Gutt eller jente mest aktiv i magen?

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Vi vet ikke kjønn, og jeg har hørt at jentebabyene er mer aktive enn guttebabyer. Noen av dere som har fått jente der hun har vært rolig i svangerskapet? Dere som har både gutt og jente - hva var forskjellene her? Litt gøy å gjette, men man vet jo aldri! :rolleyes:

Her er nr 1 gutt, nr 2 jente og venter jente igjen nå. Her var nr 1 og 3 mest aktiv. Merka ikke noen spesiell forskjell mellom aktiviteten på jentene og gutten. Men det har vært andre forskjeller. Jeg var trøttere med gutten, og mer kvalm med jentene. Gravidgløden var et faktum med gutten mens med jentene stemmer det et de stjeler morens skjønnhet, har aldri vært så kvisete og uren i huden som i svangerskapene med jentene.

Her er nr 1 gutt, nr 2 jente og venter jente igjen nå. Her var nr 1 og 3 mest aktiv. Merka ikke noen spesiell forskjell mellom aktiviteten på jentene og gutten. Men det har vært andre forskjeller. Jeg var trøttere med gutten, og mer kvalm med jentene. Gravidgløden var et faktum med gutten mens med jentene stemmer det et de stjeler morens skjønnhet, har aldri vært så kvisete og uren i huden som i svangerskapene med jentene.
Så spennende å høre om forskjellene du har opplevd!

Har Nr 1 her er gutt, Nr 2 er jente, og Baby i magen skal være ei jente til :)

Gutten var roligst av alle, og jeg var sinnsykt sulten hele tiden. Hvis jeg ikke spiste i samme sekund ble jeg kjempekvalm. Hadde masse halsbrann de siste månedene og levde på yoghurt og semulegrøt.

nr 2 var litt mer aktiv, kvalmen ga seg før det var gått 3 mnd, men jeg var så vanvittig trøtt hele graviditeten.

Nr 3 er superaktiv, har masse våkentid allerede. Den bittelille kvalmen jeg hadde dabbet av i uke 8, og jeg har vært i storform fram til nå rundt uke 30.
Begynner å føle meg litt trøttere nå i det siste, mulig at det har med blodsukker og svangerskapsdiabetes å gjøre.

Det er forskjellig fra gang til gang :)

Nr 1 var gutt og nå er det jente. Hadde masse energi, lite kvalme og huden var fin. Følte jeg strålte. Tenkte da han var aktiv.

Nå har jeg hatt null energi, masse bekkensmerter, mye kvalme. Og hun er så aktiv! Sparker hardt så jeg titt og ofte blir distrahert selvom jeg er opptatt, og tidvis gjør det også nesten litt vondt. Mye uren hud. Så jeg har hatt to vidt forskjellige svangerskap!

Nr 1 var gutt og nå er det jente. Hadde masse energi, lite kvalme og huden var fin. Følte jeg strålte. Tenkte da han var aktiv.

Nå har jeg hatt null energi, masse bekkensmerter, mye kvalme. Og hun er så aktiv! Sparker hardt så jeg titt og ofte blir distrahert selvom jeg er opptatt, og tidvis gjør det også nesten litt vondt. Mye uren hud. Så jeg har hatt to vidt forskjellige svangerskap!
Spennende å høre om! Jeg var kvalm og trøtt 3 første måneder, men så gav det seg. Nå har jeg fin hud og en del energi - føler meg knapt gravid, bortsett fra vondt i korsryggen. Først tenkte jeg det var jente men nå har jeg liksom mistet den følelsen. Leter etter andre tegn!

Her er det gutt nummer to. Nummer en var veldig rolig og bedagelig, mens nummer to holder meg våken på natta med aktivitetene sine :hilarious:

Her er det gutt nummer to. Nummer en var veldig rolig og bedagelig, mens nummer to holder meg våken på natta med aktivitetene sine :hilarious:
Kan jeg også spørre - hva legger du i rolig og bedagelig? Jeg synes det er vanskelig å anslå om babyen min er rolig, siden det er min første!

Kan jeg også spørre - hva legger du i rolig og bedagelig? Jeg synes det er vanskelig å anslå om babyen min er rolig, siden det er min første!

