GUTTE NAVN (se her)

juni2011

Andre møte med forumet
Jeg har tidligere spurt om hva dere synes om navnet Johannes.

Min forlovede ønsker sterkt dette navnet, jeg vet ikke helt enda hva jeg synes [:)]

Lurer på og ha Johannes som mellom navn.

Men hva passer sammen med Johannes ????

passer
Elias- Johannes ??

[;)][:)]

Sammen blir det tungt å si, synes jeg. Da må dere nok regne med at mange vil kalle han bare Elias, men det er jo også et veldig fint navn. Hvis dere skal ha et navn foran Johannes, er det nok best med et enstavelsesnavn. Som f.eks Storm Johannes.

Johannes er et fint navn. Det er langt, så skal det kombineres i et dobbeltnavn syns jeg førstenavnet bør være et enstavelses navn, til nød tostavelse.

Elias Johannes blir tungt. Så hvis begge navn skal brukes til daglig ville jeg valgt et annet.

Ole Johannes
Nils Johannes
Knut Johannes

Trym Johannes
Ask Johannes

liker johannes godt, men synesd et er vanskelig og kombinere. jeg synes godt du kan ha to stavelser i første navn, men det må være lett, for johannes er et spesiellt tungt navn til å ha tre stavelser

varg johannes

ORIGINAL: BollaBilla

Johannes er ikke et fint navn !

Var ikke meningen din hun var ute etter...

Jeg elsker navnet Johannes, og er også enig i at det er et vanskelig navn å bruke sammen med et anna, da måtte det isåfall være et enstavelsesnavn som de andre også har skrevet [;)]
Men igjen kan det jo funke sammen med andre, som f.eks:

Brage Johannes
Noah Johannes
Birk Johannes

Hvorfor ødelegge et ganske fint navn ved å legge til enda ett navn? Hva er poenget med alle disse dobbeltnavna?????? Johannes står da bra alene.

Johannes er et NYDELIG navn[:D]
MEN det er et langt og tungt navn så det står best alene.. som pappa sier en smørklepp smaker ikke bedre av å helle margarin over[:)]

Odd Johannes er en vri [:)]
Lykke til med valget, navnet skjemmer ingen!

Johannes er et altfor langt og sterkt navn i seg selv. Ville ikke hatt dobbeltnavn da.

Ellers så synes jeg Johan er mye finere.

Vi vurderte faktisk Oliver Johannes før vi visste at vårt barn ble en jente sist. Det er et tungt navn kanskje, men begge ønsket å kalle opp bestefedrene våre (som begge het Johannes ;o)), men likevel ha et navn som vi ønsket for vår "egen" del. Men da var vi også klar over at mange kom til å velge bort å kalle ham for begge navnene.

Back
Topp