Gutt gikk med beinbrudd i 9 dager (link)

Godhjerta

Glad i forumet

http://www.f-b.no/nyheter/gikk-med-benbrudd-i-ni-dager-1.7134130

Hadde det vært min sønn som gråt hele natta med svært hovent bein, hadde jeg i hvert fall dratt til legevakta og fått en annen vurdering. Jeg hadde aldri godtatt legens vurdering i en slik situasjon. Ikke hadde jeg latt sønnen min gå (hinke) til skolen heller med slike smerter. Men det er meg da... 

Godhjerta skrev:

Hadde det vært min sønn som gråt hele natta med svært hovent bein, hadde jeg i hvert fall dratt til legevakta og fått en annen vurdering. Jeg hadde aldri godtatt legens vurdering i en slik situasjon. Ikke hadde jeg latt sønnen min gå (hinke) til skolen heller med slike smerter. Men det er meg da... 

Kan ikke annet enn si meg enig i den... En lege har da ikke røntgensyn så om gutten min fortsatt hadde vondt og ikke kunne gå pluss ble hoven hadde nok alarmklokkene gått av i mitt hode ja... Men, det skal sies at jeg er sykepleier og vet hvordan jeg skal undersøke for brudd og hva man skal være obs på...

Dette er ikke noe nytt.. Vi hadde flaks da de valgte å ta røntgen på eldstejenta her samme dagen som vi kom til sykehuset. Vi gikk IKKE til lege først, og det "reddet" nok oss..

Ene tremenningen til jentene her gikk med armbrudd i flere dager fordi legen ikke ville sende til røntgen. Først etter TO dager, og FIRE turer til lege fikk de komme til sykehus og ta røntgen. Brudd.

Nevøen min gikk med smerter i foten flere dager før legen beesluttet å sende ham til røntgen, brudd.

Legene tar ALT for lett på smerter hos barn fordi de går ut ifra at beina er så "bøyelige" at det praktisk talt er "umulig" å få brudd..

Har selv gått med brudd i 2 år før de så bruddet ... 
Hørt om flere episoder .. 
Utrolig dårlig jobb av leger!