gutt som er redd for troll

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
I natt våkna gutten min og var livredd.. han var heelt overbevist om at det var troll på rommet hans og ingenting jeg sa kunne overbevise han om noe annet...
Han klamret seg fast i meg, skalv og grein...[:(] Skjønner ikke hva som har skjedd.. vet de har hatt eventyret om bukkenebruse i barnehagen.. men det er lenge siden, og han har aldri vært redd for troll før..
Jeg måtte legge meg inntil han lenge før han roet seg.. tok nærmere to timer å roe han ned!

Dette var en utrolig skummel og ekkel opplevelse, og det var fælt å se lillt gutten min så redd![:(]

Noen som har noen tips til hva jeg kan si for å overbevise han om at det ikke er troll på rommet hans?
viste han rundt der inne i natt for å vise han at det ikke var troll der..

uff[&:] skummelt når de blir så utrolig redde for noe[8|]
Kansje late som at troll er redde små gutter så de ikke kommer på rommet ans eller noe i den duren??
Jeg er ikke god på sånt.. meen håper noen andre kan komme me en bra ide[;)]

ORIGINAL: November87

uff[&:] skummelt når de blir så utrolig redde for noe[8|]
Kansje late som at troll er redde små gutter så de ikke kommer på rommet ans eller noe i den duren??
Jeg er ikke god på sånt.. meen håper noen andre kan komme me en bra ide[;)]

prøvde med masse sånne ting.. men det hjalp ikke..
han svarte med å krype langt under dyna for å gjemme seg..[&:]

Hva med å ha et nattlys på rommet hans da?[:)] Prinsessa vår har sånn lysslynge (om det skrives sånn?) som vi slår på når hun legger seg, og drar den ut før vi legger oss. Slår vi ikke på lyset så blir hun redd..

Nicholas er redd spøkelser og derfor sover han med lyset på. Da kommer de nemlig ikke. Vi har og pratet mye om at spøkelser ikke finnes, men det hjelper liskom ikke.

Han kan og våkne etter kjipe drømmer. I går kveld hadde han drømt om torden og tidligere her hadde han drømt om grevling[&:] ikke så lett å være liten heller.

ORIGINAL: mammanina88

Hva med å ha et nattlys på rommet hans da?[:)] Prinsessa vår har sånn lysslynge (om det skrives sånn?) som vi slår på når hun legger seg, og drar den ut før vi legger oss. Slår vi ikke på lyset så blir hun redd..

han har nattlampe.. han er livredd mørket, så han må ha lyset på..[:)]

men takk for tips[:)]

ORIGINAL: Looney

Nicholas er redd spøkelser og derfor sover han med lyset på. Da kommer de nemlig ikke. Vi har og pratet mye om at spøkelser ikke finnes, men det hjelper liskom ikke.

Han kan og våkne etter kjipe drømmer. I går kveld hadde han drømt om torden og tidligere her hadde han drømt om grevling[&:] ikke så lett å være liten heller.

nei, det er det som er problemet her og, det hjelper liksom ikke samme hva man sier for å roe ned og overbevise han om at det ikke er noe farlig på rommet hans..

huff stakkar[&:] det skal ikke være greit..!

Klipp ut en stor sirkel av papp, og tegn eller mal et stort troll på den sammen. La han bestemme hvordan den skal se ut. Tilslutt lager du et stort rødt kryss eller lignende over, og fester det sammen med gutten din på soveromsdøra hans. Si at nå har dere laget et "troll forbudt" skilt! Og at ingen troll tørr å komme inn her nå som de ser skiltet.

Dere kan også prøve å gå på trolljakt før han legger seg. Lat som du fanger trollet,(lat som du kjemper litt i luften[;)]) og be han hjelpe deg å kaste trollet ut! Hal og dra helt ut av ytterdøra, og kanskje kjefte litt på det som skremmer lille gutten din. Og be han aldri komme tilbake. Fortell at trollet ble kjempe redd for tøffe mamma og at han nå ikke tør å komme tilbake, da blir det bank å få!

Det er bare noen ideer altså, har ikke måttet teste de ut selv, men kan tenke meg at det hadde funket på min treåring som er full av fantasi[:)]

ORIGINAL: ~Ahiru~

Klipp ut en stor sirkel av papp, og tegn eller mal et stort troll på den sammen. La han bestemme hvordan den skal se ut. Tilslutt lager du et stort rødt kryss eller lignende over, og fester det sammen med gutten din på soveromsdøra hans. Si at nå har dere laget et "troll forbudt" skilt! Og at ingen troll tørr å komme inn her nå som de ser skiltet.

Dere kan også prøve å gå på trolljakt før han legger seg. Lat som du fanger trollet,(lat som du kjemper litt i luften[;)]) og be han hjelpe deg å kaste trollet ut! Hal og dra helt ut av ytterdøra, og kanskje kjefte litt på det som skremmer lille gutten din. Og be han aldri komme tilbake. Fortell at trollet ble kjempe redd for tøffe mamma og at han nå ikke tør å komme tilbake, da blir det bank å få!

Det er bare noen ideer altså, har ikke måttet teste de ut selv, men kan tenke meg at det hadde funket på min treåring som er full av fantasi[:)]

Tusen takk for gode tips!![:)]

disse skal definitivt testes ut!!!![:)]

ORIGINAL: OleSebastian`s mamma

Så bra, håper virkelig at de funker![:)] Er ikke noe moro når barna våre er redde...

ORIGINAL: OleSebastian`s mamma

Så bra, håper virkelig at de funker![:)] Er ikke noe moro når barna våre er redde...

det håper jeg også!![:)] nei, det er forferdelig.. og når han var så redd så følte jeg meg så hjelpesløs når ingenting jeg sa hjalp..

Back
Topp