm når jeg har ventet jente og mer bekkenløsning med gutt. Ellers har formen vært grei med begge kjønn. Den store forskjellen er hvordan jeg har bært, altså gutten har vist seg i en "jentemage", mens omvendt med jentene. Og siden jeg bærer jentene på utsiden av kroppen og fått stor mage tidlig, så har det blitt fortere tungt.

Jeg har vært lite kvalm og hormonell, har ellers hatt omtrent alt man kan få av plager, og har sånnsett hatt et tungt svangerskap med gradert sykemelding siden uke 26. Jeg bærer høyt og får høre at jeg har typisk jentemage- det kjennes som om innvollene er på vei ut halsen i perioder! Venter ei jente. Kan nevne at min mor hadde et knirkefritt svangerskap da hun gikk med meg, mens hun hadde masse plager da hun ventet min bror. Tror det er veldig individuelt;)

Med jentene var jeg voldsomt kvalm, jeg fikk bekkenløsning før jeg visste jeg var gravid og jeg var fysen på søtt.

Venter gutt nå. Slapp stort sett unna spying og kvalme. Bekkenløsninga kom ikke før i uke 13, men til gjengjeld var den ekstrem vond helt frem til uke 30, ca. Det har ikke gått over, men til sammenligning føler jeg at jeg kunne løpt maraton nå [emoji23]
Men jeg er utmattet hele tiden kynnerene er harde, masse hodepine, rastløse ben og kramper overalt. 6-7 uker igjen, og jeg er sååååå sliiiiten og lei allerede :-P

Med jentene var jeg voldsomt kvalm, jeg fikk bekkenløsning før jeg visste jeg var gravid og jeg var fysen på søtt.

Venter gutt nå. Slapp stort sett unna spying og kvalme. Bekkenløsninga kom ikke før i uke 13, men til gjengjeld var den ekstrem vond helt frem til uke 30, ca. Det har ikke gått over, men til sammenligning føler jeg at jeg kunne løpt maraton nå [emoji23]
Men jeg er utmattet hele tiden kynnerene er harde, masse hodepine, rastløse ben og kramper overalt. 6-7 uker igjen, og jeg er sååååå sliiiiten og lei allerede :p

Føler med deg altså

Forrige gang var jeg ikke kvalm og generelt i god form hele svangerskapet. Utenom mye vann i kroppen de siste månedene. La på meg mye og hadde enormt stor mage. Det var en gutt.
Denne gangen er det jente og alt er annerledes[emoji15]. Kvalm og dårlig fra uke 5-14, Kraftig bekkenløsning fra uke 17. Veldig hormonell, gråter av alt[emoji23] Lagt på meg mindre, men på andre steder enn sist, mindre mage, mer rumpe og lår.

Syns det har vært ganske like svangerskap. Første to jenter, nå en gutt. eneste som er er at jeg har vært mye mer lei meg denne gangen, men det tror jeg handler mer om livssituasjonen min, enn nødvendigvis det at det er en gutt.

Første svangerskap var jeg fryktelig kvalm og kastet opp mange ganger til dagen fra ca uke 6-12.fikk bekkenløsning fra uke 12 ca; klarte ikke drikke svart brus: Pepsi max og ville ikke ha søtt..la på meg litt over alt og følte ikke jeg fikk den fine gravidmagen-det var jente[emoji5][emoji5]
Denne graviditeten begynte kvalmen i uke 4;fikk kvalmestillende(phenergan) hos lege som virkelig hjalp! Slapp kvalme og oppkast;ble bare trøtt...Gikk på denne til uke 9;da var formen fiiin[emoji3]bekkenet har gjort vondt mye fra uke 12;ryggen er sinnsykt vond fra uke 25 ca ...bærer alt på magen;liker søtt og is[emoji6] venter gutt nå[emoji170][emoji170]

Syns det har vært ganske like svangerskap. Første to jenter, nå en gutt. eneste som er er at jeg har vært mye mer lei meg denne gangen, men det tror jeg handler mer om livssituasjonen min, enn nødvendigvis det at det er en gutt.
Jeg var helt håpløst lei meg for alt og ingenting med begge gutta. Men nå med jente er jeg ganske laid back og kobtrollert:p

Jeg var helt håpløst lei meg for alt og ingenting med begge gutta. Men nå med jente er jeg ganske laid back og kobtrollert:p

Det kan jo selvfølgelig hende at det er noe i det :) Humøret mitt er ihvertfall dramatisk annerledes denne gangen enn de foregående :p

Har vært dødelig kvalm med alle 3 jentene, og mye plaget med blodtrykksfall . Spiss mage med jenter.. med begge guttene har jeg vært plaget med bekkensmerter og betennelse i hofta fra ca uke 15. Ikke så intenst kvalm og gikk over i ca uke 16-17. Veldig rund mage,men vises ikke bakfra:)

Har vært dødelig kvalm med alle 3 jentene, og mye plaget med blodtrykksfall . Spiss mage med jenter.. med begge guttene har jeg vært plaget med bekkensmerter og betennelse i hofta fra ca uke 15. Ikke så intenst kvalm og gikk over i ca uke 16-17. Veldig rund mage,men vises ikke bakfra:)

Jeg så heller ikke gravid ut bakfra med guttene, men det kan man se nå ja:p

Jeg så heller ikke gravid ut bakfra med guttene, men det kan man se nå ja:p
Veldig rart det der:D kom tilogmed over en bekjent for 2 dager siden som ble helt paff dæ jeg møtte henne på butikken ,siden hun hadde gådd glipp av magen ,men sånn blir det når man kun ser det fra siden/foran :hilarious:

Veldig rart det der:D kom tilogmed over en bekjent for 2 dager siden som ble helt paff dæ jeg møtte henne på butikken ,siden hun hadde gådd glipp av magen ,men sånn blir det når man kun ser det fra siden/foran :hilarious:

Kunne lurt mange med guttemagen ja:p

De to første svangerskapene var ganske like. Litt kvalm i starten, og vondere og vondere bekkenløsning. Eneste forskjell var at heg var mye mer hormonell med nr 2, klikket i vinkel og ville kaste ut mannen flere ganger :p
Første var jente og nr 2 gutt.

Denne gang har jeg vært veldig dårlig, hypermesis og spydd i 6 mnd, når kvalmen ble bedre, ble bekkenløsningen forferdelig.. prøver å unngå ting som forverrer det, og går på krykker de dagene det er værst.
Er ikke hormonell denne gang heldigvis:) venter jente nå:)

Med gutten var veldig hormonell og sinna! Spiste masse junfood og var egentlig generelt veldig gravid hehe med cravings og det hele. Nå venter jeg jente og hormonene har holdt seg i sjakk. Ikke vært mer sinna enn vanlig (litt mer irritabel nå mot slutten vel å merke). Ikke hatt noe spesiell cravings men periodevis veldig søtsugen og agurk og dip:) vært like kvalm med begge to.

Enkelt svangerskap med jente, kort kvalmeperiode i starten, halsbrann på slutten, ellers bra. Elendig form med gutt, eviglang heftig kvalmeperiode, mye sykdom, bekkenplager...ja kvalmen kommer fremdeles, samt grusom halsbrann.

Venter 2. Gutten og veldig ulike svangerskap.
Men har vært på 4 ul som alle bekrefter gutt så er ganske sikker [emoji16]

Back
Topp