gutte el jentenavn???

airam

Flørter med forumet
driver å "krangler" med mannen min om et guttenavn som han sier er jentenavn. vet det er jentenavn i danmark, men så er janne et guttenavn i sverige da.... navnet er Iben. ka høres det ut som på norsk? er det et jentenavn?
jentenavn me har tenkt på er Leana og Ayla men er Ayla et hundenavn[8|]

I mine ører er Iben jentenavn,noen venner av oss har en datter(2år) som heter Iben...
Nydelig navn da...

så ho heite Iben altså.... eg hadde trudd at det blei til et guttenavn i norge. for meg høres det også ut som en gutt. men kanskje det blir som med navnet Rene? det blir jo brukt på både gutter og jenter her i norge.
veeeeeeeeldig fan av spesielle navn. så noen som har noken å foreslå mottas de med takk. for tiden er det de tre eg nevnte tidligere som står øverst på lista, men det er jo leeeeeeeeenge til barnet kommer da...
eg liker spesielt godt navn som begynner på L og K. aner ikkje koffor. men når Iben og Ayla fanget interssen min denne gangen er eg åpen for alt[:)]

Dere begge har rett.. Iben kan brukes både som jentenavn og guttenavn i Norge[;)].

Når jeg så navnet tenkte jeg gutt![;)]
Men vil også tenke det går like bra på begge kjønn...
Syntes Leana var var spesielt og fint!!![:D]

Leana det var kjempe fint [:)]

Iben hørest utsom et gutte navn etter min mening.

Iben er vel et jentenavn. Jeg har i allefall aldri tenkt på det som et guttenavn. Kjempefint navn forresten!:)

Iben høres både ut som et gutte navn og jente navn egentlig, fint er det ihvertfal [:)]

Vi får en jente og hun skal hete AMALIE [;)] (Hvis det hadde blitt en gutt skulle han het FELIX)

Ben betyr jo SØNN på hebraisk, derfor finnes det mange navn med BEN i som er guttenavn..
men hva IBEN betyr, det skal jeg ikke gi meg ut på, -
kan vel sjekkes på http://behindthename.com [;)]

Kjenner en gut som heter Iben Alexander, men også en jente som heter Iben. De bor på samme plass...
Nå er det ganske populært med Storm her hos oss!![:)]

Back
Topp