Gutte bursdag 8 år

Lykkeliten

Glad i forumet
Hei alle,
Vi skal ha guttebursdag hjemme, ingen i klassen har hatt det hjemme og det med go grunn. 12 gutter som er høylytt, roper, sloss, hopper i sofa og på bord! Og blir overrasket over manglende manerer og hører ikke etter (og veldig vanskelig å komme gjennom alt bråket!)
Jeg har skaffet en del hjelp til bursdagen da foreldrene ikke er med i selskapene.

Jeg trenger tips til bursdagen, det jeg gjør mer jentene kan jeg ikke gjennomføre med gutta så alt tas imot med stor takk selv om guttegruppa har dårlig innvirkning på hverandre så regner jeg ikke med de er unik!
Kjenner jeg gruer meg men det her trenger gutten vår! ❤️

Taaaakk

Hei vi feire vår hjemme med guttene i klassen når han blev 8 år. Aldri mer:p
Det var jammen ikke lett at få de til at sitte still eller høre etter.
Vi tok pakkeleken da hadde vi litt kontroll på de. Var ute i trampolinen og hoppe/danse med musik. Men jammen det begynte de hive baller over hos naboen og sykle med sin sykler opp ned bakken og vet ikke hva de prøvde gjør. Når vi sko stoppe de så fikk vi et svar fra den ene gutten DU BESTEMMER IKKE OVER MEG:( det var litt kaos ja. Men når vi vel sko spise kake så satt de og lo av en av guttene i klassen som har ADHD for han hadde gjort et eller annet på skolen en gang. Da blev jeg så sint.Gikk rett til skolen på mandag og sa her er det gruppemobbing av guttene i klassen.
Kan si det sånn at min egen gutt sa mamma det var kaos og det var ikke en kjekk bursdag for ingen gjor det vi sko gjør og de var ikke grei. Så nei vi har ikke feire bursdag mer med guttene i klassen.

Kan legge til at vi har hatt mange jente bursdag/ jente kveld her men aldri var problem.

Man blir ofte litt annerledes i bursdager pga stemning , ekstra gir osv .
Hva med å ha det ute?
Ellers har vi vært veldig på i bursdager og hatt stramt program.
Starter med flasketuten peker på når bi åpner pakker, så ene året hadde vi skattejakt hvor jrg fortalte et eventyr først og så måtte de ut å lete etter gullpenger for å kjøpe mat og drikke i kiosken vi hadde satt opp. Fisking av godteposer eller isbar har også vært poppis.

Ellers har vi satt opp stasjoner med diverse leker , som vannpistoler, Lego ol, da får man delt de litt.

Vi har også hatt vannballongkrig , poppis det også men mest aktuelt på sommer.

Ja, blir like sjokkert hver gang, jeg er den eneste forelderen som er med pga barnet vårt har 1til1 i skolen.. han blir jo nesten den roligste der
Det er frekke kommentarer og alle roper og hyler. Men feiring blir det…
Skal låse av store deler av huset slik vi har mer kontroll. Tror ikke det kan være ute, da min gutt ikke liker å være ute i dårlig vær.
Jeg å tenker det er sammensetningen og stemningen.

Har bare små barn, 3,5 og 5, hadde 5årsdag her hjemme, så har ikke erfaring med store barn sånn. Likevel: tenker det er viktig å ha noen aktivitet. Vet ikke helt hva de guttene i den alderen liker, men hva med å invitere til "kinobursdag" hjemme med film og godsaker, samt evt rebus eller noe lignende innenfor et tema? Film må da evt velges så den er safe, så ikke noen foreldre synes det blir drøyt når det gjelder aldersgrense el. Det er en del forslag på nett til aktiviteter. Her i 5årsdag var det litt fri leking, kaker, så litt lek og evt aktivitet for de som ville. De bowlet med plastkjegler på kjøkkenet feks. Hadde de vært større ville jeg laget en skattejakt. Alt gjennomtenkt så det ikke blir plass til dominans og hierarki, enten gjennom loddtrekning eller annet der noen må begynne først.