Jeg var innom på sykehuset pga lite liv i første svangerskap. Jeg syntes det var vanskelig å følge standarden for liv i magen, fordi bevegelsene var "små" og ikke kraftige spark som jeg fikk beskjed om å kjenne etter så og så ofte. Han hadde ganske roligere og "kontrollerte" dult. Følte liksom han ga spark for å bevege på seg, men at han ellers var relativt rolig. Aldri avvik på ctg-kontroller, og ganske rolig på ul (hadde bare to). Jeg skjønte aldri at folk beskrev liv i magen som klappende fiskehaler. Det skjønner jeg nå... Han jeg bærer på nå spreller bare for å sprelle tror jeg :hilarious: Kjenner han stort sett når jeg er rolig. Allerede på ul i uke 12 var det full rulle. Trengte ikke å spørre om hjerte slo liksom.

Syntes det var så vanskelig med eldste, fordi jeg følte alle snakket om hvor sykt aktive babyen var og jeg følte liksom at jeg måtte dulte for å få han til å bevege seg nok. Han er på ingen måte et rolig barn, og har aldri tenkt at han var en rolig baby heller... Nå skjønner jeg jo hva folk snakket om sist. Men denne gangen er jeg jo også roligere fordi jeg husker hvor stressa jeg var sist... Noe som sikkert ikke hjalp noe særlig ift å kjenne liv.

Har en gutt fra før av. Han var veldig sjenert i magen, både på ultralyd og kos utenpå magen. Samboeren min(bf) fikk aldri kjent babysparkene da.. jeg vet ikke hva som kommer nå, men denne her er totalt rabiat. Og IKKE sjenert over hode..Sparker og er våken mer enn hn sover, og så fort samboeren min er bortpå så er det akkurat som at baby skal kose tilbake. Nesten så hn strekker hånda til.. veldig merkelig! Lurer på om det er ei jente, men aner ikke.

Gutt, jente, jente her! De to første var ganske like på aktivitetsnivå mens hu her har vært roligere frem til nylig som hun har blitt veldig sterk! Har morkaka foran denne gangen for første gang, da. Har vel litt med det å gjøre :)

Har en gutt fra før av. Han var veldig sjenert i magen, både på ultralyd og kos utenpå magen. Samboeren min(bf) fikk aldri kjent babysparkene da.. jeg vet ikke hva som kommer nå, men denne her er totalt rabiat. Og IKKE sjenert over hode..Sparker og er våken mer enn hn sover, og så fort samboeren min er bortpå så er det akkurat som at baby skal kose tilbake. Nesten så hn strekker hånda til.. veldig merkelig! Lurer på om det er ei jente, men aner ikke.

Høres ut som mine gutter. Mannen min kjente vel eldstemann en eller to ganger. Denne gangen kjenner han spark i det han rører magen omtrent :hilarious: Helt merkelig hvor ulike de er allerede

Førstemann her var lik som din første. Han er også ganske forsiktig av seg nå. Andremann (også gutt) var veldig aktiv på ul og ellers i magen, så lurer på om han blir litt mer utadvendt :p

To viltre gutter først, og en veeeeldig rolig jente i magen denne gangen. Skal sies at morkaka ligger helt annerledes (foran) denne gangen, så den tar vel en del spark.

To viltre gutter først, og en veeeeldig rolig jente i magen denne gangen. Skal sies at morkaka ligger helt annerledes (foran) denne gangen, så den tar vel en del spark.
Hva vil veldig rolig si? Hvor ofte kjenner du liv? Hvordan er bevegelsene i magen?

Altså, jeg kjenner liv daglig, men har feks ikke klart å finne døgnrytmen til babyen slik jeg har med mine andre (er nå uke 37).. Satt en hel ultralyd for noen uker siden uten at jeg kjente noe spesielt, mens jordmor viste på skjerm at det var mye bevegelser. Heldigvis får jeg ekstra ultralyder på sykehuset med jevne mellomrom for å sjekke at alt fortsatt er OK. Og som oftest får jeg «liv» i henne hvis jeg drikker noe og legger meg ned, og virkelig kjenner etter.. Men som sagt; HELT annerledes enn de andre graviditetene, der var det vondt så mye som de sparket :)

Back
Topp