Gutt/jente

Spent:)

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Dere som har en gutt og en jente fra før, opplevde dere att svangerskapene var forskjellige?

Dere som har en gutt og en jente fra før, opplevde dere att svangerskapene var forskjellige?
Veldig forskjellige var min opplevelse i hvertfall. Magen var ulik. Gutt: bare mage foran. Jente: litt mage på sidene også. Gutt: litt kvalm hele svangerskapet. Jente: veldig kvalm i 1 trimester. Ikke resten.

Har bare to jente da. Dær va begge svangerskap helt lik. Dette svangerskapet er helt motsatt, så er fryktelig spent på om det ligger noe i det :)

Hadde mye halsbrann på gutt. Ikke like mye på jente. Hvis dere er nysgjerrige på hva det kan være.. prøv ringtesten. Stemte på begge mine. :happy:

Jeg merket ikke den store forskjell. Hadde hyperemesis med begge hele graviditeten igjennom. Den største forskjellen var kanskje mageformen. Med gutten fikk jeg en ball på magen, mens jeg ble mere "bred" med jenta vårxsmile9

Dette er jo selvsagt ikke akkurat vitenskap. Og vet jo ikke hva man skal tro om det. Men jeg gjorde det for gøy og stemte faktisk for meg. :p

Jeg har to gutter, og svangerskapene var veldig forskjellige. Med nummer en var jeg kvalm fra uke 12-16. Men nummer to var jeg ekstremt kvalm fra uke 5-16. Så jeg var sikker på det var jente pga det [emoji28] denne gangen er jeg foreløpig ikke særlig kvalm. Magefølelsen sier at det er enda en liten gutt da [emoji7]

Har en gutt og en jente. Med jenta hadde jeg kulemage foran, med gutten var magen mer fordelt i bredden hehe. De var ganske like bortsett fra at med jenta hadde jeg cravings etter risgrøt og søte ting, med gutten salte ting og lakris :)

Symptomer som cravings og kvalme finnes ikke likheter denne gang som med forrige. Noe som er rart [emoji14] tenkte dobbelt opp betyr hvertfall dobbelt med symptomer, men den gang ei

Jeg har en jente og en gutt. Mye som var likt men med gutten (nr 2) var jeg mye mer kvalm og mye lenger... Og med gutten mye større mage og tyngre (men han var større og nr 2 så det er vel naturlig ;) ). Har også hørt at man kan bli kvalmere jo flere svangerskap man har hatt så trenger ikke være sammenheng med kjønn. Det blir spennende å se hvordan det blir denne gangen om det går veien ;)

Litt tidlig å si enda. Men merker symptomer tidliger nå enn sist. Har jente fra før :)

Back
Topp