Skjønner du er litt stresset hvis de i den klassen er noe ville barn. :-) hva gjør de andre på bursdager da?

Høres ikke krejt ut. Her har jeg minste som har barnautisme og jeg skall si at de tilbake meldinger jeg får fra skolen og foreldre er at han er den som er mest stille, slår og er ikke stygg med andre.
Min gutt klager på mye høye lyder i klassen så han klarer ikke konsentrere seg pga lyder av medelever. Han blir plassert i et annet klasserom og der får han gjort oppgaver på 1 2 3 . Han har bursdag i april og vil ikke ferie med de i klassen pga han sier de skriker og lager mye lyder. Han sier han vil feire med oss familien. Så snakket jeg med en av trinnkontakten om det er lov at invitere 3 st som han går i klassen med. Desse 3 er og min gutt har gått i samme bhg og hatt leketreff hos oss når de gikk i bhg og nå når de har begynt på skolen.
Ja dette hadde de som trinn kontakter snakket om i et møte tidligare i høsten og ja så lenge man sende ivitiasjon hjem og ikke via skolen så var det lov.
Så her skall vi feire vi i familien og de 3 vennene som har gått i hans bhg og idag går i samme klasse .

Ja, blir like sjokkert hver gang, jeg er den eneste forelderen som er med pga barnet vårt har 1til1 i skolen.. han blir jo nesten den roligste der
Det er frekke kommentarer og alle roper og hyler. Men feiring blir det…
Skal låse av store deler av huset slik vi har mer kontroll. Tror ikke det kan være ute, da min gutt ikke liker å være ute i dårlig vær.
Jeg å tenker det er sammensetningen og stemningen.
Det er ofte det ja, det betyr ikke at barna ikke blir oppdratt.
Lykke til :)

Litt tips til aktivitet er . En kinobursdag.
Kjøp en hvit pappduk og legg ut på golvet la de tegne.

går det ann å ha noe ute (selv om sønnen din ikke liker dårlig vær)? Eks ha en skattejakt ute da får barna brukt litt energi også ha en rolig aktivitet inne etterpå (eks film)

Min ble 8 i februar. Vi hadde det hjemme men fant frem litt ekstra leker og lot dem leke spredd i huset. De hadde generelt dårlig appetitt. Vi hadde en gaming konkurranse. Mario kart på Nintendo. Alle satt å fulgte med eller spillet. Lydnivået litt høyt så klart. Vi hadde faktisk en pinjata og trampoline ute.. så når vi først gikk ut så slo de på den og hoppet på trampolinen til de ble hentet her gikk det igrunn over all forventning. I fjor synes jeg det var mer kaotisk . Vi har aldri feiret andre steder pga pris .

Har bare små barn, 3,5 og 5, hadde 5årsdag her hjemme, så har ikke erfaring med store barn sånn. Likevel: tenker det er viktig å ha noen aktivitet. Vet ikke helt hva de guttene i den alderen liker, men hva med å invitere til "kinobursdag" hjemme med film og godsaker, samt evt rebus eller noe lignende innenfor et tema? Film må da evt velges så den er safe, så ikke noen foreldre synes det blir drøyt når det gjelder aldersgrense el. Det er en del forslag på nett til aktiviteter. Her i 5årsdag var det litt fri leking, kaker, så litt lek og evt aktivitet for de som ville. De bowlet med plastkjegler på kjøkkenet feks. Hadde de vært større ville jeg laget en skattejakt. Alt gjennomtenkt så det ikke blir plass til dominans og hierarki, enten gjennom loddtrekning eller annet der noen må begynne først.

Skjønner du er litt stresset hvis de i den klassen er noe ville barn. :) hva gjør de andre på bursdager da?
Ingen har hatt det hjemme, lekeland, lokaler, bowling og slikt. De som har hatt «bare» lokaler har det ikke gått an å hatt noe fordi en ikke kommer gjennom. Smelling av ballonger og løping. og fisking av godteposer ☺️

Hadde tenkt stolleken, dansefrys og smakelek

Back
Topp