gutt el jente, var ul riktig?

Frøken X

Flørter med forumet
Vet ikke om dette er det rett forumet men jeg prøver. Jeg er 3 mnder på vei og gleder meg masse. Snart er det tid for UL og det jeg lurer på er om jeg skal vite kjønnet. Er det noen som fikk vite hva det ble også var det feil? Og en ting til, tror dere på at hvis en er skikkelig dårlig i svangerskapet så blir det jente og frisk og rask så blir det gutt? På forhånd takk :O)
KLEM

Vet ikke om de ser det, nå som du er 3 mnd. på vei. Frida lå slik til at jeg ikke kunne se hva det ble, ikke legen heller. Jeg var først dårlig, så kjempe pigg for så å bli dårlig igjen (svangerskapsforgiftning. Hva tror du at du får? Jeg var sikker på at vi kom til å få en gutt, men så feil tok jeg.

jeg tror det blir en gutt, har hatt det på følelsen hele tiden. rart spennende.

jeg trodde oxo jeg skulle få gutt, var helt innstilt på det.
ikke har jeg hvert spesielt kvalm heller.

kom på ultralyd, og der var det ei lita jente......så vet ikke heeeelt om det stemmer med at er man mye dårlig så er det jente osv...[:D]

mage følsen min tok feil....[;)]

ORIGINAL: AK80

Vet ikke om dette er det rett forumet men jeg prøver. Jeg er 3 mnder på vei og gleder meg masse. Snart er det tid for UL og det jeg lurer på er om jeg skal vite kjønnet. Er det noen som fikk vite hva det ble også var det feil? Og en ting til, tror dere på at hvis en er skikkelig dårlig i svangerskapet så blir det jente og frisk og rask så blir det gutt? På forhånd takk :O)
KLEM

De er idag veldig forsiktig med å si noe om kjønn hvis de ikke er helt sikre. Første gangen fikk vi vite at vi skulle få jente, og det stemte, denne gangen så de det ikke fordi navlestrengen lå i veien. Men jeg var så nyskjerrig at jeg bestilte time på 3D UL på Majorstuaklinikken i Oslo og fikk vite med 100% sikkerhet at denne gangen ble det gutt...Jippi! En av hver.[:D] Jeg var nesten ikke kvalm eller uvel med førstemann, men slet i nesten 4 mnd med kraftig kvalme med gutten vår denne gangen...helt omvendt av hva de sier skal være vanligst...så alt kan vel skje. Den eneste myten jeg har fulgt er at jeg denne gangen har helt annerledes magefasong. Med jenta var jeg god og rund rundt hele og denne gangen har jeg en stor, spiss kule kun foran. La på meg 33 Kg med jenta og 20 Kg med gutten.

Jeg fikk vite at det skulle bli gutt forrige gang, og det var riktig det. Men jeg var kvalm de første 5 månedene, så jeg tror ikke noe på at det er gutt hvis man er frisk og rask :D
Denne gangen har jeg et svangerskap som er totalt forskjellig fra forrige gang, så jeg er veldig spent på om det betyr at det blir en jente, eller om det ikke har noe å si :) Håper å få vite noe på UL :) (Ellers så skal vi på 3d-ul, så får jeg ikke vite noe på ordinær ul så kanskje jeg får vite da 3d?)

Vi ønska å vite kjønnet med nr en,men ho ville overhode ikke vise seg frem...3 ul var vi på!
Vi ønska oss en liten gutt- og var ganske så sikre på at det var gutt,men neida titta ei herlig skjønn lita prinsesse ut...[:D]
Med nr 2 fikk vi vite på ul at det var gutt,ville vært merkelig om det skulle kommet ut ei jente- for vi så urinrøret strakk seg utafor. Denna gangen skal det visst være en jente!
Er ganske sikker,siden vi så antydning til utviklende lepper der nede- iallefall ikke noe som stakk ut... Men skal du bestemme deg for å vite kjønnet,kan du jo si at du kun vil vite det om jordmor er 100% sikker på ul![:)]

Jeg fikk beskjed at jeg fikk jente, og det stemte. Var frisk og rask, hadde ingen plager under hele svangerskapet. Lykke til med valget[:D]

Ved nr. 1 var jeg litt kvalm i begynnelse... På ultralyden kunne de ikke se hvilket kjønn det var...
Magefølelsen sa en gutt, men ut kom en nyyydelig jente!!

Ved nr. 2 var jeg ekstremt mye kvalm de første 15 ukene. Hadde ingen magefølelse på
hvilket kjønn det ble. Ultralyden viste at det skulle bli en jente, og det stemte:o)

Tror ikke på noe av sånne ting (er du frisk blir det det og det.. ring frem og tilbake det og det) For da skulle jeg ha hatt to jenter,og nå har jeg to gutter. UL er nokk veldig sikker. Har vist gutt begge gangene og stemmer jo bra. Skal til ul i slutten av oktober og da skal jeg vite om det blir gutt eller jente [;)]

Hei!
Har hørt ei historie om en sjukepleiar som jobber på sjukehuset og hadde vore fleire ganger til ultralyd og fått bekrefta at ho skulle føde to JENTE-tvillinger. Joda, fødselen gikk fint, og ho vart etterpå fortalt at alt stod bra til med dei to GUTTANE!!!! [&:]
Eg veit ikkje ka eg får, og er godt fornøgd med det. Har ingen behov for å absolutt vite det. Så lenge det ikkje er nødvendige grunner til å finne det ut, så lar eg være, og gleder meg til babyen kan avsløre det sjølv etter å ha holdt på sin egen lille hemmelighet i 9 mnd! [:D]
Og så har eg på følelsen at eg får ein gut, men korfor det veit eg ikkje.... Føler det berre.... [8|]

Hei AK80.

Jepp ul-lyden stemmte hos meg,var max dårlig di første 2 mnd og alle sa at jeg ville få jente! Så her sitter jeg da med min lille Linea på 3 mnd[:D]

UL stemte på nr 1. De mente det var en gutt og ut kom Christian. De tror det er en gutt denne gangen også så vi får se etter 27 okt på 3 D UL.
Klem

Jeg fikk beskjed om at førstemann var en jente, og det var hun. Andremann fikk jeg beskjed om at var en gutt, og det var han... så hos meg så de rett begge gangene [:)]

Til dere som vet hva dere får, og allerede har fått, hva låg pulsen på babyen deres på under svangeskapet.

Vi har termin om ei uke, vet ikke hva vi får...

Benni

Når jeg gikk gravid med Mia fikk jeg beskjed om at det var ei jente. Og det stemte. Jeg var ikke dårlig noen gang med henne.

Denne ganger har de sagt at det mest sannsynelig er 2 gutter. Og jeg har ikke vært dårlig nå heller.

Så det kan ikke stemme helt i allefall

Jeg fikk vite jente sist,og det ble gutt.Denne gangen har de sagt gutt 2 ganger og jente 1 gang.Vi må nok bare vente å se gitt...Har vært dritkvalm begge ganger.

Ved forrige svangerskap fikk jeg vite at jeg ventet en gutt, og det stemte. Nå vil jeg også vite kjønnet. Syns ikke spenninga blir ødelagt, en er jo like spent likevel på å møte det lille nurket sitt.

Back
Topp